Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

For store

Startet af cmkh, 6. Januar 2011, kl. 20:13

cmkh

Pæreformet beskriver ham maget godt...
Men hvordan vil du motionere  man nå hvad ikke vil ud og gå i sneen og han ikke giver jage fiskestang??

cmkh

De var til læge i dec og der sage lægen der var raske....

cibatuchsi

du kan løbe og lege med ham indenfor. fangeleg plejer vores at gå helt amok over. og det giver motion og en glad ilder på samme tid. selv vores mest dovne ilder gakker helt ud når vi jagter ham rundt i huset... hehe

KariN

#18
Som Daisy skriver så er fangeleg et hit hos de fleste ildere, nogen skal dog lige opfatte hvad legen går ud på :)

Ellers så tag et håndklæde eller viskestykke og træk det hen over gulvet, mine syns det er den sjoveste leg at hoppe op på håndklædet, lade sig falde af det for igen at jagte det og hoppe op på det :)

Nu ved jeg ikke hvor gode dine drenge er til at lege med hinanden, men mine kan få lang tid til at gå med at lege i ventilations rør, hvor de render ind og ud konstant og jagter hinanden, nogengange deltager vi herhjemme i den leg ved at sidde og kradse udvendigt på røret :)

En anden leg mange ildere også syns om er hvis man tager et tæppe, lægger det på gulvet og ilderen så er inden under, så kan man sidde og prikke lidt og små-slås med ilderen igennem tæppet :) Dette kræver dog at man accepterer at de napper når de leger og at ens ilder ved at den ikke må bide hårdt, for så er legen ikke så sjov for os mennesker ;)

Håber du kan bruge mine forslag til noget :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

Nu ved jeg ikke hvilket bur du har, men det mine har der kan min dreng sådan set heller ikke komme igennem og han er bestemt ikke fed men muskuløs. Hvis det er det bur jeg tænker på så er det ikke super godt til andet end tæver og små drenge, som du jo så ikke har.

Men motion er den bedste måde at få dem til at tabe sig på og klart den sundeste.
Har du prøvet en fiskestang med en dims med en klokke? mine gider ikke rigtig hvis den ikke siger noget..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Nu er de fleste ukastrerede drenge jo store om vinteren og dovne (da de skal holde på fedtet så de kan tære på det når de ikke kan finde noget at spise i naturen) så jeg ville ikke være så bekymret hvis jeg var dig. Hvis din dyrlæge har sagt god for dem i sidste måned og de taber sig om nogle måneder, så er der ikke noget galt.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

cmkh

KariN> Har prøvet og det hjælper helder ikke han fider hender ike jage klokker
Charlotte> Han er snittet

Charlotte

Ja ok. Så er de godt nok store. Men det kan være de kommer fra nogle store linier? Nogle linier laver jo større dyr end andre.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Uanset hvad spå er du nødt til at få dem til at flytte flæsket :P Det er dine drenge og du ved had der virker. Måske de ikek gider ud i sneen, men hvorfor tror du ikke de gør det? Måske mange små korte ture derud kan være spændende for dem, selv om de måske bare graver lidt eller tuller lidt rundt.

Igen vil jeg sige at du skal bruge din godbiddsbold til deres normale fodder, så de ikke bare kan spise af en skål. Så er de nødt til at bevæge sig for at få mad. Generelt hvis de ikek gider lege, så sørg for at motivere dem rigtigt meget når de skal have godbidder, og brug sunde godbidder, gerne tørret kød som de skal kæmpe lidt for. Du kan f.eks. gemme det forskellige steder eller hænge kødet op inde i buret, så det er lidt besværligt at spise det.

Om dinge drenge er overvægtige eller ej så SKAL de have motion, og du kender dem bedst, så du er nok den bedste til at komme med de forslag der virker.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Her er et billed af Sirius:

(håber ikke det gør noget jeg lagde det ud claus?!)
Men han er nok lige til den gode side...

Men jeg tror måske det er en god ide som Anne siger med den godbidsbold og så hans alm. mad i..

Anne

#25
ja ok, han ER tyk

Er han blå på maven eller snyder billedet?

cmkh

Citat fra: Anne Dato  7. Januar 2011, kl. 18:08
ja ok, han ER tyk

Er han blå på maven eller snyder billedet?
Tro det er billede der snyder han er ikke blå nu.....

Helt ok anna harde selv overvejet at finde en billed

cmkh

Wee tørret kød var et hit hos Sirius

Rokkie

Hehe, skift farver, så har vi Bailey  :fnis:

Men vi har da fundet ud af at han gerne vil gå ture, han gamle sele kunne udvides, så han var ude af den i løbet af 20 sekunder...

Held og lykke med hans træning :)

cmkh

Citat fra: Rokkie Dato  8. Januar 2011, kl. 18:07
Hehe, skift farver, så har vi Bailey  :fnis:

Men vi har da fundet ud af at han gerne vil gå ture, han gamle sele kunne udvides, så han var ude af den i løbet af 20 sekunder...

Held og lykke med hans træning :)

Jo tak må prøve at gå en tur med ham imorgen