Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ziwipeak

Startet af Zopad, 18. April 2012, kl. 18:02

Zopad

Hej jeg vælger a gå over på ziwipeak katte foder da min hund fungere rigtig godt på den til hund .. Men bagpå står der a en kat på 1 kg skal ha 1 kop om dagen og det syntes jeg bare virker som meget for sådan en lille fritte a skulle spise .. Så hvis min fritte vejer 1,5 kilo og godt må tabe sig lidt har i så nogen erfaringer med hvor meget de skal ha??  :S
Apollo & Draco <3

Anne

Han skal bare spise det han vil, de regulerer selv. Du kan i øvrigt godt bruge den til hund, når bare du tilsætter taurinpulver.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ja som udgangspunkt skal ildere bare ha fri adgang til mad døgnet rundt;0)

Zopad

Oss hvis han er overvægtig ?? Hans overvægt går jeg udfra stammer fra hans tidligere ejer gav ham whiskas men vil i så mene a vægten reagulere sig selv når han nu er på ordentlig foder ?  :S hunde og katte skal jo bare på "slankekur" hvis de bliver overvægtige .. Findes der Ikk fritter der overspiser?

:)
Apollo & Draco <3

mette11

Hvis han skal slankes skal det gøres med motion og ikke via kosten  ;) Du kan evt. bruge en aktivitetsbold til hans foder, gå ture med ham og i øvrigt sørge for at aktivere ham rigtig meget. Jeg synes ikke at 1½ kg er ret meget til en han. Men det kommer helt an på hans bygning og størrelse. Kan du lægge et billede ind af ham??

AlisVolatPropiis

Ildere skal altså være ret fede om vinteren, men han kan godt være blevet lidt lasket af lorte foder...
Og som mette siger er en fed ilder bare ikke tegn på (hvis man vel og mærke bruger godt foder) at de får for meget at spise,...men at de laver for lidt :)

De regulerer helt selv -og det er ikke et problem...og helt ærligt, gider du være hjemme/stå op...hver fjerde time (hvor mad er nået gennem hele deres system og de derfor er SULTNE igen) for at give dem lidt foder?!

:) Ziwi peak er rigtig godt foder :D

Zopad

Okay tak for svarerne .. :) han får ihvertfald masser a motion nu  :D han har oss tabt sig lidt siden jeg fik ham men man bliver jo lidt pyldret med nye dyr ;)
Apollo & Draco <3