Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvordan laver i ducksoup?

Startet af lille_jill, 11. Februar 2011, kl. 16:36

lille_jill

Har diskuteret med et par stykker om, hvordan de laver ducksoup og der var et par forskellige bud.
Syntes at det kunne være sjovt at have lidt forskellige opskrifter samlet herinde.

Den sidste opskrift jeg brugte:
1 andelår
2 kyllingelår
3 hele æg med skal
1-2 dl ziwipeak


Andre bud?

KariN

#1
Jeg laver det sådan her: (Jeg bruger altid en hel kylling)

Duck Soup:

1) Kog kyllinge eller kalkunstykker (med fedt, skind og ben). 

2) Pulveriser noget kvalitets ilder eller killingetørkost i en blender.

3) Skær kødet (fedt og skind) ud i små stykker når det er færdigkogt og purér det i en blender med vandet det er kogt i. Konsistensen skal være som en tynd suppe.

4) Bland suppen med det pulveriserede tørkost, Olie og et par æg (Hvor mange afhænger af mængden af doucksoup) og frys det som ikke skal bruges indenfor et par dage (evt. i isterningebakker).

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Tilo

Jeg bruger også kylling

Koger en kylling.

Putter tørfoder i gryden.

Blender det hele samme.

Og så når min små monster skal ha det, kommer jeg olie og nogen gange æg i.
Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

englefugl

nu bliver jeg nødt til at spørge hvad det er for en olie i bruger og om æggene skal være rå eller kogt? :)

Anne

#4
Jeg koger kylling i vand (skind, ben, kød - men ikke i overvægt, evt indmad, alt..). Når det er mørt tager jeg kyllingen op af vandet og piller den fra hinanden i små stykker, jeg smider alle blendelige dele tilbage i gryden, hvilket vil sige alt undtagen lårbensknoglerne. Så smider jeg her et par æg med skal i og koger det endnu mere, indtil vandet (det samme fra start, man skal ikek smide vandet ud, det har jo alt det gode). Når det så er passende med vand ift "fyld" så tager jeg det af blusset og smider noget tørfoder i, og som regel noget olie også. Det kan være lidt olivenolie og fiskeolie, eller kun fiskeolie.

Når det er kølet en smule og tørfoderet har ligget og suget lidt væske så blender jeg det hele, og når det er kølet mere så hælder jeg det hele i isterningeposer ved hjælp af en tragt og så kommer det i fryseren.

Jeg plejer at have en del knogler i mit ducksoup og så timer jeg det gerne med at de f.eks. får det på hjertedage/indmadsdage eller på dage hvor de får daggamle kyllinger.

Eliza

jeg synes det kommer til at lugte ret meget af fiskeolie når man putter det i, så ens ildere skal kunne lide det fra start ellers bliver det ret svært at give det. (har selv prøvet det)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

jeg putter altid olien i til sidst når det ikke er helt varmt mere. Jeg har ikek tæntk over at de lugter meget af fisk faktisk, men måske er det en anden slags olie.

Eliza

mine kan ikke lide fiskeolie hvis det lugter rigtig af fisk så det er jo nok derfor især.. eller ved ikke om de ville kunne lide det idag for der er mange ting der har ændret sig efter Snappi ikke er her mere, lidt underligt  :S
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

nå ok. så de må gerne få tilberedte knogler, så længe de bliver blendet? :)

Anne

ja når de er blendet fuldstændigt så de er pulveriserede kan de jo ikke skade.

KariN

Jeg gør lige som Anne mht at skille kyllingen ad og koge videre bagefter.

Når det så er helt kogt i smadder så blender jeg det hele sammen til en suppe. Blender tørfodder til pulver (Hurra for min elskede mini hakker, der er ikke det den ikke kan pulverisere) så tilsætter jeg tørfodderet og æggeblommer, pisker det hele sammen og fryser det ned i passende portioner.

Jeg tilsætter først olien når de får suppen serveret, altså tilsætter jeg olie i hver enkelt portion :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

jeg bruger i øvrigt også and engang imellem, sammen med kylling. Det er især hvis det er fordi jeg gerne vil opfede nogen en smule.

englefugl

okay, jeg fik lavet ducksoupen, men ingen af dem gad at spise det :( tossede dyr :)

ildermor

Har lavet en med tun, kogte æg med skal, og tørfoder :) blandede det hele, skar det i små stykker, og det var væk på ikke ret lang tid :) De elskede det.


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: ildermor Dato 20. Februar 2011, kl. 23:25
Har lavet en med tun, kogte æg med skal, og tørfoder :) blandede det hele, skar det i små stykker, og det var væk på ikke ret lang tid :) De elskede det.



Hm ved ike om jeg vil kalde det der ducksoup! Nok nærmere fishsoup! Men mener der er noget med at ildere ikke så godt kan tåle tun...