Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad er din ilders fulde navn og kæle/kalde navn ?

Startet af lille_thor, 18. Marts 2011, kl. 11:58

Katrine

NAVN: Faurholts penelope
KALDENAVN: Loppen eller tykke

NAVN: Bamse
KALDENAVN: Bamse eller mors kyssetrold
Ildere: Loppen & Bamse

Minority ferrets

Robbie Santo - kaldet Santo
Kælenavne: Sanno, Santio, El Santonio, tykke, basse, Sheerlock Holmes (når han kommer ind i værelset og man bare kan se at han siger: "Det er elementært min kære Marlon...")

Marlon Soelberg's SUN - kaldet Marlon
Kælenavne: Marloni, Balloni, mullemand, pis unge, skidefrans,

Lucifer
kælenavne: Lusse, Lusen, Plucifer - da han var tyk :P , baby

William
Kælenavne: Prins William, evigt glad, Willie, Williami

Maiya Soelberg's SUN - kaldet Bellatrix
Kælenavne: Bella, Bells, Bitch, sure kælling, PMS, lille skid, hysteriske kælling

Paise
Kælenavne: Paisen, lille pigen, dame
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Julbert

Citat fra: Eliza Dato 18. Marts 2011, kl. 13:34
Citat fra: Julbert Dato 18. Marts 2011, kl. 12:10
Begge piger bliver kaldt det de hedder ellers synes jeg måske ikke der er så stor grund til at give dem et navn hvis man alligevel kalder dem alt muligt noget andet, men det er vel smag og behag :)
Jeg kan da også finde på at kalde begge to bette fis og bette trut, men vil ikke decideret kalde dem kælenavne og omtaler dem heller ikke sådan overfor andre eller i daglig tale.

Nu hedder dine så også noget meget normalt, mange af os har jo dyr fra opdrætter som bestemmer navnet for os og de er ikke altid så lette at udtale  ;)
Jeg ville kalde min pige frøken Sne, men droppede det hurtigt da vi kun bruger Sne.

Sne-Sne, Snesen

ExLibris Envy of FerretParadise- Envy, fisen

Starshine Ferrets Crux of Crush- Crush, crussie

og så bliver de alle kaldt forskellige ting fx ilderbørn, puttebørn, mullepige/dreng og flere andre platte ting  :)

Jovist hedder de noget meget normalt, men det er jo så også fordi jeg ikke rigtig kan se den store mening i, at give dem lange fancy navne man nærmest ikke kan udtale eller som ilderen ikke kan lære at reagere på netop fordi de er for lange... Jeg vil helst mine piger kommer når jeg kalder, fordi jeg kalder deres navn og ikke noget helt andet end det de egentlig hedder, men det er jo heldigvis op til en selv hvad man er til :)

lille_jill

Rigtigt navn: Amazing Ferrets Kentucky
Kælenavn: Chucky, Chuckchuck, chucksen, chuckylucky, pølse, pølle, pølsedyr, nuller, nullernuller, nullenulle ..... og tusind andre ting

Rigtigt navn: Amina Chikatilo
Kælenavn: Amina, Aminalina, minner, minnerninner, flomme, fede dyr .. kalder hende ikke så meget faktisk. Men råber ofte NEJ efter hende, så måske det skulle blive hendes nye navn

Peewit

Navn: Dobby
Kælenavn: Dobs, Dobberman, Dodder, Skattemand, Mors hyggetrold..

Navn: Dexter:
Kælenavn: Dex, Dexmex. - For det meste bliver han kaldt Dexter for det reagerer han på.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Fælles for alle vores ildere, hund iog incl. os selv er at vi/de hedder MUUUUU til "efternavn" Altså Louimuuu, Kenzomuuu eller skattemuuu. Dete r noget Morten er startet med på grund af noget han havde set i en tegnefilm hvor der er en der siger "Kakaomuuu" Hvilket han sys var ret sjovt at drille mig med at kalde mig. Sidenhen kalder vi(mest ham) alle i vores lille familie for muuu efter deres navn! >Det lyder vildt tosset og det er bleevtså alm at kalde hinanden for skattemuu så vi kommer til at sige det til hinanden når vi er sammen med andre, hvilket er lidt pinligt somme tider..

Men ellers har det selvf. også individuelle kælenavne.

Coda: Moda, modamuu, ´modamus, møgbarn, hodini.

Loui: dumpe, tisbjørnen.

Bandit: Fars yndling, banditten, Mmmdiiiit og hvis jeg skal være ond kalder jeg ham for banditta så blir morten irriteret ;)

Anubis: Nubis, Nubissen, bisse, møgunge.

