Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvad er din ilders fulde navn og kæle/kalde navn ?

Startet af lille_thor, 18. Marts 2011, kl. 11:58

lille_thor

synes lige det kunne være sjovt at høre hva jeres ilder hedder i fulde nav og kæle/kalde navn.  :D
Mine er:
NAVN: Lille Thor
KÆLR/KALDE NAVN:Thor

NAVN: Sif
KÆLE/KALDE NAVN: Sif eller Siffelif

NAVN: Fenris Wulfi
KÆLE/KALDE NAVN: Fenris eller Wulfi og når han er sammen med sin bror er det  Brødrene grim

NAVN: Skotta (betyder hunkøns drille spøgelse på islandsk)
KÆLE/KALDE NAVN: Skotta eller spøgelses pigen.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

mette11

Barkys Mallow Fiver - kaldet Mallow
Guteillerens Sigvif -  kaldet Sigi

Begge bliver kaldt alt muligt andet også, som tumpe-rotte, møgkræ, lille skat, mussen, mussy, putte osv...kært barn har mange navne jo!!  :ja:

Barky

#2
Zallie of FerretParadise = Zalsen, Dronning Zallie

Maleika Gypsy Chocolate Feenwald-Frettchen of Dreamland = Malzilla, Morleika, Tyskeren, Frankfurteren, Noughat egernet, chokoladebaren... Mmmmm Marabou
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Julbert

#3
Her er mine :)

Navn: Mille
Kæle/kalde navn: Mille

Navn: Freja
Kæle/kalde navn: Freja

Begge piger bliver kaldt det de hedder ellers synes jeg måske ikke der er så stor grund til at give dem et navn hvis man alligevel kalder dem alt muligt noget andet, men det er vel smag og behag :)
Jeg kan da også finde på at kalde begge to bette fis og bette trut, men vil ikke decideret kalde dem kælenavne og omtaler dem heller ikke sådan overfor andre eller i daglig tale.

KariN

#4
Navn: Julian Carax From Angelcastle (Det udtales Sjulian)

Kælenavne: Sjulle, Sjullemand, Sjulsen, Skattemand, Basse, Mors dreng, Sjulle-bamsen


Navn: Cassiopeia Luna of FerretParadise

Kælenavne: Cassie, Lille-pigen, Cassipia, Cassiepeia, Smukke-pigen, skattermus, madfars prinsesse, Hystaden og Puller Det sidste er faktisk det hun bliver kaldt mest af mig


Navn: Naanok Malik Milac

Kælenavne: Nano, Nanoksen, Bamsefar, Nanobamsen, Bidedyret, Bjerggeden, Ballademageren, Albinobamsen og Madmors Bide-kræ


Fælles Kælenavne for dem alle 3: Ilder-dyrene, Ilder-kræene, Tosserne, Ilder-ungerne, Møg-kræ, Ballademagerne osv.
(Alle de negative kælenavne, er helt kærligt ment) <3

Generelt hedder vore dyr en hel masse kælenavne og det er meget forskelligt hvornår vi bruger deres rigtige navne og deres kælenavne :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Starshineferrets

Dweia - Dwei, DumDum
Ludvig von Diesel - Ludde, Lump, Lumpet, Härrydingen, pestlump
Starshine Ferrets Little Miss Oops a' Daisy - Daisy, Daisy, Pais, fluff, fluffrumpa, hamstern, hamstertanten
Diamond Ring Adria: Adria, Adri, skräcklan, vitaminpastahoran
Thronos Rokke Àmor: Àmor, moret, mor
Avanti Bàtor - Avanti, Vav, Vavvet, bävern
Starshine Ferrets Cherry Blossom Hailstorm: Cherry, Bajsbär, Skogsbär, pest, monsterbarn, systrarna Bäver
Starshine Ferrets Lava of Thunder- Lava, Fis, Lavafis, pest, monsterbarn, Systrarna Bäver
Aylen: Aylen, jag har inte tiiiiiiiid, alven
Starshine Ferrets Rain of Riot: Rain, Vattenskadan, Det Lilla Helvetet, pestråtta, skitfia
White Fang Clematis Nox: Nox, Noxet, Rödräven, Nox the Fox
Ebony el Diablo: Ebony, Eb

lussingen

Speedy: Speedy, Speedy-ban-didi, Speedzen

Loke: Lokzen, Loke-boke, Loke-langben, Sofus betjent

Inani: Kællingen, Inanzen

Minnie: Minnie, Minnie-pige, Minche-Pinche, Minzen
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Shamua

Mikka Milkyway: Mikka, Miksen, Lunte, Mik Mik, Mikael, Miksi Maxi, Muksen, Lille Muds <3

Venus Vinus, Venus, Dronningen, Psykoen, Smukke, prinsesse,

Angoraferretry's  Toruk Macto Na'vi: Macto, Mak, Mik Mak, Mactoen, dejlige, lange Jan, Smukke. - lidt af de nyere :P Stinkere, klammo, tisdyr, Stinkie

Pepsi Pluto Pegasus of Rainbow Ferrets: Pepsi, Pepper, Peps, Crazy Freak, Tykke (er han ikke mere :P) Pep, sorte svin, stinkdyr, Pepperman..

