Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Nogen der ved hvor man får fedt?

Startet af Dark Crystal Ferret, 4. August 2011, kl. 18:34

Dark Crystal Ferret

Jeg mangler nemlig andefedt og/eller lammefedt i løs vægt til dyrene.
Normalt kunne vi købe lammefedt i løsvægt til dyrene, som vi blandede i deres mad når de tabte sig.
men nu er vores barf butik i byen lukket, og jeg kan ikke finde et sted på nettet hvor man kan købe det og få det bragt ud.
Jeg vil lige høre jer om i kender et barf net butik der sælger noget der måske kunne give mig et alternativ eller sælger lamme fedt, eller ande fedt i løs form.
Vi fodre med både and og lam i form af kød, men jeg plejer også at lave sådan en blanding til de dyr der har tabt sig hend over sommeren. Hvor jeg blander noget kød, lidt ekstra fedt og vitaminer og mineral pulver, ben mel og bevitamin og noget olie i en, så de får det hele der. De får det hver anden dag. Og så normalt kød de andre dage så vitaminerne ikke bliver for overdrævet og lige så fedtet.
Men nu er butikken jo væk :X , og jeg kan ikke finde noget godt jeg kan bruge i stedet for til min lille mix til dem. Og vi har nogle stykker som jeg stadig gerne ville have lidt mere sul på da sommer og brunst/løb og hvalpe tog på dem. Og jeg vil helst udenom fedt holdigt tørkost, da de er så glade for barf lige for tiden alle sammen.
Nogen der har en god idé eller et råd - et link evt. til en god barf butik.
Vi bor langt væk fra nærmeste barf butik (ca 50km) så først ville jeg høre om i kendte en net butik eller et godt råd, og ellers så er der jo ikke andet for end at jeg  må tage bussen den lange vej til butikken.
Men håber i lige har et råd til et eller andet godt først :) :P 

mette11

Skind fra kylling og and indholder meget fedt  ;)

Dark Crystal Ferret

Ja det er jeg godt klar over. Men jeg plejer at kunne købe fedt fra lam og and som sagt i løs vægt i den barf butik vi havde.
Og jeg kunne godt give mere and og kyllinge skind, men ville stadig også gerne kunne give det andet.
Uden self at det skal overdrives. Jeg giver også økohøne til dem.

Eliza

Jeg ved desværre ikke hvad de forskellige butikker der bringer ud har, men ellers må i jo finde en med bil som vil køre en tur med jer og så handle stort ind med fedt  :lol:

Men hvad er det for vitaminer og mineraler i bruger?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

Ej vi kan tage bussen hvis endelig det var.
Det mineral/vitamin pulver vi bruger hedder Vet2000 ;)

Dyrenørden


Dark Crystal Ferret

Hmm godt bud.. Men ved det ikke må jeg indrømme.
kan høre ham næste gang vi skal købe oksehjerter der oppe. Men tror ikke de har det.. men det skader self heller ikke at spørge.
Ville bare lige høre om der fandtes en net shop hvor man kunne købe det, og nogle måske lå inde med sådan et link.
Ellers er der jo ikke andet at gøre end at smutte med bussen og købe det i Gørlev. Det er bare en lang og dyr vej for to 2kg pakker af det syndes jeg :-$ :-$

Anne

svinefedt kan man købe i supermarkeder, jeg mener jeg også har set lammefedt i superbest og superbrugsen, måske bilka.

Mustela

Du kan købe lammefedt i dansk barf center, hvis der ligger sådan et i nærhenden af jer  ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Mustela Dato  4. August 2011, kl. 21:17
Du kan købe lammefedt i dansk barf center, hvis der ligger sådan et i nærhenden af jer  ;)

Det er jo netop det der lige er lukket her i Kalundborg. den nåede kun at være her i 3 måneder  :'(
Så det nærmeste vi kan tage til er 40 min i bus herfra frem og tilbage hvervej.. så det er jo en lang tur, men gør det da gerne hvis ikke der er andre løsninger.

Anne, jeg vil da lige kigge efter det næste gang jeg er i de butikker. Bilka har vi så også kun i Slagelse, så der er længere end til barf centeret.
Men vil da lige se på vores egne små butikker om de har det eller om slagteren måske kan skaffe det. Det plejer han at være sød til med kalvehjerter nemlig :dans:

Anne

ligger der en rigtig hundemad i nærheden måske? De kunne vel også have det?

Mustela

#11
Måske du kan få DBC til at bringe ud?

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

FerretParadise

Citat fra: Mustela Dato  4. August 2011, kl. 22:07
Måske du kan få DBC til at bringe ud?

Det ved jeg at de har gjort tidligere ihvertfald.
Ann Hillerslev.

Dark Crystal Ferret

Anne: Det var en rigtighundemad vi havde i kalundborg før, og den i Gørlev er også en rigtighundemad butik. Men det er den nærmeste vi har herude. Og det er ret irriterende at der er så langt. Men i følge Rigtighundemads hjemmeside så er den i Gørlev den tættest på os. Så der er ikke rigtig så meget andet at gøre.
Derfor søger jeg også på steder hvor jeg kan få det bragt ud, da det koster mig mere i bus at tage til Gørlev end det kommer til at koste mig i porto fra en net butik.

Mustela: Kender ikke DBC.. hvad er det? :-$  Bringer de kød ud eller hvordan?

FerretParadise

Ann Hillerslev.