Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Foredrag på Kelly og Nadias Skole

Startet af Dark Crystal Ferret, 22. Juni 2011, kl. 11:49

Dark Crystal Ferret

Så har jeg været i vejle og holde foredrag sammen med mine to børn Kelly og Nadia. Og jeg havde Tjalfe og Felina med hvilket bragte lykke blandt børnene :dans:
Derfor måtte jeg også smutte efter den første time, for ingen lyttede efter hvad læren sagde. De var alt for optaget af Tjalfe og Felina :lol:

Her er lidt billeder fra dagen.

Jeg ankommer og Nadia siger goddag til Tjalfe <3



Der var gensyns glæde i stor stil :love:





Kelly kom en snor på Felina og gik ud i skolegården, hvor børnene flokkes om hende for at kigge :)







Læren mente pigerne skulle gå ind igen med Tjalfe og Felina :fnis: . Og de andre børn skulle blive uden for. Men i stedet flokkes børnene rundt om vinduerne for at se dyrene :lol:



Så ringede det ind til time, og foredraget kunne begynde.
Det startede med at hele klassen sang fødselsdags sang for Felina, som blev 3 år i går.
:tillykke:
De skrev hendes navn på tavlen, og så begyndte sangen mens Kelly viftede med flaget for Felina.







De næste billeder er efter jeg selv har været oppe og snakke, da jeg jo havde kameraet :P
Men det er Kelly og Nadia der fortæller om deres kæledyr.

Først fortæller Kelly om Felina  :)





Tjalfe forelskede sig i klassens papirkurv, så Nadia havde nok at gøre med at fortælle om sit kæledyr OG holde styr på Tjalfe, der hellere ville undersøge alt i klasseværelset :fnis:





Så var der spørgsmål, og pigerne fik lov at svare og spørge mig når det var noget de ikke vidste.





Og så fik børnene lov til at komme op og møde dyrene og kæle med dem.







Det hele gik rigtig godt. Men da jeg kom hjem faldt jeg om på sofaen for jeg var bare så træt.
Og har aldrig set Tjalfe og Felina så trætte, som i går. De var bare så stille på hele turen hjem :lol:
Men vi havde en herlig dag alle sammen.. Og jeg syndes selv det gik rigtig godt :)

I kan se flere billeder fra turen jeg var på her :) :
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150223787012948.335783.759942947&l=cc16e40d58

(Babyen på billederne er mine børns nye lille bror)

KariN

Det ser ud til at have været en god og lærig dag :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dark Crystal Ferret

#2
Jamen det var det bestemt også  :)
Jeg syndes det var rigtig sjovt at prøve.
Nadia havde desuden bildt klasseleverne ind at vi havde 16 ildere LOL  :lol:  og de gloede lidt da jeg sagde vi havde 8 ildere. Og så havde hun havde lært Tjalfe et triks sagde hun.
Nemlig at han kunne stå på bagben og klappe mens hun gav ham en godbid :S
Men han var som sagt mere optaget af den papirkurv.. så han ville ikke fremvise sin ... øh kunst :lol:
Jeg var da ellers yderst interesseret at se hvordan hun havde lært ham det  :fnis: Jeg har ikke engang set ham kunne stå på bagben.
Men tror det var noget med nogle af børnene havde haft deres hund med og vist kunster.. og så ville Nadia gerne Tjalfe også skulle et utroligt nummer.
Men som sagt, papirkurven sagde ham mere  :dans:
Men det var sjovt, og jeg var glad for at de ville gøre lidt ud af Felinas fødselsdag <3 nu vi ikke kunne gøre så meget ved den herhjemme.
Men tror både Tjalfe og Felina havde en god dag også.
Og nadia havde syet flere hængekøjer til Tjalfe, som jeg fik med hjem.
Kelly havde lavet en båd til Felina i sløgt, som jeg fik med hjem også.. ved så ikke om Felina vil finde den sjov.
Men nu står den på Kellys hylde ved siden af Felinas billeder herhjemme.

Namilla

Det ser ud til at have været en god dag... jeg vil dog lige sige, at mht. billederne, så må man faktisk ikke lægge billeder ind, offentlige steder, af fremmede børn (hvis der er ansigt med)... Jeg ved ikke om nogen kunne finde på at protestere, men reglerne hedder, at forældre fx giver tilladelse til at skolen fx kan tage billeder af børnene og bruge på hjemmesiden, men andre må ikke...

Lena og Peter

Hvor er det dejligt at det blev en god dag, og at så mange børn kunne se det dejlige dyr, som en ilder jo er... <3

lille_thor

Åh hvor er det skønt at se. Man ville helt ønske man havde været en flue på vægen :)
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Dark Crystal Ferret

Jamen det var virkelig en stor oplevelse for mig.
Jeg er helt sikker på pigerne også var glade for det. For de har stort set ikke snakket om andet end vi skulle komme i flere måneder.
Og de ting vi havde planlagt gik rigtig godt. Så det var fedt.

Og Namila: jeg havde ikke lige tænkt over det med at man ikke måtte ligge billeder ud :-$ . Det er jeg ked af.
Men håber ikke der er nogle der kunne finde på noget med disse her billeder.

Namilla

Jeg tror såmænd heller ikke der er nogen der brokker sig over at de ligger her...det er mere hvis du lægger dem på facebook eller på din hjemmeside... du skal i hvert fald være klar over, at du kan få ballade, hvis der er forældre der opdager det og brokker sig...de kan godt tvinge dig til at tage dem ned... Alternativt kan du jo lige sløre ungernes ansigter i paint, inden du lægger dem op (du må selvfølgelig gerne lægge billeder ind af dine egne børn)