Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dyrlæge priser, hmm

Startet af Cumulus-ilderavl, 3. Juli 2009, kl. 12:24

Cumulus-ilderavl


Jeg har før første gang ringet rundt til områdets forskellige dyrlæger/dyrehospitaler og fundet frem til forskellige priser MEN også forskellige svar indenfor samme praksis på forskellige dage fik man forskellige svar. Desuden er nogen af disse dyrlæger medlem af en dyrlægecentral der varetager fakturaer med mere. Jeg blev noget overrasket over servicen på netop at få hurtigt svar men også selve prisen.

Her er en oversigt; jeg skulle have 9 ildere vaccineret (Febrivac Dist) og heraf skulle 6 chipmærkes:

Aabenraa Dyrehospital; Kendte ikke dagsprisen på vaccinen, MEN start honoraet vidste de god 600,- og derefter halvverede det til 300 osv. Envidere skulle de have 200,- pr næse for chip. Ialt var jeg op omkring 4500 kr.

Haderslev Dyrehospital; Ringede tilbage efter en lang udregning : 4915,50 kr

Tinglev Dyrehospital; ringede til dem om mandagen og fik ikke svar heller ikk da jeg ringede i går 2 gange.

Alsia Dyrehospital : 4965 kr

Bylderup-Bov Dyrehospital : timelønnet dyrlægepraksis men omkring 250 kr pr dyr + 135 kr pr vaccine, desuden ville de få et sundhedstjek pris 3465 kr. (rigtig god kundevejledning på omkring 25 min telefonsamtale)

Nu kommer de sjove. jeg ringede til Sønderborg Dyrehospital 3 gange  og snakkede med 3 forskellige dyrlæger/sygeplejersker :
1 henvendelse : 2100 kr
2. henvendelse 3500 kr
3. henvendelse 3137 kr.

Desuden ringede jeg til Gråsten Dyrehospital (der samarbejder med sønderborg) og der fik jeg også forskellige svar :
1. henvendelse 2765 kr
2. Underligt det samme som sønderborg lige pludselig 3137 kr.

Så hernede i det sønderjydske ved de vist ikke rigtigt hva de vil tage for sådan en omgang, så det er værd at ringe rundt til de forskellige dyrlæger om deres priser.  :S


PiaLyng

Det med de ikke aner noget om priserne har jeg også været ude for..
De fleste har prøvet at arbejde med ildere (og en enkelt med mink!) osv. Så det jo vel okay.
Men jeg skulle så have vaccineret 3ildere, 1 hund og chipmærket hund og 1 ilder.. -det dyreste jeg havnede på var 1600kr for det hele :-).
-Men ja.. priserne svingere.

Soelberg`s SUN ferret



ja man skal helt klart være vågen, da priserne svinger meget. Så der er en del at spare hvis man evt. er villig til at køre efter det.