Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Et par spørgsmål om tørret kød

Startet af Julbert, 15. November 2010, kl. 10:06

Julbert

Da jeg gerne vil give mine to piger tørret kød som supplement til deres hverdagskost, vil jeg høre herinde om hvad må de få og hvad har I andre gode erfaringer med de kan li?
Jeg har set inde på en hjemmeside hvor de sælger barf, (er ikke helt sikker på, om jeg må nævne siden - nu nævnte jeg en dyrehandler i sidste indlæg og det fandt jeg ud af jeg ikke måtte, så skulle nødig lave samme fejl) at de bla. sælger tørret kalkun, og den butik bor jeg 10 min fra, så det var nemlig noget jeg kunne få fat i, men hvad tænker I?
De sælger også kyllingekråse på frost, er det noget der vil være ok at gi' de to bøller?

Hillsen os

Anne

#1
Du må godt nævne en dyrehandel der sælger tørret kød, det er bare ikke tilladt at skrive at en bestemt dyrehandel sælger ildere. Jeg går ud fra de er fordi ferretopia er imod salg af ildere i dyrehandlere, men tørret kød er de nok ikke imod :)

Ildere må få alle slags tørret kød (så længe det er 100% kød). Mine er meget glade for det man kan få i maxizoo der er lidt blødt i det. Det fås med kylling, and, kanin og okse.

Mine gider ikke rigtigt det som er helt tørt og hårdt, men de måtte gerne få det hvis de kunne lide det.

Kyllingekråse må de også gerne få, men de skal selvfølgelig ikke udgøre den primære kost i sig selv.

Eliza

Bliver lidt i tvivl om du vil bruge det som godbidder eller hva du tænker, men de må jo sådan set få alle slags kød, men noget er bedre end andet.

Hvis det bare er som lidt ekstra en gang imellem så er det ikke helt så vigtigt hvad du giver.

Husk at det ikke altid er 100% rent kød i de tørrede kødting så det er godt lige at tjekke for det skal det jo være..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Julbert

^^ Det er som supplement til deres hverdagskost, som er tørkost - altså tænker jeg ikke det er noget de skal have hverdag nødvendigvis...

Men Anne, kan se du også kommer fra Aalborg, så går ud fra du snakker om den maxizoo der er her i byen - måske jeg skulle tage ud og kigge på hvad de har af forskellige slags :)

Anne

Jep det gør jeg, alle maxizoo har dem.

Men der er jo også flere forhandlere af rigtig hundemad i byen, jeg bruger selv hende i aalborg barfbutik ude omkring skalborg (er lige flyttet til så er ikke SÅ stærk i Aalborgs geografi endnu). Hun har dog ikke så mange tørrede produkter som jeg vil bruge, men til gengæld mange rå. Og så er hun supersød til at give en prøve med hjem hvis der er noget man er lidt usikker på om de vil have.