Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

For store

Startet af cmkh, 6. Januar 2011, kl. 20:13

cmkh

Hej...
hvordan vil i mene at den beste måde At få en ilder til at slanke sig på?? Han er ikke så glad for at komme ud i det kolde vejr..... og er Lidt dovne

Amazing Ferret

Jeg ville ikke sætte mine dyr på slankekur her om vinteren da det er normalt at de kan have lidt ekstra på sidebenene  :)

cmkh

Citat fra: Amazing Ferret Dato  6. Januar 2011, kl. 21:09
Jeg ville ikke sætte mine dyr på slankekur her om vinteren da det er normalt at de kan have lidt ekstra på sidebenene  :)
Ja ok men bare han er så store at han ikke kan komme igemmen ders rør i der nye bur

Amazing Ferret

Hvad vejer de?

Måske det er røret der er ret lille

cmkh

Citat fra: Amazing Ferret Dato  6. Januar 2011, kl. 21:19
Hvad vejer de?

Måske det er røret der er ret lille

Sirius vejer 1976
og max vejer 1964
Men sirius er bare maget stor om maven

Amazing Ferret

Ja det er da nogle pæne vægte de har

Altså jeg vil sige at hvis du ikke kan få dem udenfor, så måske noget andet foder hvor der er mindre fedt i.
Jeg bruger selv voksen foder fordi nogle af mine har tendens til at blive lidt for runde om maven :fnis:

Anne

motion er uden tvivl den bedste måde at holde dem i god vægt på. Du kan måske i stedet for at skifte foder give dem en masse godbidder af en god fodertype, som bare er fedtfattig. på den måde bliver man populær, og dyrene taber sig lidt :P
Men jeg ville ikke gå i gang med en decideret slankekur. Bliver de fede og forsvinder det ikke med foråret, skal man nok nærmere tænke på en livsstilsændring, og nok mere konkret hvordan man får dem motioneret. En fiskestang f.eks. er en glimrende måde at få dem til at rende lidt rundt, men ellers kan du også give alt deres foder i aktivitetsbiolde, så de ikke bare kan æde uden at bevæge sig, og så ellers lave lege hvor du gemmer godbidder rundt omkring eller de skal arbejde lidt for det.

jeg bruger selv aktivitetsbolde og det med at gemme ting rundt omkring enormt meget, også fordi jeg tænker det må være kedeligt bare at kunne tage det hele af en skål.

cmkh

De har en aktivitetsbolde og lege med.. Og de få Toasties kødsnacks til fritter som godbidder... (http://www.kirstensdyrebutik.dk/24/c56/m1067/ilder/foder/toasties_kodsnacks_til_fritter_150g/)

lille_jill

Ville nok droppe godbidderne og så finde noget semitørret kyllingekød med lav fedt% at give som guf istedet.
Hvad med sådan en fiskestang, gider de at rende rundt efter den?

Erika: Det kan godt være at de har en pæn vægt, men jeg har set de drenge og de har altså for meget på sidebenene.

Men søde er de nu alligevel :)

cmkh

De gider ikke jage en fiskestang
Hvor få man semitørret kyllingekød?

Anne

jeg synes du skal droppe toasties og så lade dem få deres normale foder fra boldene.

Semitørret kød kan du få i maxizoo

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato  6. Januar 2011, kl. 22:15
Ville nok droppe godbidderne og så finde noget semitørret kyllingekød med lav fedt% at give som guf istedet.
Hvad med sådan en fiskestang, gider de at rende rundt efter den?

Erika: Det kan godt være at de har en pæn vægt, men jeg har set de drenge og de har altså for meget på sidebenene.

Men søde er de nu alligevel :)

Hvor er du dog heldig at du har set dem ;)

Der er altså en del ildere som har lidt for meget på sidebenene her om vinteren. Derfor vil jeg ikke sætte dem på kur hvis det var mig. Jeg ville vente og se til foråret og så ellers gøre hvad jeg kan for at aktivere mine dyr så meget som muligt

lille_jill

Fedme forårsager hos mennesker og andre dyr en række problemer som kan være livstruende. Derfor mener jeg ikke, at dyr skal være overvægtige hverken vinter eller sommer.

Tror at det var i Osnabrück hvor jeg så 2 tæver som var så tykke, at deres ben knapt kunne nå jorden og tvivler stærkt på at de kunne gå selv. Det var altså bizart.

Nå, det er OT ;) Bare min mening. Ikke noget personligt, så gider ikke at have lort i hovedet for det.

cmkh

#13
Vil se om jeg kan få fat i noget tøret kød

Men overvejer at skive til Applaws Barf Kitten 7,5kg og de få Ilderfoder CARE + XtraVital + viramin E.
Nu

Malene

Når du skriver at din ilder er meget stor om maven, så får jeg et billede i hovedet af en ilder med pæreform. Det er ikke sundt. Hverken for mennesker eller ildere.
Selvom de tager på om vinteren, så skal de ikke have en stor mave.
Nu har jeg ikke set ilderen, så jeg ved ikke om det bare er mig der får et billede af pæreform i hovedet, men der kan være noget galt med ilderen. Hvis det bare er fedme, så er mere protein i foderet og motion vejen frem. En muskuløs ilder er at foretrække frem for en fed ilder.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.