Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Ilder bur?

Startet af ilderpige, 7. September 2011, kl. 18:45

ilderpige

Hej derude :)

Vi har 2 søde tøzer herhjemme, og i morgen bliver den lille famillie størrer :D
Så nu syntes jeg buret bliver for lille og har planlagt at lave deres nye bur selv ( eller rettere få nogle kammerater som er tømre til det :p )
Men er disse mål gode nok til 3 ildere?

H : 155cm B : 70cm L : 200cm

Barky

Det kommer helt og aldeles an på hvor meget tid de er ude af buret.. Jo mere de er ude, jo mindre bur er nødvendigt.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

ilderpige

De er kun ude om aftenen (fra kl 18-22) da vi begge arbejder..

mette11

Hvis de skal være i bur så meget så skal de virkelig have et meget stort bur, eller bedre deres eget værelse.  ;)

ilderpige

Ja det gjorde jeg da også gerne, men da det ikke er en mulighed så må de jo altså ha et bur da her også er hunde som skal kunne komme ud i haven, så døren er åben hele dagen..

og det er den størrelse vi kan have plads til...

Bawa

Nej, 155 x 70 x 200 er bestemt ikke stort nok til tre ildere når de skal sidde der 20 timer af gangen! :)

ilderpige

Rettelse, der er også kun 2 ildere da vi ikke skal hente den nye alligevel..

KittAnderson

stadig ikke stort nok...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

En stor løbegård ville være bedre når de ikke er ude mere end 4 timer på en dag

Anne

Det er ikke verdens største bur, men hvis en løbegård ikke er en mulighed, og de heller ikke kan få deres eget værelse, så synes jeg altså godt det kan gå an.
Klart jeg synes ildere bør være mere ude, eller have mere plads, men det er ikke der hvor jeg synes trådstarter ikke burde have ilder. Det handler jo også meget om hvor godt de bliver aktiveret de 4 timer de er ude, og hvilke aktiveringsmulingheder der er i buret. Sådan noget som en aktivitetsbold f.eks. synes jeg kan give rigtigt meget.

KittAnderson

Jeg er heller ikke derude hvor jeg ikke mener trådsstarter burde have ildere. :)
Man sige jo også at ilderne skal have 4 timer udetid om dagen, så det er jo som sådan fint nok. - Men jeg synes at de burde have MEGET mere plads, når de er 20 tiimer i træk i bur.

Og når det ikke er muligt at fordele de fire timer, synes jeg buret er for lille. :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

ilderpige

Jeg har så ikke skrevet de er ude 1 time om morgenen mens jeg gør klar til arbejde hvor de så leger med hundene og deres legetøj...

De har 2 hængekøjer, 1 hule som også hænger, nogle bamser osv. i buret...

Grundet til buret ikke er bredere er at det jo skal kunne komme ind af døren som kun er 74cm bred.. ellers havde det været størrer...

Anne

En mulig løsning kunen så måske være at stte 2 bure sammen, eventuelt med et rør og på en måde så det kan deles op i 2 seperate bure. Det er godt du også har dem ude om morgenen, for 20 timer er jo meget når det er lige i forlængelse af hinanden.

ilderpige

Nu er det jo et bur der skal bygges og derfro valgt at gøre det så stort v i har plads til...