Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

ilder foder mm..

Startet af Louise Cecilie, 21. Oktober 2011, kl. 20:00

mette11

Der er mange som giver kød hver dag.  ;)

Mine får kød hver dag når de er ude i deres løbegård og om natten har de så tørfoder stående i deres værelse (noget i en skål og noget i forskellige former for aktivitetslegetøj). Men det med barf kræver at man sætter sig ind i det (det gør tørfoder så også egentlig). Jo man kan godt give et stykke kylling i ny og næ hvis man synes og det er ok, men hvis kød skal udgøre en større bestanddel af kosten, så kræver det at indholdet/sammensætningen er i orden, da man ellers risikerer fejlernæring. Prøv at søg på det - der ligger en del information rundt omkring  ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Der er jo nogle der KUN BARF´er og intet tørfoder giver! Men det kræver virkelig a man sætter sig grundigt ind i hvad de skal ha for at dække deres behov!

Louise Cecilie

Jeg ved godt hvad hun skal ha og sådan, men jeg ved ikke hvor tit og sådan..
Det er der jeg er lidt lost :/

Anne

Jo jeg sender lige en besked til dig.

Louise Cecilie


Dark Crystal Ferret

Normalt har jeg også været glad nok for Royal Canin kitten 34 blandet med Orijen. Det var det de fik i lang tid hos mig.
Men jeg syndes de gik rigtig meget på bakke, og de åd faktisk ret meget.
Da vi så blev kontaktet af et barf firma sidste år for at lave et lille samarbejde med ejeren (hvad vi ikke har mere) så fik jeg åbnet mine øjne meget for kød/Barf.
Siden har jeg fået nogen mere kendskab til det, og dyrene får kød hver dag hvis der overhovedet er muligt. Godbidder er tørret kød for det meste. Og vi giver også kyllinger - hvad jeg så også gjorde før i tiden.
Jeg har opdaget at dyrene spiser mindre hvad jeg mener må betyde de føler sig mere mætte, og de går mindre på bakke. Det sagde mig at jeg måtte give noget der gav dyrene mere i hvert måltid.
Nu får de både tørkost og Barf dagligt - nogle af dyrene vil kun spise kød, andre spiser både tørkost og barf. Tørkosten vi bruger nu er Acana kitten, Orijen kitten ,ZiwiPeak
Men personligt syndes jeg at Barf har været en mindre videnskab at sætte sig ind i. Der er bestemt mange ting jeg skal sørge for når jeg fodre med kød, især for dem af dyrene der ikke gider tørkost. For så kommer alle tilskudene og vitaminer osv oven i jo. + vi prøver at varierer deres måltid med kød mest muligt, så de ikke får for meget af det ene og mindre af det andet.
Men alt i alt er jeg glad for at dyrene får det de går nu. Og jeg oplever dem bestemt mere aktive, mere sunde og meget gladere - meget mindre på bakke osv osv - end før vi begyndte på at give Barf og tørkost med så meget kød i som muligt.