Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Ilder med abstinenser

Startet af Snilder, 5. November 2010, kl. 17:43

Snilder

Det går langsomt fremad med forholdet mellem Valli og os. Hun er vældig nysgerrig, elsker at lege, spiser fint, er helt renlig og båtter rundt når hun er vågen.

Men men men - hun bider fortsat - og hun bider hul. Hvis vi sætter hænderne ned til hende går der ikke lang tid før hun bider, med mindre vi har godbidder med. Ungerne har derfor altid en godbid i hånden - men er desværre lidt bange for hende, og derfor foregår leg stadig på afstand (med tæpper, små plysdur i snor osv.) Vi kan ikke sidde i sofaen, da hun løber hen og bider os i ryggen eller hænder hvis vi ikke flytter os. Så det er faktisk lidt anstrengende at ha hende ude, når vi familiehygger.

Dog er det lykkedes mig at få sele på hende, knebet er at ha godbidder i munden på hende og på gulvet foran hende - så hun er optaget af dette i stedet for at jeg putter sele på. Så nu er vi endelig ude og gå tur stort set hver aften - og hun nyder det - ruller sig i jord og sand - snuser og løber - klatrer og gemmer sig i græsset og hopper i vandpytter :dans:.

Men - når vi går tur sker det jo, at en eller anden har smidt et cigaretskod i vejkanten - og så går hun helt amok, ruller sig i det, tar det i munden, gnider sig helt vildt rundt på det. En dag kom vi forbi en mand som stod og røg - og hun trak meget i snoren for at komme hen til ham (kendte ham ikke og det var mørkt, så havde ikke lige lyst til at gå derhen). SÅ var det det gik op for mig at Valli naturligvis har abstinenser  ;)- eller i hvert fald savner lugten fra smøger (avler røg - ikke et ondt ord om det). Vi er altså ikkerygere og har ikke tænkt os at begynde at ryge  :lol: - meget vil vi gøre for Valli, men her går grænsen :nej:. Faktisk er det jo en smule tragisk - men også lidt komisk - og vores teori er, at havde vi rygerfingre, så ville vi ikke ha problemer med at klappe og kæle hende. Måske skulle man opfinde en håndsæbe med cigaretrøglugt........... :P

I hvert fald er det måske noget man bør tænke på, hvis man er ny ilderkøber. På den anden side kan det selvfølgelig også bare være Valli der er lidt speciel.
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Eliza

Det lyder da helt klart til at hun forbinder lugten af røg med noget der er rart. Jeg tror ikke hun ville bide jer mindre hvis i lugtede af cigaretter. Jeg tror grunden til at hun bider jer er fordi hun måske er lidt bange og utryg hos jer, for det er jo et helt nyt sted med en masse nye lugte og lyde og hun er jo kommet væk fra det sted og alle dem hun kendte, men det ville jo være det samme hvis i røg, så var lugten af røg måske bare ikke noget hun tænkte på som "rart".

Det lyder som om hun prøver jer af og jeg synes også det lyder lidt som om hun vinder nogle gange og så vil hun jo blive ved.

Det lyder godt at i går tur med hende..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.