Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Opfedning

Startet af katja74, 14. Januar 2011, kl. 18:16

katja74

Jeg hentede jo Carlos forleden dag.... en nysgerrig han på 2 år. Tidligere ejer havde fået barn, og Carlos kom ikke ud/fik den opmærksomhed han var vant til... og besluttede sig for, at sulte "strejke"... så han gik fra at være en knapt 3 kilos bamse, til at være en knapt 800 grams dreng.

Han er ved godt mod, spiser (meget lidt) og er enormt nysgerrig ;)

Han er normalt delvis barf- og tørfodret!!

Så vil jeg hører Jer.... hvad har I givet ved opfedning??

Jeg har kogt noget andebryst m. fedtet... blendet det med vandet det er kogt i. pulveriseret noget killinge tørfoder..... dette laver jeg en mos af og giver ham det (han ELSKER det). Ud over det får han killinge vådfoder og rå laks (der har været frosset).

Jeg har fået en tid hos Alison tirsdag.. der skal tjekkes igennem og vacineres  :)



Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Line

Da zamira skulle tage på gav jeg hende bl.a. AD opblandet i lidt vand og så i en sprøjte. (Så blev det lidt mere spændende) Prøvede også duck soup. Opblødt foder. Foder med bare få procenter mere fedt end de normalt fik. Ja, prøvede generelt at gøre maden så spændende som muligt, så hun kunne få noget sul på kroppen. Jeg har også haft lunet AD i microovnen  :lol: så det blev stuetemp. i stedet for køleskabskoldt.

mette11

Shit en ændring i vægt!!! Tror afgjort et dyrlægetjek er på sin plads!! Håber virkelig ikke at der er noget galt med ham!! Godt at du tager ham til dyrlægen så hurtigt, så du kan få vished...

Jeg ville forsøge med æggeblomme, vitaminpasta (uden sukker), godt foder (ZiwiPeak fex.) og barf med meget fedt i fex. lammekød, kyllingeskind og så ellers forsøge at få ham til at spise så meget som muligt hele tiden!! Find evt. noget olie han kan li´ og hæld lidt ud på maden, så den smager endnu bedre!! Andebryst tror jeg er godt, men huske at tilsæt noget benmel, da han ellers kan komme til at mangle kalk. Det lyder rigtig godt med sådan en omgang ande-snask nu når han kan li´ det...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hmm er der ikek noget med at man kan give killingmælkeerstating(God fra dyrlægen) og at det skull kunne hjælpe med at fede dem lidt op?

Shamua

Da Mikka skulle opfedes, blandede jeg også lammefedt sammen med kyllingebryst, noget olie, vitaminpulver og noget kalk halløj jeg har.

Meningen ar at han skulle spise lammefedet, hans yndlingskød er kylling så derfor valgte jeg det, og så olie for så tænkte jeg at der var større chance for at det kom ned :)

Han spiser så også tørkost ved siden af :)

Så brugte jeg ziwipeak som godbidder og overdrev helt vildt med det. Det hjalp også en del :)

(Det var så der han lærte at rulle rundt på kommando)  :fnis:

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 14. Januar 2011, kl. 18:57
Hmm er der ikek noget med at man kan give killingmælkeerstating(God fra dyrlægen) og at det skull kunne hjælpe med at fede dem lidt op?

Hundemælkserstatning har jeg hørt skulle være bedre til ildere, men spørg mig ikke hvorfor...

katja74

Hvad er det for noget kalk I skriver om??

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

mette11

http://www.hungryferrets.se/  har noget benmel under "kosttilskud". Ellers kan man hos bla. Zooplus købe benmel og kalk-tilskud, men det som Hungry Ferrets har er det bedste efter min mening. Du kan også blende knogler sammen med resten (men det kræver en ok blender tror jeg, da ikke alle blendere kan klare hårde ting).

Zooplus har det her: http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_ergaenzung/rohfuetterung_barf/barf_ergaenzung/12451  og det her: http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_ergaenzung/rohfuetterung_barf/barf_ergaenzung/154966

AlisVolatPropiis

men hvis du bruger modermælkserstatning er ekstra kalk nok en dårlig ide.... :)

tzari

#9
http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/supplements_specialty_food/growth_performance/103887 her er mælke erstatning til kat,hund og ilder. der står endda dosis til ilder på den

http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/supplements_specialty_food/bones_joints/hokamix/139531
Her er okse fedt pulver.

Man risikere at fejl ernær hvis man kun fodre med et kød element(hovedregel er mindst 3 kødkilder) og det hjælper benmel ikke alene på. Hvis det kun er som tilskud til en varieret kost så er benmel overflødigt. Man skal passe meget på med benmel det er meget let at overdosere med alvorlige forstoppelser til følge så skal KUn gives hvis man kører et fuldt(eller overvejende) barf program ikke hvis kødet bare er tilskud.

Jeg ville også søge dyrlæge ved så voldsomt et vægttab der inden jeg påbegyndte en opfedning. (seføli skader det ikke at give ham indtil mandag hvis han virker frisk nok men ville få en tid hurtigst muligt)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

ens blender behøver ikke være super fantastisk for at kunen blende knogler. jeg laver altid ducksoup med en masse ben i, jeg tager så bare alle de ben jeg selv  kan brække over med 2 hænder, dvs næsten alle pånær lårknoglerne fra en kylling, og blender med. Jeg har så også ødelagt en blender på det engang, men den var også mange år gammel og godt slidt. Det var så også fordi jeg havde lårbensknoglerne i.

Min  billige lidl blender klarer det helt fint.

katja74

Citat fra: tzari Dato 15. Januar 2011, kl. 17:32

Jeg ville også søge dyrlæge ved så voldsomt et vægttab der inden jeg påbegyndte en opfedning. (seføli skader det ikke at give ham indtil mandag hvis han virker frisk nok men ville få en tid hurtigst muligt)

Jeg har en tid tirsdag  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

tzari

Citat fra: katja74 Dato 15. Januar 2011, kl. 17:55
Citat fra: tzari Dato 15. Januar 2011, kl. 17:32

Jeg ville også søge dyrlæge ved så voldsomt et vægttab der inden jeg påbegyndte en opfedning. (seføli skader det ikke at give ham indtil mandag hvis han virker frisk nok men ville få en tid hurtigst muligt)
hov det overså jeg *blush* håber du kunne bruge rådene:)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

katja74

Citat fra: tzari Dato 15. Januar 2011, kl. 17:58
Citat fra: katja74 Dato 15. Januar 2011, kl. 17:55
Citat fra: tzari Dato 15. Januar 2011, kl. 17:32

Jeg ville også søge dyrlæge ved så voldsomt et vægttab der inden jeg påbegyndte en opfedning. (seføli skader det ikke at give ham indtil mandag hvis han virker frisk nok men ville få en tid hurtigst muligt)
hov det overså jeg *blush* håber du kunne bruge rådene:)

Helt ok  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

englefugl

min mickey har også tabt sig helt vildt efter pelsskifte og brunst. han er det rene skind og ben. han er gået fra næsten 1900 g til lidt over 1300 g. Så jeg vil også give ham noget ducksoup, men derudover har han fået olie og æggeblomme, men han er frisk og spiser sit tørfoder, dog ikke så voldsomt meget men han er også syg og på pencilin, så de kan vel også miste appetitten ligesom vi kan når man er syg? :(