Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Links til krystal grus

Startet af Dyrenørden, 5. Maj 2011, kl. 15:44

Dyrenørden

Hejsa

Nu har jeg siddet og kigget flere tråde om grus igennem og mange steder bliver det nævnt at krystal grus er godt men ikke hvilket mærke. Så jer der bruger det vil i evt. smide et link? Har lige fået noget krystal grus hjem der hedder tigerino men synes det støver rigtig meget når man hælder det op hvilket der er reklameret for det ikke gør  :@

Mimse-mia

altså herhjemme bruger vi træpiller til ilderne og tigerino til katten men da det støver lidt har vi blandet det op med træpiller og det virker heldigvis fint :) men ja personligt ville jeg gå over til træpiller helt når min kat er gammel nok :)
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Dyrenørden

Har læst om mange fordele og ulemper ved både krystal grus og træpiller og p.t er det krystal grusset der passer mig bedst men skal bare have fundet ud af hvilket produkt der er bedst og billigst :)

Eliza

#3
Jeg synes kun det støver når man hælder det op, men der støver det også en del..

Jeg køber bare det der er billigst og synes ikke at der rigtig har været den store forskel på kvaliteten af det.. Jeg køber for det meste i maxizoo når de har det på tilbud..

mener de hedder multifit og magic clean
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Eliza: Takker :) Ja men det støvede heller ikke så lidt da :) Jeg kunne nærmest smage det i munden og det var overalt i rummet synes jeg

AlisVolatPropiis

Jeg kan altså heller ikke helt mærke forskel på kvaliteten, jeg køber hvor der er tilbud da det er noget dyrt skidt :P

Ja det støver en smule når man hælder det op, men så snart det har lagt sig synes jeg på ingen måde det støver som alm kattegrus gør. *G* og i ren erkendelse af det ville blive et ragnarok, så hælder jeg det ikke op med ildere i umiddelbar nærhed... Jeg har brugt både de to førnævnte mærker fra Maxizoo, tigerino og og og....


Dyrenørden

Okay giver det også lige en chance. Indtil videre ser det ud til at fungere fint :) Tror bare jeg hælder det op udenfor for eftertiden følte jeg fik det ned i halsen ;)

KariN

Jeg køber det enten i Maxi zoo, Føtex eller på zooplus.de

Det kommer an på hvor der er tilbud og så køber jeg stort ind så jeg har masser af det i kælderen :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dyrenørden

arg! Paya synes det sjovt at grave rundt i så hun bruger det til at lege i og så nyser hun hele tiden fordi det støver :( Men har ikke gjort noget da det sikkert bliver kedeligt på et tidspunkt, håber jeg. Er også bange for at stoppe hende i det hun skal jo ikke lære hun ikke må gå i bakken og så vil hun sikkert også synes det var endnu sjovere hvis det var forbudt ;) Er bare bekymret over hvor meget hun nyser når hun graver rundt i det

Sølvsten

Hm graver hun også i det når der er prut i?

Hvis det kun er når den er ren så kan du evt gemme en prut og ligge i når du skifter krystallerne.

Dyrenørden

Hun har gjort det en gang hvor der var prut i men det mest nu hvor den er ren hun gør det. Hmm. tror jeg skal have lavet mig en riskasse så kan hun grave der :)

Sølvsten

God idé husk de tskal være grødris. Prøv at ligge en prut i når du har skiftet det hjælper her hjemme.

Dyrenørden


Eliza

Det er meget normalt når man skifter til noget nyt  :) Men ja nogle friske prutter plejer for det meste at virke, men har nu set en del ildere rode rundt i ikke rene bakker-ad..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Det går rigtig fint med krystal sandet nu og hun har ikke haft en eneste uheld siden ikke at hun havde mange før for hun var faktisk været rigtig dygtig. Men tror dog jeg er lidt for emsig jeg smider for meget ud hver dag for som det ser ud nu så kommer en bakke fyldt med ca. 5 cm. kun til at holde 3 uger til èn ilder? Men det lærer jeg nok at tilpasse hen af vejen :)