Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mink søger kærligt hjem

Startet af Pythia, 5. November 2010, kl. 23:15

Pythia

Flemmink er renlig og har en smuk og velplejet pels og hale. Han er sølvgrå med hvid mave. Man kan røre ham på hals og hoved, han putter sig for at få mere kæl, og han slikker fingrene når man håndfodrer ham, men bortset fra det, skal der arbejdes med at tage ham op.

Vi fandt ham da han en dag stod uden for vores dør og kaldte på os. Han var bange og sulten. Han fik mad og bur og faldt til ro efter et par dage, og så kunne vi se, at han er kælen og sød. Han elsker vand og har en vandskål som han bader i. Vi fodrer ham med barf og kattetørkost. Min mand er helt vild med ham, fordi han er så sød og kælen, men det vil være synd for ham hvis vi beholder ham, for han kræver tid og kontakt, og det har vi desværre ikke. Vi har heller ikke et bur der er stort nok i fht hvad han burde have, så jeg har så dårlig samvittighed over for ham. Men vi har ikke råd til andet lige nu.

Vi har ikke kønsbestemt ham, for vi har ikke haft mod på at tage ham rigtigt op, men er næsten sikre på det er en han, da han lægger afføring og tis seperat. Han kræver træning, men jeg tror ikke det vil tage mere end en måneds tid med intensiv træning, så har man den sødeste og tammeste Mink. Jeg tror han har været tam og velopdragen før. Han er både smuk, klog og kælen, men stadig lidt utryg ved hurtige bevægelser. Han har bidt min mand i fingeren to gange så det blødte, og vores datter én gang. Men han lærer hurtigt, og vi er ikke i tvivl om, at hvis han får en masse kærlighed så han føler sig tryg, så får man et fantastisk kæledyr.


Pythia

vil gerne sætte billede på, men kan ikke finde ud af det..

Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

cmkh

Øv ØV vis jeg harde ålas til ham harde jeg købt ham på stedet i guder hvor er han skøn
Håber han få et godt hjem

SilverDragon

Hvor er han dog smuk!  ;)
Er selv opvokset med mink, dog på en farm og ja de kan blive meget tamme.
Men vil dog sige at det meste skal holdes som et hobby dyr med masser af plads og udendørs område.
Men ellers en lækker sag

jean08

Heej, hvad skulle prisen evt være ?

SilverDragon - Er det et must at de skal adgang til udendørs område ?

SilverDragon

Jean08:
Det er ikke et must, jeg ville tror man godt kunne have en mink lidt lige som en ilder. Men for mig personligt er en mink mere et hobby dyr end et kæledyr og jeg ville have det bedst personligt med at min mink havde et stort udendørs område den kunne benytte.
Jeg ser det at holde mink lidt lige som at holde vaskebjørne..

rikki

#7
Om man bryr sig om minkens bästa så har man den inte enbart inomhus.
De behöver stor yta att röra sig på, de behöver även tillgång till vatten att bada i.
Jag har haft en mink inomhus och de trivs inte i längden. De måste bo på annat sätt så
de får utlopp för sitt naturliga beteende.
Annars har man väldigt snabbt en mycket olycklig mink.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

jean08

Nå ja hvis de ikke rigtig trives i længden indenfor skal jeg nok ikke holde mink, da jeg ikke kan tilbyde den udeområde.

rikki

Så här beter sig en instängd, uttråkad mink.


Att hon är svart på magen beror på att hon hittades indränkt i olja:(

Men hon var bedårande söt och hade hon trivts så hade hon fått stanna. Men det hade bara varit elakt.


Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Pythia

Der ligger nogle regler for hobby hold af mink. Jeg kan ikke huske om det skal være udendørs, men den skal feks have adgang til vand at bade i, så gætter på det skal være udendørs. Der er vist også nogle krav til areal. Det er ikke vigtigt for mig om en evt. ejer har erfaring, men om han/hun vil give den nogle gode forhold.


jean08

Min stedfar har holdt mink, så ved lidt om det og kunne os give den et kærligt hjem med masser af tid og hygge, men vil dog ikke tage den til mig hvis den ikke trives inde og har som sagt ikke mulighed for at give den udeplads, ellers ville jeg meget gerne have taget den til mig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg mener at loven siger at den skal ha udendørsareal, og blandt andet adgang til vand osv.

Anne

Den skal have adgang til vand, men jeg mener altså ikke der står noget om at den skal bo ude. Men det er jo bare at finde reglerne og undersøge det, de ligger jo på nettet. Der er en tråd på ilderforum et sted hvor linket er