Det var vist det :P

Vh. Marianne

PiaLyng

Silverfrets Tutankhamon - Hamon / Hollænderen!
Amazingferrets Pinatubo Zach - Tubo, Defekten
Zukqu - Zukqu
Taro - Taro
Jeffrey - Jeffrey, Jeff, Jeffi
Zayn Evergreen - Zayn, Insane Zayn, tykke
Achmed - Achmed, Terroristen

De bliver alle kaldt: Bøller, ballademager, skattebørn, ildertosser, møgkræ osv :).


PiaLyng

Citat fra: Julbert Dato 18. Marts 2011, kl. 12:10
Begge piger bliver kaldt det de hedder ellers synes jeg måske ikke der er så stor grund til at give dem et navn hvis man alligevel kalder dem alt muligt noget andet, men det er vel smag og behag :)
Jeg kan da også finde på at kalde begge to bette fis og bette trut, men vil ikke decideret kalde dem kælenavne og omtaler dem heller ikke sådan overfor andre eller i daglig tale.

Jeg synes altså det meget forskelligt :) Fx bliver Zukqu, Taro, Achmed og Zayn kaldt for hvad de hedder.. Men sådan fx Hamon og Tubo har et stamtavle navn.. Hamon's rigtige navn er Tutankhamon, men har simpelthen for mange udtalningsproblemer - men det er hvad personen før mig ville have han skal hedde på tavlen. Og Pinatubo Zach - er fra et vulkan tema kuld - men kalder ham kun Tubo, da det andet simpelthen bliver for langt og klodset :).

FerretParadise

Starshine Ferrets Navi of Seduction: Navi, Navi-tøsepigen.

Starshine Ferrets Raging Fire: Fire, Fire-manden.

Cyrill Comet from Angelcastle: Cyrill, Cyrillmussemanden.

Juana from Angelcastle: Juana, JuJu (udtales SjuSju), JuJuana.

Jezebel from Angelcastle: Jezebel, Jez, Jezzer.
Ann Hillerslev.

Eliza

Citat fra: Julbert Dato 18. Marts 2011, kl. 12:10
Begge piger bliver kaldt det de hedder ellers synes jeg måske ikke der er så stor grund til at give dem et navn hvis man alligevel kalder dem alt muligt noget andet, men det er vel smag og behag :)
Jeg kan da også finde på at kalde begge to bette fis og bette trut, men vil ikke decideret kalde dem kælenavne og omtaler dem heller ikke sådan overfor andre eller i daglig tale.

Nu hedder dine så også noget meget normalt, mange af os har jo dyr fra opdrætter som bestemmer navnet for os og de er ikke altid så lette at udtale  ;)
Jeg ville kalde min pige frøken Sne, men droppede det hurtigt da vi kun bruger Sne.

Sne-Sne, Snesen

ExLibris Envy of FerretParadise- Envy, fisen

Starshine Ferrets Crux of Crush- Crush, crussie

og så bliver de alle kaldt forskellige ting fx ilderbørn, puttebørn, mullepige/dreng og flere andre platte ting  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dampii

Navn: Juno
Kælenavn: Juno, da det er meget kort så der er ikke så meget man kan gøre med det.

Navn: Twing Twang
Kælenavn: Twinkie, fordi min mor og min søster synes det andet svært at udtale det andet :P

Og til sammen bliver de kaldt mine BideBabyer, da de bider tit når de virkelig er legesyge.

Stubba

Navn: Mailo
Kaldes: Mailo, Milosovich, milos, mailos, bassemand, mors dreng ...

Navn: Rofus
Kaldes: Rofus, Rofufu, Ruzzle, Møgdyr (med et smil på lægen), bølle, speedy, fuzler ...

Navn: Parkour Tello of Rainbow Ferrets
Kaldes: Tello, Tells, Tellosovich, Tellsen, Teltel, fede, flæske, bamse, puttern, mulle, basse ...

Fælles for dem: banditterne, totterne, kræene, banditterne ...

:P man kunne jo blive ved :D
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

#14
opdrætternavn: Rikmas Bibi
Navn herhjemme: Lille My
Kælenavner: My, Mybber, Mybbe, My-e, Myen, Myyyy

Opdrætternavn: (ikke noget)
Navn herhjemme: Meep Meep
Kælenavn: Meep, Mepsen (udtales mipsen), Mepper (udtales Mibber).

Opdrætternavn: PlayFull Ferret's Joanna
Navn herhjemme: Joa
kælenavn: Joa-en, Moa, Moan

Opdrætternavn: Tofta Gutlandensis
Navn herhjemme: Tofta
kælenavne: Tuffi, Tuf, Muffi (udtalt med u), Mustafa, tykke, tykling, fede, fedeberg, Mofta.

Alle vores dyr tilales i øvrigt mul og lille mul
og fællesbetegnelsen for dem er Mullerne. (ikke udtalt som navnet mulle, men mere som muld og mulderne - stumt d selvfølgelig).

En mul er et sødt/nuttet dyr og ordet kommer vist fra min søster