Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Gå ture?

Startet af Lenac, 14. December 2010, kl. 19:34

Lenac

Jeg har overtaget to Ildere, som i det sidste års tid har levet som bur ildere, men før i tiden var de  vant til gåtur i sele, så er mit spørgsmål bare, hvornår er det bedst at vende dem til gåtur igen eller kan jeg begynde at lufte dem allerede nu (jeg tænker mere på om vejret kunne være et problem når nu de ikke har været på tur i et år)?
xoxo Malene <3

Rokkie

Jeg vil tro de skal vænne sig til kulden, men jeg er ikke sikker :D

lille_jill

Jeg ville bare tage dem ud en af gangen og så se, om de kan klare kulden. Hvis de ikke vil gå eller viser tegn på at ville op (hopper op af benet) eller fryser (ryster, men kan også være tegn på nervøsitet eller spænding), så tag dem op og evt ind under jakken eller gå ind igen.
Mit gamle kræ nyder helt en gåtur inden under jakken eller i min hætte. Tror at en ilder også kan få meget ud af sådan en gåtur og det styrker båndet mellem ejer og ilder (er min egen erfaring).

Lenac

Citat fra: lille_jill Dato 14. December 2010, kl. 21:01
Tror at en ilder også kan få meget ud af sådan en gåtur og det styrker båndet mellem ejer og ilder (er min egen erfaring).
Det lyder godt, man kan aldrig få et for stærkt bånd til sine Ildere.
Men så er der jo ikke andet for end at tage dem en tur med ud i den kolde natur og se hvordan de reagerer, håber lidt det er for dem som det er for os at køre på cykel, noget de aldrig glemmer  :fnis:
xoxo Malene <3

Eliza

Tror også det ville være en god ide at starte med kun at tage den ene med ud, så du kan give den alt den opmærksomhed den har brug for. Og så skal turene nok ikke være helt vildt lange når det er så koldt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.