Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Barf vs Tørkost

Startet af KittAnderson, 6. Februar 2011, kl. 15:45

KittAnderson

Hejsa alle ilderfolk :)
Jeg har gået og tænkt over noget, da min Sheik er blevet lidt tyk her på det sidste. Man siger jo at man madskålen skal være fuld altid, og at de skal have adgang med tørkost 24 timer i døgnet.
Men jer der fodre med Barf, har i kød til at stå hele tiden? Hvis ikke, hvorfor er der så forskel på at portionsfodre med tørkost og at portionsfodre med barf ?
Kunne man ikke bare, som i mit tilfælde, give ilderen det mad den har brug for, om dagen, og så ikke mere ?

MVH Kitt Anderson
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Eliza

Jeg giver kun mad en gang om dagen med Barf men de har det så hele natten og i løbet af dagen har de altid tørret kød liggende.

Tørfoder er jo noget helt andet og bliver fordøjet meget hurtigere så derfor er de nødt til at spise oftere. Jeg ville overveje hvordan jeg kunne give mit dyr mere motion hvis en af mine blev for tyk for det er stort set altid det der er galt. Nogle ildere gider ikke motionere men så må man tvinge dem lidt for det kan de altså godt.

Hvis du eller skulle noget så find et foder der indeholder lidt mindre fedt men stadig ikke meget mindre.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

mine får stort set kun tørfodder i en aktivitetsbold, de skal altså arbejde lidt for maden.
Kød får de hver aften når jeg skal i seng, og så fjerner jeg resterne igen før de får aftenen efter, så det har jo faktisk kød hele tiden for det meste. Det sker at de får små portioner som de får spise op hurtigt, men så er der jo altid tørfoder (de har ikek aktivitetsbold på værelset, den ligger i stuen fordi derse værelse er over underboens soveværelse, og tror ikke han synes den trillen på laminatgulv er særligt dejlig at høre på om natten, men jeg gemmer så gerne lidt tørfoder i deres aktivitetskasse og tundt omkirng ås de har en smule som de skal ud og finde)