Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Anbefalinger - kattegrus

Startet af Lyspunkt, 18. August 2011, kl. 00:02

Lyspunkt

Herhjemme har vi altid brugt træpiller i vores bakker, eftersom det var det der umiddelbart var det bedste for dyrene, dengang vi søgte informationer omkring ildere. Men vi har jo altså en lille fornem dame, der ikke bryder sig særlig meget om at få smulder på poterne  >:| - det resulterer i at hun IKKE gider bruge bakkerne, selvom hun altså har lært det.

Nu har jeg så siddet og læst mig lidt frem til at flere af jer rent faktisk bruger kattegrus. Vi har snakket om at gøre et forsøg med kattegrus herhjemme, for at se om det kunne gøre at hun ikke havde så meget imod at bruge bakkerne igen. Nu skal det jo nok ikke være det helt fine og sand-agtige grus. Eftersom jeg ikke har en dyt forstand på kattegrus, så spørger jeg jer kloge mennesker, findes der en form for kattegrus, som ikke ville være ubehagelig at træde op i, tror i?

Jeg mindes, fra engang jeg passede kat, at den havde noget hvidt kattegrus at gå i, som ikke skulle skiftes som sådan, der skulle jeg bare fjerne klumperne - ville det fungere hos en ilder mon?

Som sagt er jeg temmelig lost på det område, så håber i vil komme med jeres anbefalinger til bakkefyld, hvis det ikke lige skulle være træpiller.

På forhånd tak :)
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Anne

jeg har krystal kattegrus og er rigtig glad for det.

Lyspunkt

Hov - har postet under bolig. Er det okay at have den liggende her?

Anne: Krystal - det var det jeg havde i tankerne. Er det dyrt sådan noget? Vi giver 60,- for 20 kg træpiller for tiden. Hvad ligger priserne på, for krystal-kattegrus?
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Anne

Ja det er ret dyrt, men det tager også lugten ret godt og holder længere end det meste andet. Jeg køber det på zooplus, det er der jeg har fundet det billigts, altså den tyske zooplus.

Barky

Krystallerne har skarpe kanter, og kan klistre fast hvis de er lidt snaskede bagi. Man kan dog også få dem som perler, de er blødere at træde i. Litter pearls hedder det vist.
Selv bruger jeg Olivers grus eller det der er lavet af majs...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg sys faktisk at træpiller tager lugten bedre end krystalgrus :S Men det er nok fordi det camoflere lugten mere!

Jeg selv bruger faktisk det billige grus fra Lidl! Det virker helt fint herhjemme! Der kan sårn en 10 l. pose holde i en uges tid og den koster 25kr per sæk!

Men prøvede det der hedder Ever Clean med sårn noget i til at tage lugten! Og det var jeg faktisk ganske imponeret af!!!! Det virkede super godt, det var drøjt i brug, tog lugten ret godt og så var det super nemt at holde rent! Når du havde fjernet prut og tis kunen du faktisk ikke se at det var "brugt"!

katja

jeg bruger træ piller, syntes det tager lygten ganske godt, har også før haft brugt kattegrus med babypudder i, men syntes det støvet for meget, men det duftet godt :)

ejer af 7 dejlige trolde,

Eliza

Det vigtigste er at det ikke støver alt for meget.

Jeg bruger slev krystalgrus og det er langt det bedste synes jeg til at tage lugt og det holder meget længere end både alm grus og træpiller.
Jeg fik så en hvalp hjem der havde problemer med at det sad lidt fast ved hendes tissekone, så hun bruger træpiller indtil hun forhåbentlig bliver lidt mere renlig, så skal hun også på krystalgrus.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Masa

Vi bruger træpiller, men jeg synes at vi bliver nødt til at skifte til krystalgrus for det ser ud at jeg er allergisk overfor træpiller...  :X


Anne

ja krystalgrus og tæver der fugter fra skeden, f.eks. i løb, kan godt give lidt problemer. Men det er også det eneste problem jeg har haft med det. Jeg tror ikke mine synes det er skarpt at gå i, det virker da heller ikek skarpt hvis man roder rundt i det med hænderne (selvfølgelig mens det er rent :P ). Faktisk vil mine gerne grave i alt der minder om grus., og det gælder også krystalgruset, men de holder heldigvis graveriet til de lukkede bakker og kun til når de er nyrensede.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Eliza Dato 18. August 2011, kl. 13:01
Det vigtigste er at det ikke støver alt for meget.

Jeg bruger slev krystalgrus og det er langt det bedste synes jeg til at tage lugt og det holder meget længere end både alm grus og træpiller.
Jeg fik så en hvalp hjem der havde problemer med at det sad lidt fast ved hendes tissekone, så hun bruger træpiller indtil hun forhåbentlig bliver lidt mere renlig, så skal hun også på krystalgrus.


Det er jo så nok en vurderingsag for jeg sys nettop ikke krystal holder ret længe da det er svært et tage tis op af det uden det smuldre ud over det hele så bakken er halvbeskidt ret hurtigt! men kan være det var det mærke jeg prøvede den gang!

Anne

eliza skriver jo også "synes jeg".

og ja, der er forskel på mærkerne.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Anne Dato 18. August 2011, kl. 13:43
eliza skriver jo også "synes jeg".

og ja, der er forskel på mærkerne.

Nå ja ja! Derfro er det vel godt at få en anden erfaring med! Og så i stedet for at påstå at det jeg skrev var det rigtige skriver jeg at det er en vurderingssag ;O)

Anne

#13
Nu kan det sagtens være det var mig der misforstod dit indlæg, måske fordi du bruger mange udråbstegn.

Så vidt jeg kan se har ingen i denne tråd påstået at deres svar er det eneste rigtige, vi skriver jo bare alle selv hvad vi bruger og har gode erfaringer med. Der er ingen der har sagt at man ikke må have gode erfaringer med træpiller eller lidl grus eller hvad man bruger.

jeg så dit svar til eliza som et angreb (igen, nok pga udråbstegnene som jeg synes giver indlæg en karakter af noget aggressivt) og derfor påpegede jeg bare at eliza også kun skrev at det var hendes holdning.

Barky

#14
Hey, jeg kan altså virkelig anbefale det der majs-grus... Det støver meget lidt, er blødt at gå i, og vejer nærmest ingenting.. Og det er hundenemt at støvsuge op, hvis der kommer noget ved siden af netop fordi at det vejer så lidt.!

og det klumper...! :D Og det kan skyldes ud i toilettet fordi at det er 100% organisk..

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/worlds_best_cat_litter

Maleika graver ikke i det, og hun graver ellers i alt hvad jeg putter i en bakke.
Bla bla bla.... Hilsen Julia