Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Specific - kitten FPD

Startet af Stubba, 30. November 2010, kl. 10:34

Stubba

Jeg var ved dyrlægen idag, med dyrene .. og jeg spurgte hende så, om der var noget foder der måske var godt til Mailo, nu hvor han ikke rigtig vil tage på. Jeg fik det her FPD med hjem, men kender det ikke og er i tvivl om indholdet er okay? Derfor får i lige ingredienslisten:

Vegetabilsk proteinekstrakt
Korn
Fisk og fiskeprodukter
olie og fedtstoffer
æg
gær
mineraler
frø

næringsindhold pr. 100g:
Råprotein 40,3g
Råfedt 20,6g
Fiber 1,4g
Aske 6,8g
Kalcium 1,28g
Fosfor 0,88g
Kobber 1,10mg
A-vitamin (1649 IE)
D-vitamin (165 IE)
E-vitamin 33 mg
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

mette11

Jeg ville ikke give mine det. Det indholder slet ikke nok kød og det indholder korn.
Hvad fodrer du normalt med??
Hvis man anvender tørfoder mener jeg at ZiwiPeak er det bedste. WildCat er også ok, Orijen også.

Jeg ville gå efter et foder uden kornprodukter og med så meget kød, fedt og protein som muligt og så supplerer med æggeblomme hver uge og lidt olie af animalsk oprindelse ind imellem. Hold igen med godbidder, da de ofte ikke indholder ret meget fedt og mange godbidder indholder alt muligt sært. For selvom man kun giver få godbidder, så kan de rent faktisk optage en stor del af ilderens samlede daglige indtag.

Hvis han kan li´ kød, så prøv at giv ham lidt kyllingeskind. Bare ikke for meget, for det indholder jo ikke ben/brusk og kan give dårlig mave. Men som en sund, fed godbid er det måske et hit??

Stubba

Jeg fik det også bare med hjem, og han gider faktisk ikke spise det - så det er jo godt nok :P

Jeg fodrer lige pt. med det der .. ferret pro. Men vi skal snart købe mere, og der skal det være noget andet :) (så vi blander det med det vi har nu)
Han får tit kød, for han elsker det. Men det er ikke hver dag eller sådan, men når vi lige har lyst til at hygge lidt ekstra.

Han får også æggeblomme hver uge, for han ELSKER det :) og så vitaminpasta.

Kyllingeskind? Altså, skindet fra et kyllingelår fx? Eller hvordan?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Shamua

Nu hvor vi lige er igang med at snakke om opfedning, er lammefedt så et godt supplement? Mikka er på fedekur, og jeg kunne købe noget billigt lammefedt i barf butikken i århus, så det prøvede jeg.. Det viser sig så at han elsker det.. Bare sådan rent  >:|

Jeg har så blandet det med kyllingebryst. Men er det ok at gi som fedekur? Det er ikke hver dag han får det.. Han fik det torsdag i sidste uge, og så i går mandag. Så har jeg lavet to portioner mere til ham som han kan få når vi kommer hjem fra weekend. Så altså, det er ikke som kost, men supplement. Han får tørkost ved siden af.

Vh. Marianne

Eliza

Lammefedt er ok, men husk at der ikke er kalk i og han ikke skal have for meget uden. Du kan købe benmel og blande i. Det som Hungryferrets sælger er nok det bedste man kan få.

Ildere spiser kød på en anden måde end tørkost. Når de spiser kød har de ikke brug for at spise lige så mange gange om dagen, så det skal du måske tænke over i forhold til mængden han får.

Jeg synes ikke der er så meget af det ilder foder vi har her i dk der indeholde nok fedt, så måske skulle du finde noget andet.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Mine får vitalin og Arion.. Ved så ikke om der er nok i vitalin ? .. Tak for svar :)

Vh. Marianne

Selina


Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

tzari

Citathttp://www.aabybrodyrehospital.dk/shop/kattefoder/dr%C3%A6gtige-og-diegivende-katte/fpd-kitten-(2).aspx
Ingredienser:
Majsprotein, fiskemel, æg, animalsk fedt, majs, ris, hvede, gær, sukker, mineraler, hydrolyseret kyllingprotein, vitaminer, Plantago psyllium husk, taurin, solsikkeolie. Antioxidant: butylhydroxytoluene (BHT). Indeholder ingen syntetiske farve- eller smagsstoffer eller genmanipulerede ingredienser.

Det indeholder BHT så ville ikke engang give det som godbider:
mistænkt for at være hormon forstyrrende, gav adhd lign mus i et forsøg, er allergi fremkaldende og mistænkt for at være kræft fremkaldende men undersøgelse var for lille til at se om det gav det eller ej.
http://ferretopia.eu/index.php?topic=4377.0

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner