Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Et lille drama fra weekenden

Startet af Dark Crystal Ferret, 2. Maj 2011, kl. 11:00

Dark Crystal Ferret

Jeg syndes jeg ville fortælle en lille oplevelse vi have i weekenden, som utrolig nok endte godt :dans:

Vi sad fredag eftermiddag og så en film. Mens vi sidder og ser filmen og lytter til de små hvalpe i kravlegården der brokker sig over at Emily er ved at vaske dem, høre vi pludselig et ordentligt bump imod vores stue vindue.  :o
Jeg får Robert til at pause filmen, og kigger ud.. og ja, det var jo en lille fugl der var fløjet imod ruden og nu lå nede foran i vores blomsterbed.
Jeg kigger på den og den lå helt stille, så tænkte den nok var død :(
Men tog alligevel sko på og gik ud for lige at se efter for en god gangs skyld.

Da jeg kommer der ud kan jeg se den lille fugl stadig var i live. Og da jeg tager den op så den forbavsende frisk ud også :)
Jeg vælger at tage den med ind så den lige kan sunde sig lidt inden jeg slipper den fri igen.

Da jeg kommer ind indser jeg at jeg kun har ilderbure i huset som jeg kan sætte den ind i  :X
Emily ligger med hendes hvalpe i stuen, så vil ikke sætte den nogen steder uden et bur.
Finder vores mindste ilder bur frem, det vi normalt bruger som boldt bur.
Ligger nogle håndklæder ind og sætter fuglen ind i buret.
Under 2 minutter efter flyver fuglen lige så nemt ud imellem tremmerne, og videre over imod et vindue der var åbent. Uheldigvis rammer den direkte ind i ruden med et ordentligt bump.  :X
Jeg løber over til vinduet og kigger ud.

Denne gang tror jeg altså ikke den klare den. :'(  Den ligger og gisper nede på jorderne, og da jeg hænder den ind lukker den øjnene sammen og vil ikke stå op inde i buret hellere da jeg sætter den ind. Jeg ligger et stort tæppe hænd over buret denne gang. Så kunne den ikke komme ud imellem tremmerne.
Men jeg frygter det værste for det lille pus. Tror seriøst ikke på den ville klare den.  :(

Små 3 timer efter spørger jeg Robert om han ikke lige kan kigge til den igen. Selv ville jeg ikke, fordi jeg var så bange for den var død nu. Og det var min fejl jo, fordi jeg havde kommet den ind i et bur med alt for store tremmer. Havde så dårlig samvittighed  :-$ :-$

Robert var i gang med et online spil, så han skulle lige være færdig med en boss kamp.
Men inden han nåede at blive færdig med den kamp, var fuglen pludselig kommet ud af buret og fløj pludselig rundt inde i stuen.
Emily var heldigvis træt nok til at hun bare sov fra det uden at opdage det. :fnis:
Men jeg løb over til vores vinduer og begyndte at hoppe og danse så den ikke fløj over imod dem igen. Og så lande den efter en kort flyve tur på vores komfur.
Jeg gik over og tog den op, og gav den til Robert efter lige at havde tjekket den lidt for om den virkede skadet :)
Det gjorde den ikke, så vi slap den ud igennem vores vindue. Og den fløj op i det træ der står lige uden foran vinduet. Sad der i små 15 sek, og fløj så videre over i de træer der står bag ved husene mellem os og marken bagved :dans:

Så den overlevede helt utroligt og jeg sad bare med en følelse der kildede i maven over den havde klaret den.
Dog tænker jeg stadig på om den mon har klaret det hele, eller er død sener.. men jeg vælger at se positivt på det.

Jeg fik to hurtige billeder af den lille fugl. Og jeg må indrømme den godt nok var en smuk lille en :love:
Jeg har aldrig rigtig set den type fugl før.. ikke hvad jeg lige kan mindes.
Men vi har mange rigtig smukke fugle herude, som jeg aldrig har set så tæt på indtil jeg er flyttet herud  :P
Og jeg er da glad for den lille smukke her klarede den, og nu skal vi ud og købe sådan nogle fugle til at sætte på vinduerne så det ikke sker igen :)





Der står lidt om den her. Hvis i vil vide lidt om hvad det er for en fugl  :)
Det er den der hedder en Stillits i skal kigge efter (ude i siden)
http://www.fugleinfo.dk/lex/


Barky

Sikke en flot fugl...! Sådan en har jeg aldrig set i naturen.. :)

Heldigt at den klarede det..!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

KariN

Sikke en fin lille en :) og hvor godt at den slap med forskrækkelsen og nok også en hovedpine
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dark Crystal Ferret

Nej jeg kan heller ikke lige huske jeg har set sådan en før. Men på siden der er der fuglesang på også..
Og selve sangen den synger, høre jeg altså ofte herude så de må være herude tit.
Der står også det er en normalt fulg i Danmark.. så undre mig lidt over jeg aldrig har set den før nu min far er totalt vildtfugle tosset og har alt i sin have som han fodre. Lige fra spætter til musvåger.

Men ja, jeg er glad for den lille smukke fugl her klarede den og det var så fedt at se den flyve over i de trær bagved. Var virkelig så glad resten af aftenen over den lille oplevelse.. især fordi den endte så godt.

Julie Stuhr

Godt den klarede sig :D

Jeg kom kørende i går da en selvmords-fasan sprang ud foran bilen og nærmest bare tog afsæt på forruden med sin fede krop. Jeg var ved at dø af skræk, men den fløj bare videre  :S

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Mimse-mia

Flot den overlevede og dejligt du tog dig af den :) en stillis kaldes også for Guds maleklud fra en lille historie hvor Gud malede alle fuglende manglede han stadig stillisen og så valgte han at tørre penslen af i denne fugl og deraf farverne ;) er ikke troende sys bare det er en sød historie :D
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi