Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Pels

Startet af Beate, 10. Oktober 2011, kl. 16:05

Beate

Hvordan skal pelsen på en ilder egentlig være? I det siste har pelsen til Felix virket tørr. Når jeg blåser ind i hans pels på ryggen står den opp og legger sig heller ikke ned igen som den plejer :/ Han får lakseolje tit, så det skal ikke mangle på det. Vitamin-paste får han også. Og kyllingsnacks.
Når han hadde fedthale knuste jeg en b-vitamin pille og blandet det med æg. Jeg ved godt det er vannløselig og han tisser ut igen de b-vitamin han ikke trænger, men bør jeg gi det en gang i ugen eller hver dag?

Syns bare det er lidt mærkelig når vi ikke har gjort noget andet end det vi plejer. Byttet foder fra Applaws kitten til Royal Canin Babycat for ca 1-2 mnd siden. Kan det være det? Grunden til at jeg byttet var at jeg syns han var lidt mager, så købte jeg altså RC for at teste. Og han gik op i vægt, men det kan jo måske være det som gør hans pels lidt tørr?

båt-båt :)
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Shamua

Altså, pelsen vil blive tør og træls nu her, for de skifter jo pels nu her. Så det er nok helt normalt. :)

Vh. Marianne

Beate

Ahhh, nå :P hvor lang tid bruger de på at bytte pels sånn ca?
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

mette11

Det er normalt nok at når de skal til at skifte pels bliver pelsen ret kedelig i det. Prøv at se om der er nye hår på vej i bunden. Nogen ildere ser mørkere ud i huden end normalt og andre ser blålige ud. Det er forskelligt hvor lang tid de bruger på at skifte pels - nogen er hurtige og andre er langsommere.
Det er også normalt at ildere tager på nu pga. årstiden, så det er ikke nødvendigvis pga. foderet at han tager på. RC indholder ret meget fiber mener jeg, så tjek lige om det indholder hvad det skal (under 2%).