Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Anbefalinger - kattegrus

Startet af Lyspunkt, 18. August 2011, kl. 00:02

Lyspunkt

Tusind tak for alle jeres anbefalinger :)

Jeg tror vi vil afprøve det der krystal-grus - og hvis hun så stadig nægter at gå på bakken, så vil vi prøve det majs-grus, som du skriver er blødt, Barky
Det er utroligt hvad man må gøre for sådan en lille fin dame :)

Jeg er faktisk selv allergisk over for alt hvad der har med træ-smulder at gøre, så hvis det kunne fungere med kattegrus, ville jeg blive en lykkelig madmor :D
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Beate

Vi har bare en ilder, men med to bakker holder Ever Clean (de blå) i en uge før vi smidter det ud. Hos vores dyrehandel for vi også den 5 boks gratis :) noe vi setter stor pris på når de er så meget dyrere end "vanlig" sand.

Barky: Den majs-grus høres god ud. Klumper den rundt våte ilderpoter? Det er det eneste problemet vi har for øjeblikket.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Barky

Citat fra: Beate Dato 18. August 2011, kl. 17:06
Barky: Den majs-grus høres god ud. Klumper den rundt våte ilderpoter? Det er det eneste problemet vi har for øjeblikket.

Det har jeg slet ikke oplevet med majsgruset, jeg har ellers et par ildere som er gode til at få grus-poter.. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mustela

Jeg syntes at det der majsgrus lyder godt, men det er da helt vildt dyrt i længden! Tænker lidt sammenlignet med træpiller? Jeg køber ca 20sække træpiller af 15-20kg/stk, og det holder måske 2-3mdr og koster ca 700-800kr.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Barky

jeg må indrømme at jeg ikke har set på prisen.. jeg fik en kæmpe sæk helt gratis leveret, og jeg er bare SÅ begejstret for det. *G*

Det kan snildt blive sådan at kattene får alm. grus og ilderne masjgrus..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

Ps: Det er den grønne pose jeg har fået...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mustela

Ok. Men hvor stor en sæk har du så fået og hvor drøjt er det, sammenlignet med træpiller?
Jeg er egentlig glad for træpiller, men der er så stor forskel på hvor meget de lugter! -her tænker jeg trælugt, for det syns jeg nemlig nogle af dem lugter mere af, end andre.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Barky

Jeg kan slet ikke lugte majsen... og ilderprut lugten tror jeg at jeg er vænnet til, så jeg kan ikke afgøre om den lugter mere eller mindre... mere end med krystal, men mindre end træpiller..?

Jeg synes at det er godt fordi at tissen klumper, og lorten ligger jo bare ovenpå som altid og er nem at fjerne. Jeg bryder mig ikke om træpiller fordi at de smuldrer hele tiden, og er drøn besværlige at få ud af fleecetæpper..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Lyspunkt

Citat fra: Barky Dato 18. August 2011, kl. 18:50
Jeg bryder mig ikke om træpiller fordi at de smuldrer hele tiden, og er drøn besværlige at få ud af fleecetæpper..

Det er også det problem vi har her - hvis de lige er kommet til at stå i noget smulder, så slæber de det med ud af bakken jo - og vi har gulvtæpper (!!!) - Ja, ved godt det er skide upraktisk, men det er nu engang hvad udlejer har valgt.

Vi har lidt under en halv pose træpiller tilbage, når den er tømt vil vi afprøve grus. Er der nogle steder i DK, hvor de sælger krystal-gruset forholdsvis billigt? Når nu det kun lige skal være til en prøve-periode?  [/color]
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Anne

maxizoo har tit tilbud og også plantorama. Det er ikke billigt ift zooplus, men billigere end de fleste danske steder.

Malene

Maxi Zoo sælger det til 120 kr. for 2x8 L
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Minority ferrets

Citat fra: Lyspunkt Dato 18. August 2011, kl. 15:34

Jeg er faktisk selv allergisk over for alt hvad der har med træ-smulder at gøre, så hvis det kunne fungere med kattegrus, ville jeg blive en lykkelig madmor :D

Jeg er så desværre allergisk overfor alt der hedder kattegrus :/ vi har prøvet at have en del mærker i starten da vi havde ilder, men mine hænder hæver simpelthen op og mine luftveje lukker til :( krytal grus går heller ikke, så vi har ikke de store valgmuligheder i forhold til indhold af bakke valget :) bare lige for at få den vinkel på også ^^
i min omgangskreds er vi faktisk 3 nu der ikke kan tåle grus - min svingerinde, min venindes kæreste og så mig... Så det forekommer da nok til at jeg lige vil nævne det :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Lyspunkt

#27
Citat fra: Minority ferrets Dato 20. August 2011, kl. 07:45
Jeg er så desværre allergisk overfor alt der hedder kattegrus :/ vi har prøvet at have en del mærker i starten da vi havde ilder, men mine hænder hæver simpelthen op og mine luftveje lukker til :( krytal grus går heller ikke, så vi har ikke de store valgmuligheder i forhold til indhold af bakke valget :) bare lige for at få den vinkel på også ^^
i min omgangskreds er vi faktisk 3 nu der ikke kan tåle grus - min svingerinde, min venindes kæreste og så mig... Så det forekommer da nok til at jeg lige vil nævne det :)

Det vil jeg da helt klart lige lægge mærke til, når vi afprøver - hvor er det altså også bare irriterende at være allergiker!
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11