Hefaisthos: Heffe, "PAS PÅ".

Helios: Har faktisk ikke rigtig nogle endnu, kalder ham nogle gange for tykke da han er den tykkeste i vores flok.

Anne

Citat fra: Julbert Dato 18. Marts 2011, kl. 15:26
Citat fra: Eliza Dato 18. Marts 2011, kl. 13:34
Citat fra: Julbert Dato 18. Marts 2011, kl. 12:10
Begge piger bliver kaldt det de hedder ellers synes jeg måske ikke der er så stor grund til at give dem et navn hvis man alligevel kalder dem alt muligt noget andet, men det er vel smag og behag :)
Jeg kan da også finde på at kalde begge to bette fis og bette trut, men vil ikke decideret kalde dem kælenavne og omtaler dem heller ikke sådan overfor andre eller i daglig tale.

Nu hedder dine så også noget meget normalt, mange af os har jo dyr fra opdrætter som bestemmer navnet for os og de er ikke altid så lette at udtale  ;)
Jeg ville kalde min pige frøken Sne, men droppede det hurtigt da vi kun bruger Sne.

Sne-Sne, Snesen

ExLibris Envy of FerretParadise- Envy, fisen

Starshine Ferrets Crux of Crush- Crush, crussie

og så bliver de alle kaldt forskellige ting fx ilderbørn, puttebørn, mullepige/dreng og flere andre platte ting  :)

Jovist hedder de noget meget normalt, men det er jo så også fordi jeg ikke rigtig kan se den store mening i, at give dem lange fancy navne man nærmest ikke kan udtale eller som ilderen ikke kan lære at reagere på netop fordi de er for lange... Jeg vil helst mine piger kommer når jeg kalder, fordi jeg kalder deres navn og ikke noget helt andet end det de egentlig hedder, men det er jo heldigvis op til en selv hvad man er til :)

Som Eliza skriver så er det tit opdrætteren der bestemmer navnet, og så kan det måske godt være at man ikke lige har lyst til at kalde dem det. Men de fleste bibeholder opdrætternavnet på udstillinger f.eks. og bruger så et andet i daglig tale.

Fint nok at du ikke har købt hos sådan en opdrætter, eller at du ikke selv vil give et langt navn, men jeg kan ikke helt se berettelsen i at du lige skal stikke til folk der gør. Du går vel ikke i stykker af det.

Dark Crystal Ferret

Jamen nogle vores hedder jo i visse tilfælde et andet navn end hvad vi kalder den herhjemme. Og det er fordi vi har valgt noget andet end deres opdræt navn når de flyttede hjem til os. Men til gengæld skriver vi altid deres fulde opdræt navn på tilmeldinger til udstillinger mm.

Men deres fulde navn er som så:

Playfull Ferret Felina
Kælenavne: Fimbe, Fimse( Robert kælenavn til hende) Mors putte pige/ putte pige


MM-Ferret M-27 Mir

Kaldenavn i det daglige: Tjalfe
Kælenavne: Tjalle, Fars egen lille mongol ilder( igen roberts kælenavn til ham) Mors dreng <3

Angoraferrtry Emma
Kælenavn: Emse, Prinsesse pige

Sunny Ferret Janus
Kaldenavn i det daglige: Micko
Kælenavne: Miks, Totty, Mors lille dreng <3

Sunny Ferret Ice
Kaldenavn i det daglige: Shiva
Kælenavne: Smukke, Fars lille kæledikke, Nuser puser pige

Sunny Ferret La Luna
Kaldenavn i det daglige: Fnug
Kælenavne: Fnuggy, Snowy, smukke pige

Pixel Lionheart
Kælenavne: Klon Marsvinet, øffe, Isbjørn, Tis bjørn, Grisling

Chantal´s Ferrettenclub Emily Rose
Kælenavn: Fimbe, The Kung Fu Ferret, Turbo tøsen, lille sorte sambo-line, Mors smukke pige


Amazing Ferret

Selvom man køber fra en opdrætter som har navngivet hvalpen er det jo ikke ensbetyende med at man SKAL beholde det navn. Det er helt op til køber hvad de kalder deres hvalp
At nogen så vælger at give deres hvalp et navn ingen andre kan udtale - synes jeg kun er sjovt og det gør det også noget specielt  :lol:

Sammy
Kælenavn: Sam - Samson

Izzy
Kælenavn: Fitten - Fissen  :fnis:

