Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hjælp mig lige ;)

Startet af xCelina, 19. December 2009, kl. 20:15

Amazing Ferret

Citat fra: xCelina Dato 21. December 2009, kl. 22:47
Så dropper vi rissene.. Men hvad gør man så m ed dårlig mave?
Synes sku heller ikke hun virkede så god hende dyrlægen.. Men irriterende de skriver speciale indenfor små dyr når ikke det passer.. :(

Hvilken dyrlæge var det?

xCelina

#16
Hvor køber man det der barf og hvad for noget skal man vælge? Og hvad med det andet du snakker om jill? En dyrlæge der ligger inde midt i køge..

Amazing Ferret

Åhhh Køge Dyreklinik skal du holde dig langt fra når det gælder ilder :@

Cille

Nu kender jeg ikke til de dyrlæger der snak om.
Vil dog sige at jeg også engang er blevet anbefalet ris til ilder,dog ikke som fuldfoder eller på den måde.
Det var efter en grim mavevirus og de skulle på skåne mad i en periode.
Så alt efter hvorfor du er blevet anbefalet det og hvor længe,så kan det være ganske ok råd.
Dog den kur mine var på hed det kogte ris, og de skulle være kogt i over 1 time og så blandet med kylling eller fiske boller.
Det var så 1 uges tid de skulle være på det,og herefter blandede man lidt af deres alm foder i,for vænne maven til det.
Men som sagt det var efter slem mavevirus(koli bakterier et eller andet,som katten havde med hjem)

lille_jill

Citat fra: xCelina Dato 21. December 2009, kl. 23:19
Hvor køber man det der barf og hvad for noget skal man vælge? Og hvad med det andet du snakker om jill? En dyrlæge der ligger inde midt i køge..

Zoolac kan du købe på apoteket og i dyrehandlere

Lena og Peter

Citat fra: lille_jill Dato 22. December 2009, kl. 11:02
Citat fra: xCelina Dato 21. December 2009, kl. 23:19
Hvor køber man det der barf og hvad for noget skal man vælge? Og hvad med det andet du snakker om jill? En dyrlæge der ligger inde midt i køge..

Zoolac kan du købe på apoteket og i dyrehandlere

Zoolac virker rigtigt gode, og så kan de fleste ilder også god lide det... Alle vores får det uden problemer... ;)

xCelina

det var også bar et par dage de skulle have det, for at få maven på rette vej igen..
det der zoolac, er det et vitamin til dem eller mod maven?

Namilla

Zoolac er mælkesyrebakterier i koncentreret form... det hjælper med at få maven på ret køl igen...
Som skånekost ville jeg dog foretrække ducksoup, evt. uden tørfoder og ben i...så det bare er ren, kogt kylling...det er nok noget af det mildeste som man kan få, når man vil undgå vegetabilsk kost...
Jeg har også nogle gange bare kogt en hel kylling og givet ilderne kødet (uden at blende det)...

xCelina

Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. December 2009, kl. 23:25
Åhhh Køge Dyreklinik skal du holde dig langt fra når det gælder ilder :@
Det gør jeg også fra nu af, ved bare slet ikke hvor jeg skal tage hen med dyrene..
hvis ikke jeg har bil, så tager det altså en del tid at tage til ballerup..
men, hvorfor skal man egentlig holde sig fra dem, er de bare dårlige med ildere eller er der andet?

okay, jeg prøver nogen af jeres midler, hvis det skulle ske igen.. :)
men hold op et chok jeg fik! baby brækkede sig 20 gange i løbet af 10 minutter! puha.. ;/

KariN

Ellers er der Lone på Jagtvejens Dyreklinik, det tager ikke så lang tid fra køge, det er bare toget til Nørreport og Bus 5A lige hen til Lone, hun er en kanon dyrlæge ligesom Allison :) Og ja det er altså hele turen derind værd, for man ved at ens dyr får den bedste behandling overhovedet :) Selv kunne jeg ikke drømme om at bruge andre end Lone og Allison og jeg har heller ikke bil :) Håber du finder ud af noget
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Amazing Ferret

#25
Jeg tog altså selv fra Køge og til Ballerup og en enkel gang var jeg også inde hos Lone. Det er altså turen og pengene værd når det handler om ens dyr

Nu hvor jeg er flyttet til Århus så kunne jeg nemt tage ud til Brabrand hvor der er nogen som ved lidt om ildere, men jeg vælger at tage til Randers fordi der ved de meget mere....og jeg gør det fordi jeg vil have det bedste til mine dyr  :)

Line


Namilla

Citat fra: Line Dato 23. December 2009, kl. 15:31
man kan også give kul...

Men er aktiv kul ikke kun forebyggende? jeg sad nemlig også og tænkte på det, men jeg altid kun givet det forebyggende...

Line

Jeg har givet det til en pasningsilder engang fordi han reagerede negativt på zoolac, og det hjalp næsten med det samme...

Bawa

Citat fra: Amazing Ferret Dato 23. December 2009, kl. 15:04
Jeg tog altså selv fra Køge og til Ballerup og en enkel gang var jeg også inde hos Lone. Det er altså turen og pengene værd når det handler om ens dyr

Nu hvor jeg er flyttet til Århus så kunne jeg nemt tage ud til Brabrand hvor der er nogen som ved lidt om ildere, men jeg vælger at tage til Randers fordi der ved de meget mere....og jeg gør det fordi jeg vil have det bedste til mine dyr  :)
^ Hvem i Randers bruger du? Undskyld for OT :-$