Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Brit Care Kitten

Startet af Beate, 15. December 2011, kl. 13:44

AlisVolatPropiis

Ja jeg købte så Malenes Carnia Lynx....og mine dyr elsker det -og de spiser ikke så meget af det :D altså...jeg kan se de kan lide det, men mængden de spiser er ret lille (og de er seriøst FEDE så de mangler ikke noget) :lol: de får i hvert fald næring ud af lidt foder :D

Dyrenørden

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 16. December 2011, kl. 12:48
Ja jeg købte så Malenes Carnia Lynx....og mine dyr elsker det -og de spiser ikke så meget af det :D altså...jeg kan se de kan lide det, men mængden de spiser er ret lille (og de er seriøst FEDE så de mangler ikke noget) :lol: de får i hvert fald næring ud af lidt foder :D

Snyyyd! Må jeg altså bare få fingrene i

FerretParadise

Det er virkelig et godt foder.
Og ja, det bliver snart forhandlet i Danmark.  :)
Ann Hillerslev.

Dark Crystal Ferret

Ellers findes der også det her http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=213 . Ved ikke om det forhandles til katte, men jeg syndes selv det ser okay ud. Har dog ikke prøvet det..  :-$ Men ved at der er noget med man godt kan fodre med hunde tørfoder, hvis man blander et eller andet vitamin i... eller noget i den stil. Det samme gælder vist Ziwipeak, som man kan jo så kan få i meget større poser hvis man køber til hund. Det har vi prøvet, og så blandet Orijen og Acana (begge til katte) i. Det var de rigtig glade for...

Eliza

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 16. December 2011, kl. 14:53
Ellers findes der også det her http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=213 . Ved ikke om det forhandles til katte, men jeg syndes selv det ser okay ud. Har dog ikke prøvet det..  :-$ Men ved at der er noget med man godt kan fodre med hunde tørfoder, hvis man blander et eller andet vitamin i... eller noget i den stil. Det samme gælder vist Ziwipeak, som man kan jo så kan få i meget større poser hvis man køber til hund. Det har vi prøvet, og så blandet Orijen og Acana (begge til katte) i. Det var de rigtig glade for...

det er måske ikke så smart at købe det til hunde når man ikke ved hvad det er man skal blande i ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 16. December 2011, kl. 14:53
Ellers findes der også det her http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=213 . Ved ikke om det forhandles til katte, men jeg syndes selv det ser okay ud. Har dog ikke prøvet det..  :-$ Men ved at der er noget med man godt kan fodre med hunde tørfoder, hvis man blander et eller andet vitamin i... eller noget i den stil. Det samme gælder vist Ziwipeak, som man kan jo så kan få i meget større poser hvis man køber til hund. Det har vi prøvet, og så blandet Orijen og Acana (begge til katte) i. Det var de rigtig glade for...

Så lige det var det forkerte link jeg lagde ind.. og nu kan jeg self ikke finde det link jeg ville have lagt ind. Sorry
Eliza: Du har ret :)

Beate

Hvor meget vil Carnia koste hvis jeg køber det hos Christina? :) Det virker super godt!
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

FerretParadise

Citat fra: Beate Dato 18. December 2011, kl. 22:09
Hvor meget vil Carnia koste hvis jeg køber det hos Christina? :) Det virker super godt!

Jeg har lige fortalt Christina om denne tråd, så hun kommer nok snart og svarer.
Ann Hillerslev.

Line

Nu har jeg siddet og kigget lidt på det der Carnia Lynx, og ved første øjekast ser det jo udemærket ud. Jeg synes dog at hjemmesiden er en del mangelfuld omkring indholdet i foderet, så hvis der e rnogen der har flere informationer på det en lige denne hjemmeside ville det være rigtig dejligt. :D

Jeg tænker umiddelbart at de ikke skriver noget om foderet indeholder cystin, og hvis det ikke gør, sørger de så for at den mængde DL-methionin de tilsætter er tilstrækkelig til at dække manglen på cystin?
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilke foderprodukter de har brugt til at dække de omega 3 og 6 anførte værdier,
og som en sidste personlig fundering, så synes jeg at Ca/P-forholdet er for højt. Er der nogen der ved hvad det anbefalede Ca/P-forhold er til ungkatte?

Det kunne være rigtig rart hvis nogen havde en kilde der kunne besvare mine spørgsmål, for det ser da umiddelbart ud som et foder der er værd at kaste et ekstra blik på :)

Dyrenørden

Citat fra: Line Dato 19. December 2011, kl. 11:53
Nu har jeg siddet og kigget lidt på det der Carnia Lynx, og ved første øjekast ser det jo udemærket ud. Jeg synes dog at hjemmesiden er en del mangelfuld omkring indholdet i foderet, så hvis der e rnogen der har flere informationer på det en lige denne hjemmeside ville det være rigtig dejligt. :D

Jeg tænker umiddelbart at de ikke skriver noget om foderet indeholder cystin, og hvis det ikke gør, sørger de så for at den mængde DL-methionin de tilsætter er tilstrækkelig til at dække manglen på cystin?
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilke foderprodukter de har brugt til at dække de omega 3 og 6 anførte værdier,
og som en sidste personlig fundering, så synes jeg at Ca/P-forholdet er for højt. Er der nogen der ved hvad det anbefalede Ca/P-forhold er til ungkatte?

Det kunne være rigtig rart hvis nogen havde en kilde der kunne besvare mine spørgsmål, for det ser da umiddelbart ud som et foder der er værd at kaste et ekstra blik på :)

Med hensyn til Ca/P- forholdet så har jeg fået af vide på et tidpunkt af en forsker/biolog at noget af det vigtigste ved Ca/P-forholdet er at P-forholdet højst svarer til  2 tredjedele af Ca indholdet men helst så tæt på 2 tredjedele som muligt. Stoler på det han sagde for han vidste alt om foder og kunne analysere en fodersæk ned i mindste detalje :)

Line

Ca/P-forholdet er jo forskelligt hos forskellige dyrearter og for forskellige grupper indenfor arten...

englefugl

så vidt jeg kan se er der da både beder, kartoffelflager og cellulose i carnia lynx. De skriver dig hvorfor at ingredienserne er i og at de er holdt på et minimum. Så ved ikke om det betyder noget så? men jeg tænkte bare at så kunne man vel ligeså godt købe vitalin eller sådan noget, i stedet for at bruge en formue på det her? :)

Dyrenørden

Citat fra: Line Dato 19. December 2011, kl. 22:54
Ca/P-forholdet er jo forskelligt hos forskellige dyrearter og for forskellige grupper indenfor arten...

Tror der er noget om det for alle fodersække af en ordentlig kvalitetet jeg har set både til hunde og katte har det passet med de 2 tredjedele. Det muligt der er nogen dyr der har brug for mere eller mindre af noget bestemt men jeg tror som hovedregel at det passer udemærket hvad han sagde :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: englefugl Dato 20. December 2011, kl. 15:39
så vidt jeg kan se er der da både beder, kartoffelflager og cellulose i carnia lynx. De skriver dig hvorfor at ingredienserne er i og at de er holdt på et minimum. Så ved ikke om det betyder noget så? men jeg tænkte bare at så kunne man vel ligeså godt købe vitalin eller sådan noget, i stedet for at bruge en formue på det her? :)
Efter min mening kan du ikke sammenligne vitalin med foder som Carnia eller f.eks. Applaws!
Der er langt større kødindhold! De er også kornfrie, kan ikke lige huske om vitalin os er det! Men i hvert fald sys jeg ikke vitalin er nær sÅ godt!

englefugl

nu er jeg ikke ekspert :) men der står da 40 % i både carnia og vitalin. så det må vel være det samme kødindhold? og der er ris i vitalin, hvor at der somsagt er kartofler og beder i carnia :) men nu lyder jeg nok ret dum men er ris et kornprodukt? ved godt at de hvide af dem er det rene kulhydrat. men bliver bare helt i tvivl om det er korn eller ej. :D