Ilderhuset's Peanut Amazing Nugget

Kælenavn: Peanutten

Amazing Ferret N. Carolina
Kælenavn: Lina - Pølse - Pølselina

Cilleborg's Zaccai Eli

Kælenavn: Zacce - Zac

Milena Soelberg's SUN - Hun er døbt Bindi her
Kælenavn: Binne

Lego Toy Soelberg's SUN
Kælenavn: Legoklodsen - Legomanden - Stinke

Amazing Ferret's Cotopaxi Caleb
Kælenavn: Kalle - Lallekalle

Cumulus Heavenlig Mathilde
Kælenavn: Tilde - det hvide lyn

AngoraFerretry Yabago Chocolat Pure
Kælenavn: Yabba - Yabsen - Chokobaren

Amazing Ferret's Keegan Asterix
Kælenavn: Aste - defekten

Amazing Ferret Matilija Poppy
Kælenavn: Pops - Poopski

Velcro
Kælenavn: Velle - Vellebelle

Taboo Pai

Kælenavn: Tabs - Tossen - Stinke

Julbert

Citat fra: Anne Dato 18. Marts 2011, kl. 17:26
Citat fra: Julbert Dato 18. Marts 2011, kl. 15:26
Citat fra: Eliza Dato 18. Marts 2011, kl. 13:34
Citat fra: Julbert Dato 18. Marts 2011, kl. 12:10
Begge piger bliver kaldt det de hedder ellers synes jeg måske ikke der er så stor grund til at give dem et navn hvis man alligevel kalder dem alt muligt noget andet, men det er vel smag og behag :)
Jeg kan da også finde på at kalde begge to bette fis og bette trut, men vil ikke decideret kalde dem kælenavne og omtaler dem heller ikke sådan overfor andre eller i daglig tale.

Nu hedder dine så også noget meget normalt, mange af os har jo dyr fra opdrætter som bestemmer navnet for os og de er ikke altid så lette at udtale  ;)
Jeg ville kalde min pige frøken Sne, men droppede det hurtigt da vi kun bruger Sne.

Sne-Sne, Snesen

ExLibris Envy of FerretParadise- Envy, fisen

Starshine Ferrets Crux of Crush- Crush, crussie

og så bliver de alle kaldt forskellige ting fx ilderbørn, puttebørn, mullepige/dreng og flere andre platte ting  :)

Jovist hedder de noget meget normalt, men det er jo så også fordi jeg ikke rigtig kan se den store mening i, at give dem lange fancy navne man nærmest ikke kan udtale eller som ilderen ikke kan lære at reagere på netop fordi de er for lange... Jeg vil helst mine piger kommer når jeg kalder, fordi jeg kalder deres navn og ikke noget helt andet end det de egentlig hedder, men det er jo heldigvis op til en selv hvad man er til :)

Som Eliza skriver så er det tit opdrætteren der bestemmer navnet, og så kan det måske godt være at man ikke lige har lyst til at kalde dem det. Men de fleste bibeholder opdrætternavnet på udstillinger f.eks. og bruger så et andet i daglig tale.

Fint nok at du ikke har købt hos sådan en opdrætter, eller at du ikke selv vil give et langt navn, men jeg kan ikke helt se berettelsen i at du lige skal stikke til folk der gør. Du går vel ikke i stykker af det.

Ej, hold da op - jeg stikker sgu ikke til nogen eller noget - jeg siger da bare jeg ikke forstår de lange navne, så lad da venligst være med jeg sige jeg stikker og prikker.. Puha, man kan søreme ikke sige meget herinde før folk reagerer negativt  :S
Hvad går jeg ikke i stykker af?? Jeg er nok ikke helt med, men det er også ligemeget, jeg var ikke ude på at starte nogen diskussion, men det kan da vel ikke være forkert at sige jeg ikke fatter de lange navne som man alligevel ikke bruger.. det forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke må sige uden jeg "stikker". Men det kan da være jeg skal til at tænke over hvor meget jeg "stikker" eller så kan det være folk herinde burde overveje ikke skal tage ting så personligt - set i forhold til jeg ikke var ude på at "stikke" - jeg skrev bare der var noget jeg ikke forstod og så "stikker" jeg åbenbart - det ved du jo selvf. også eftersom du kender mig, eller noget...  Jeg beklager hvis folk følte sig støt over min undren, men jeg vil altså ikke beklage at jeg stadig ikke forstår man giver dem så lange navne opdrætter eller ej - det er altså ikke forbudt at undre sig og man "stikker" ikke nødvendigvis bare fordi man undre sig.

