Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

hvad foder bruger du?

Startet af the bird, 1. Marts 2012, kl. 14:36

the bird

da mig og min kæreste jo er "forholdsvis"  nye i ilder verdenen har vi gået og tænkt lidt over hvad tørfoder, vådfoder, vitamin pasta, vitamintilskud i det hele  taget og så videre der er bedst for dyrene, så jeg tænkte jeg ville starte en tråd hvor folk kan fortælle hvad de fodre deres dyr med og hvor de får det fra, så andre ilder ejere har mulighed for at finde lidt forskelligt foder og godt foder til deres elskede totter:)
vi har fodret vores med forskellige former for kattetørkost som hovedsagligt er købt fra zooplus, vi supplere så med døde mus, rotter, daggamle kylllinger osv, skal også have prøvet barf og have købt noget vitamin pasta hjem..
hvad fodre i jeres dyr med, og hvor køber i det henne?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Prøv at søg lidt i samme kategori. Der er en million tråde med samme spørgsmål eller noget der ligner, da spørgsmålet jævnligt dukker op;0)

the bird

ahhh, så langt tænkte jeg.. hehe.. jeg trekker det lige ud senere:)

mette11

Jeg vil godt svare her også  ;)

Mine får ZiwiPeak (MaxiZoo) med en smule Orijen (www.zooplus.de) i når de er indenfor og barf (mest fjerkræsprodukter fra Rigtig Hundemad i Valby) når de er udenfor. Som godbidder får de alle mulige forskellige former for tørret kød som er 100% kød. Dem køber jeg rundt omkring (MaxiZoo, zooplus, Rigtig Hundemad osv). Ud over det får de ind imellem lidt vitaminpasta (zooplus) eller olie (dyrlægen, MaxiZoo osv). Jeg har brugt efa-olie fra dyrlægen, men vil gå over til en animalsk olie næste gang jeg får mulighed for at købe det.

Jeg har haft ildere 100% på barf og 100% på tørfoder og nu får dem jeg har så begge dele. Umiddelbart ville jeg helst kun give barf, da jeg finder det mest naturligt, men jeg må være ærlig og sige at jeg ikke orker det svineri det medfører indenfor når de spiser det og ind imellem glemmer jeg at tø dagens portion op  :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ Derfor har de altid en skål tørfoder både indenfor og udenfor og så supplerer jeg med kød.

Vådfoder har jeg kun brugt når mine dyr har været syge faktisk og en meget sjælden gang har de fået lidt som en form for godbid om sommeren når det er rigtigt varmt, så de får mere væske i sig. Jeg gør også det at jeg hælder kødsaft i en skål og blandet lidt vand i og giver dem når det er varmt, for det smager bedre end vand siger de!!

Af vitaminer tilsætter jeg taurin, da jeg anvender ZiwiPeak til hunde som er uden tilsat taurin. De får det også på når de får indmad, da jeg anvender frossent indmad som jeg ikke ved hvor længe har været frosset og dermed kan al taurinen være nedbrudt. Alt efter hvilket kød de får, tilsætter jeg benmel eller ej.

Citatdøde mus, rotter, daggamle kylllinger osv, skal også have prøvet barf
Døde mus og daggamle kyllinger er barf  ;) Man kan få mange slags/typer barf, men de to ting er virkelig gode at give dem  ;)

katja74

#4
Jeg gør præcis som Mette ;)

Dog bruger jeg Acana, Orijen, Wildcat i tørfoder mærker, og køber fra Rigtig hundemad i Vallensbæk :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos