Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Det der med farver..?

Startet af Zopad, 19. Maj 2012, kl. 23:33

Zopad

Jeg har prøvet a kigge lidt rundt på forummet og syntes jeg er ved a ha bare lidt styr på det der med farverne men så blev jeg lidt forvirret for hvad er forskellen på standart og vildtfarvet ??  :S er det bare om de har maske eller ej eller?
Der står på de papirer jeg overtog på min frittedreng a han er mørk standart og prøver bare efter beskrivelser og billeder herinde og se hva han egentlig er .. ;) tænker lidt om han så er vildtfarvet i stedet..?
Han har maske men den er Ikk helt mørk og har mørk snude .. Han har Bib og 3 hvide tæer på begge forpoter .. (kan Ikk huske hva det hedder når de har hvide poter men høre det så ind under det hvis det kun er nogle a tæerne?)

Det ville selvfølgelig være nemmere hvis jeg kunne ligge et ordentlig billed ind a ham  :X

Håber i kan hjælpe da jeg oss bare rigtig gerne vil blive bedre til det med farver :)

Apollo & Draco <3

Amazing Ferret


Anne

Hvis det er den på dit billede så er den almindelig/mellemfarvet standard eller vildtfarvet. Der har været lidt forvirring fordi nogle har sagt at vildtfarven er den de har i naturen, altså de helt mørke standarder.

Men vildtfarvet og standard er det samme, og bruges som det samme på udstillinger hvor de af og til inddeles i mørk, lys og mellemfarvet (sidste 2 er slået sammen).

Zopad

Citat fra: Anne Dato 20. Maj 2012, kl. 00:22
Hvis det er den på dit billede så er den almindelig/mellemfarvet standard eller vildtfarvet. Der har været lidt forvirring fordi nogle har sagt at vildtfarven er den de har i naturen, altså de helt mørke standarder.

Men vildtfarvet og standard er det samme, og bruges som det samme på udstillinger hvor de af og til inddeles i mørk, lys og mellemfarvet (sidste 2 er slået sammen).

Nårhh hvor smart  tak :)
Men så de aftegninger han har går de så Ikk under aftegninger men bare ind under farven?
Apollo & Draco <3

Anne

#4
nej det er aftegninger. Det med tæerne hedder mitt og hvis de har både mitt og bib så kaldes det tomte (nisse på norsk).
Om man kalder det mitt når der kun er nogle tæer er svært at sige, men det er vel bare en "dårlig" mitt. På udstillinger ville han gå i standard klassen eller måske på nogle udstillinger andre farver (nogle udstillinger stiller dyr med aftegn i andre farver). Men du kan sagtens bare sige han er standard eller standard med bib.

lige så du kan se:

mørk vildtfarvet


mellemfarvet vildtfarvet


Zopad

Tusind tak for hjælpen  :D nu blev jeg ihvertfald meget klogere  :)
Apollo & Draco <3