Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Meget skadet hale (kat) Med billede! Ikke for sarte sjæle!!

Startet af TheRats, 5. Maj 2011, kl. 18:54

TheRats

Hej, min ene kat, tokaj! Han er tit væk en uge eller 2 og kommer så hjem for at sove noglegange! Menn her idag opdagede jeg et stort sår! Det var på spidsen og næsten alt håret er mistet der! Og når han tager halen op går den nedad! Det ser virkelig ubehaligt ud! Han er kastaret og er ca 4 år.. Kan han havet sidet fast eller lign? Hvad tror i? Han ser ikke ud til at være påvirket af det! Han er som han plejer :-/ Men hvad tror i det evt kan være? Og kan jeg rense det med klorhexidin?

Såret!


Såret igen!


Såret igen igen!


Man kan se han mangler pels og at det hænger lidt ned!



Amazing Ferret

Hvis det var min kat ville jeg tage den til dyrlægen....det sår ser bestemt ikke pænt ud  :S

mette11

Jeg ville også få en dyrlæge til at kigge på det.

TheRats

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Maj 2011, kl. 19:00
Hvis det var min kat ville jeg tage den til dyrlægen....det sår ser bestemt ikke pænt ud  :S

Okay ! Bestiller tid imorgen og satser på at jeg også kan få tid imogren! Men kan jeg rense det med Klorhexidin?

Eliza

Der kan vel egentlig være sket mange ting.. men det kan jo være han besøger nogle andre når han er væk og så har fået klemt halen i en dør eller sådan noget.. det er bare et bud.. rart ser det ikke ud  :o
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Jeg synes det ligner en flåt?
Men uanset hvad, så synes jeg også du skal tage til dyrlægen... halen kan være brækket, og det kan være derfor den "knækker"...

TheRats

Citat fra: Namilla Dato  5. Maj 2011, kl. 19:21
Jeg synes det ligner en flåt?
Men uanset hvad, så synes jeg også du skal tage til dyrlægen... halen kan være brækket, og det kan være derfor den "knækker"...

Billedet snyder! Det er dybt og det der mørkegule ting er sådan noget slimet betændelse :nej:

Optimus Ferrets

Min ena katt blev biten i svansen av en hund och det såg precis ut sådär. Vi tvättade det och det började se bättre ut, men efter drygt en vecka kom katten hem utan svans. Vi åkte in till veterinären som sa att en sådan infektion sprids väldigt lätt inuti svansen utan att det syns utanpå. Svullnaden gör att blodflödet till svansen stängs av och den biten över såret dör. Det slutade ialla fall med att hon fick amputera ytterligare en bit av svansen + en extra kota för att kunna sy ihop den igen.
Åk in till veterinären så kanske det går att lösa.

Dyrenørden

Dyrlæge så hurtigt som muligt betændelse i sår er altid ømt og kan gøre mere ondt en han giver udtryk for. Desuden kan det sprede sig og halen kan dø og vil dermed skulle amputeres men det kun hvis det bliver slemt jo før i kommer afsted jo billigere og hurtigere er det væk igen :)

Stephanie

Puha, sikke et nasty sår han har fået der.

Du er nødt til at komme til dyrlæge med det samme for at få fikset det. For det er betændt. Han kan have fået klemt halen, eller endnu værre, være oppe og slås  med en anden kat. Og bid fra andre katte kan give grumme infektioner.

Min mors kat har 3 gange fået sår efter slåskamp, og selvom sårene har set pæne ud, så har de bestemt ikke været pæne under huden hvor der har dannet sig betændelse, og pga såret så pænt ud reagerede vi ikke med det samme men nøjedes med at holde det pænt og rent, og tjaa..det endte så med dyre dyrlægeregninger med operationer, dræn osv.