Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Er jeg for blød?

Startet af NannaMB, 14. August 2010, kl. 23:27

Starshineferrets

det är inte bara betten från råttorna som är farliga. Att ge sin iller vilda djur att äta som man inte själv haft möjlighet att kontrollera innebär en stor risk att dra på dem obehagliga parasiter, virus samt bakteriesjukdomar, somliga som faktiskt är dödliga.

Jag ger inte heller levande möss till mina, i sverige är det dessutom olagligt att göra det, så mina får enbart avlivade möss.


Anne

#16
Citat fra: NannaMB Dato 17. August 2010, kl. 00:28
Det er anmeldt men de kommer jo bare ud med rottegift og det er det.
Og har haft en kat der åd det så de ligger kun i stalden.

Sådan er det alle steder på landet og det kan man ikke gøre så megte ved siger de selv :D

Og vi bor mellem 2 landmænd med køer.

Jeg ved godt de bære sygdomme, men der er ikke så meget at gøre ved det, (nogen må mene om de vil at jeg er en dårlig madmor) Men det har også sine gode sider bla er der masser af plads at bolte sig på.

Ej sådan er det altså ikke alle steder på landet! Jeg er okvokset og har boet på landet til jeg var 20 år, og jeg har altså aldrig nogensinde oplevet at en rotte bare kom rendende henover gulvet inde i huset!! Jeg har set et par mus i huset nogle gange, men aldrig en rotte.

Faktisk har vi kun oplevet få gange overhovedet at se en rotte, og det har mest været katten der er kommet hjem med en, måske fra grusgraven eller åen der ligger i nærheden.

Så det at bo på landet betyder altså ikke at der myldrer rotter rundt inde i ens stue!!

Desuden så virker rottegift mig bekendt heller ikke med det samme, og hvis din ilder spiser en rotte der har spist rottegift så dør han sikkret eller bliver som minimum meget, meget syg.

AlisVolatPropiis

Jeg er altså også opvokset med veninder der boede på gårde -og heller ikke en eneste gang har jeg set en rotte....

-Jeg har faktisk set flere vilde rotter i København end jeg nogensinde gjorde da jeg slog mine folder i sønderjylland og omegn....-og de holdt sig heldigvis udenfor....

Hverken i kornlagre eller kostalde har jeg oplevet rotter.

Anne

Jeg har også været ung pige i huset på en gård der havde både køer og grise meget tæt på stuehuset, og aldrig set en rotte der.

NannaMB

Nu har jeg boet her siden jeg var helt lille og sådan er det :)

Vi kan desværre ikke gøre så meget mere ved det.
Og det er jo heller ikke fordi jeg sætter ham sammen med en vild rotte eller sådan noget.

Katten tager også et par stykker om dagen.
Vi har haft skadedyrs bekæmpelse ude så mange gange og selv de opgiver, selvom det er en pæn gård.

Charlotte

Nu har jeg aldrig boet på landet så det er måske et dumt foreslag, men hvad med at finde de huller i huset som de kommer ind af og lukke dem til? Så kan de i det mindste ikke komme ind i dit hjem mere. Du vil jo heller aldrig kunne få børn mens du bor der for tænk hvis barnet sover til middag og så bliver angrebet af rotter (det er desværre set før).
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Det var mere fordi du sagde at sådan var det bare at bo på landet og det passer simpelthen ikke. Det er altså ikke normalt at der barer vandrer rotter rundt i ens stue, heller ikke på landet.

Jeg forstår ikke du tager så let på det når man tænker på at de faktisk er en alvorlig risiko for din ilder og de er jo heller ikke ligefrem gavnlige for jer andre.

AlisVolatPropiis

Jeg tror også ligegyldigheden er den jeg har sværest ved at kapere :/

NannaMB

Jeg er ikke ligeglad men jeg kan ikke gøre noget, det er ikke mig der ejer det. Og det er jo heller ikke 20 rotter om dagen der er i ens stue det er 1 hver halve år. for fanden da.

Eliza

Nu skrev du lige at katten tager et par stykker om dagen og det lyder jo for sindsygt der er så mange..
Vil bare lige minde dig om at det ikke kun er din ilder der kan blive bidt og alvorlig syg, men også dig og alle andre der opholder sig i det hus.
Hvis det var mig, så ville jeg bare ikke acceptere at kommunen ikke gør noget ved det for det har de pligt til. Hvis man så må ringe til dem hver dag, så er det jo det man må gøre..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

NannaMB

Katten render jo udenfor hele dagen.

Charlotte

Hvis det ikke er dig der ejer det, så har ejeren PLIGT til at gøre noget ved det og lukke de huller der må være siden de kan komme ind. Og det er uanset hvor gammelt huset er. Jeg forstår slet ikke du tør bo der for som de andre skriver, så kan du blive syg hvis du spiser noget som en rotte har været i.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!