mette11

En af grundene til at nogle ildere har lange navne er jo at opdrætteren ønsker sit navn med i ilderens navn og dermed kan navnet kun blive langt jo...jeg forstår godt at en opdrætter vil have sit navn med, så de kan få "credit" for den ilder.
Jeg har selv købt min ene efter hun var navngivet og jeg var ikke vild med hendes navn, så derfor ændrede jeg det en smule så hun fik et kælenavn der minder meget om hendes oprindelige navn (Sigvif blev til Sigi). Men når vi er nogen steder henne med hende (udstillinger), så skriver jeg altid hendes fulde navn, så alle kan se hvem hun er og hvor hun kommer fra.
Grunden til at opdrættere giver lange navne er nok også at ilderen skal have et unikt navn, så den let kan identificeres som værende fra pågældende opdrætter og evt. passer ind i et tema som det kuld nu engang har fået. Hvis en ilder kun hedder Albert, så er chancen for at der er andre med præcis samme navn ret stor og derfor kan disse nemt forveksles både på udstillinger og i stamtavler, men hedder ilderen Barkys Mallow Fiver, ja så er der nok ikke andre med det navn og alle kan nemt og hurtigt se hvilken ilder der er tale om! Dermed ikke sagt at Albert er et dårligt navn! Min nu afdøde ilder hed Albert og det navn valgte jeg selv til ham, da jeg syntes om det og det passede til ham!

Julbert

^^ 1000 tak Mette11, det var da dejligt med et ordentligt svar, hvilket da også har gjort det nemmere for mig at forstå de lange navne - når man netop får en god forklaring i stedet for at få at vide man nærmest kun er ude på at stikke til folk. Jeg har ikke skrevet noget i ond mening, jeg stod bare undrende overfor noget, men det skal man åbenbart passe på med at sige, så "stikker" man kan jeg jo så forstå. Jeg siger i hvert fald mange tak for det fine svar :-)

Eliza

Citat fra: Julbert Dato 19. Marts 2011, kl. 14:08
^^ 1000 tak Mette11, det var da dejligt med et ordentligt svar, hvilket da også har gjort det nemmere for mig at forstå de lange navne - når man netop får en god forklaring i stedet for at få at vide man nærmest kun er ude på at stikke til folk. Jeg har ikke skrevet noget i ond mening, jeg stod bare undrende overfor noget, men det skal man åbenbart passe på med at sige, så "stikker" man kan jeg jo så forstå. Jeg siger i hvert fald mange tak for det fine svar :-)

Se sådan et svar virker meget flabet på mig, for jeg synes selv jeg prøvede at give en forklaring (forklaring på hvorfor jeg ikke bruger hele navnet), men den var så bare ikke god nok til dig, den følelse sidder jeg da med bagefter.. Så måske du selv skulle prøve at tænke over hvordan du formulerer dig en anden gang..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Julbert

Oh my! Er helt imponeret over man gider blive ved over en så ligegyldig ting, men sådan er det så. Jeg kan berolig med, at jeg ikke kommer med flere udtalelser og kommentarer for sletter sgu min profil nu. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at nogen folk er så fintfølende herinde og man kan få diskussioner ud af ALT simpelthen.. Det gider jeg ikke bruge min tid på mere, så jeg er den der er smuttet. Tillykke, i fik skræmt endnu en bruger væk, godt klaret. Jeg har aldrig oplevet andre steder end her, at folk er sådan på stikkerne og har så travlt med at være efter andre.. Jeg synes sgu det er ærgeligt i får skræmt folk væk på den måde for det er en super side der er her og meget brugbar, men den meget hurtige negative tone der kan komme her er ikke til at holde ud - det er for barnligt til mig. Vil egentlig heller ikke finde mig i at folk stempler én som det ene eller andet ud fra en kommentar når ingen faktisk ved hvem man er og det er desværre endnu en ting man er god til herinde. Ha det godt alle.

Anne

#29
Hvem er det der er nærtagende i denne tråd ??
Du får da bare respons på det du skriver. JEG forstod dit indlæg af en kritik af andre folks valg mht navne, og jeg må indrømme at jeg synes det er noget der er så individuelt at det ikke giver mening at kritisere andre folks valg. Var det forkert forstået, så kunne du jo have skrevet det i stedet for at himle op og føle dig ramt.

Desuden skrev jeg OGSÅ en forklaring i mit indlæg, men jeg følte sq at du stak til folk og det kan du så være nok så fornærmet over.

og nej, jeg kender dig ikke. Jeh har heller ingen steder skrevet noget om din person, jeg kan altså godt være uenig med folk, eller synes dårligt om nogen de skriver, uden at hade dem personligt og ønske dem væk.