Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

nyt tørfoder

Startet af ilderhjemmet, 18. November 2009, kl. 14:06

ilderhjemmet

Er der nogle af jer der kender Royal Canin young Female, har købt 4 kg., da jeg fik af vide at det var et super foder til ildere:

Kan ikke finde en nogen deklaration på hvad det indeholder og det der står på posen kan jeg simpelthen ikke læse (meget små bogstaver), har prøvet at google Royal Canin, kan bare ikke se hvad der er i og hvormeget. Vores dyr er helt vilde  med det, men men, hvis det ikke er ok, skal de selvfølgelig ikke ha' det.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Sølvsten

#1
Du kan se det her: http://www.royalcanin.co.uk/PDF/neutered_young_female.pdf

Det er godt nok ikke meget fedt der er i.

Håber det var det du mente.

Starshineferrets

absolut inget foder jag skulle använda. dels är det för lite fett (minimum är ca 20%), men framförallt är inte innehållet bra:
Dehydrated poultry meat, maize, rice, wheat gluten***, maize
gluten, vegetable fibres, hydrolysed animal proteins, animal fats, beet
pulp, minerals, fish oil, sodium phosphate, DL-methionine, soya oil,
Fructo-Oligo-Saccharides, taurine, egg powder, L-lysine, marigold extract
(source of lutein), L-carnitine.

Första ingrediensen är ok, men inte den bästa som första ingrediens egentligen. De nästkommande ingredienserna är rent katastrof för iller (och katt!!), majs innehåller väldigt mycket socker och ska helt undvikas, och som andra ingrediens innebär det att det finns mycket av det. Ris är snäppet bättre än majs, men inte heller optimalt särkilt då det är i kombination med majs. Majs gluten... även det katstrof
Finns i stort sett INGET bra med det här fodret... trodde verkligen att RC hade lite högre standard och bättre koll än så här :(

Ett optimalt iller foder ska ha kött i de 3 första ingredienserna, och då ska de första inte vara tex By products, utan helst rent kött. Tyvärr är det nästan omöjligt att hitta sånt foder i europa, men då kan man nöja sig med ett foder som åtminstonne har kött i de två första, och inte innehåller majs.

ilderhjemmet

#3
ups ups, tak for svar, foderet bliver taget retur
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

lille_jill

øv, der var i lige den omgang hurtigere end mig.. Der er godt nok alt for lidt fedt i det foder!

ilderhjemmet

Da jeg ikke ku' læse hvad og hvormeget der var i foderet, var det jo at jeg bad om hjælp  ;), dette har jeg så fået, og foderet bliver nu returneret/byttet til andet  :D
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Bawa

Hvis man ikke spørger, så får man ikke svar :D

NannaMB

Godt nok ikke det foder jeg ville bruge til min ilder :)