Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Er der nogen?

Startet af Miss-Bjerregaard, 4. Juli 2012, kl. 15:47

Miss-Bjerregaard

er der nogen der ved om der er nogen træf i Jylland nogensinde?

Er der udstilling i Jylland? Hvor man kan se andre ildere og måske boder hvor man kan se på forskellige ting?
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Stubba

Der er efterhånden en del udstillinger i Jylland :)

Der er DIU (www.ilder.dk)
Sommerilderen - som jeg ikke lige kan huske linket på (så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig her? :P)
first class ferret - som jeg heller ikke kan huske linket på

og The Dooking Ferrets Show (dookingferrets.jimdoo.com)

:)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Miss-Bjerregaard

hvad går sådan nogen udstillinger ud på? :)
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Eliza

Udstille sine dyr  :lol: og så en masse HYGGE med andre tossede ildermennesker ;)

Alle dyr kan deltage bare de er optimalt vaccineret og raske. Så tilmelder man dem i den klasse de passer i fx senior, hanner, Vildtfarvet, kastreret hvis det nu er det ens ilder passer til.
De bliver så ført ind til en dommer i et andet rum, da det er anonymt. Dommeren giver ilderen nogle point for sit udseende og til sidst på dagen tæller man sammen hvem der vinder de forskellige klasser. De dyr der vinder klasserne har så mulighed for at vinde det hele + de forskellige varianter som fx bedste vildtfarvet el bedste junior.

ja og så spiser man en masse kage, slik og andre usunde ting og køber sig fattig i ting fra boderne  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Miss-Bjerregaard

Det lyder godt nok sjovt !! :) Må man gerne komme selv om man ikke stiller op med en Ilder? :)

Liam er nemlig født med en hjørnetand der er lidt kortere end den anden, så han ville nok ikke kunne stille op. Han er sund og rask og vaccineret og utrolig smuk vildfarvet. Men hans hjørnetand er lidt mindre.

Derfor ville jeg alligevel utrolig gerne med :) Tror det kunne være helt vildt sjovt ! :D
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Julie

#5
Selvfølgelig må man gerne komme og kigge uden ilder - det er der faktisk mange der gør. Din Liam ville sagtens kunne stille op.. Det værste der kan ske er, at der bliver trukket point for tanden, men det er ikke sikkert hvis tanden ellers er hel. Det er meget individuelt med hvordan dommerne dømmer.
Men det er en rigtig hyggelig dag og fordi ilderverden ikke er større, kommer man lynhurtigt til at kende folk. De fleste der er med til udstillinger, sidder på forskellige ilderfora her på nettet. :0)

Miss-Bjerregaard

Ej det lyder da mega sjovt... Er der nogen der ved hvornår det næste i Jylland er? :)
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Julie

D. 28. juli nær Randers - http://sommerilderen.jimdo.com/
Du kan dog ikke nå at tilmelde din ilder nu, men kom da forbi og kig alligevel.. Så kan du få en idé om hvordan det hele foregår.. Ikke fordi du skal løbe rundt i ring iført alt for høje sko, alt for meget make-up og alt for fint tøj.. Det er meget afslappet; man afleverer bare sin ilder ved chekpoint og venter på at den kommer retur ;) - men det giver et meget godt billede af hvordan sådan en dag forløber.

Miss-Bjerregaard

Det lyder vildt sjovt :D Det kunne nemt være jeg kunne finde på at dukke op til det, næste år. Lige den weekend bliver  min svigerfar 50. Så det går desværre ikke. Men kunne man ikke lægge en tråd herinde, for at opdatere os der ikke er vant til sådan noget?
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33


Eliza

Som du kan se er der allerede en tråd herinde med alle udstillingerne ;)

Vil lige sige en ting som ofte kommer bag på alle de nye og det er, at sådan en dag tager laaang tid. Hvis du ikke udstiller kan du jo komme og gå som du vil men ellers er man nødt til at være der hele dagen. Man tjekker ind tidlig morgen og går efter prisuddelingen sen aften.

Det er ikke noget negativt men mange bliver bare overraskede :) Personligt synes jeg bare det er super skønt det er en lang dag for ellers ville jeg slet ikke nå alt det jeg vil og snakke med alle de mennesker jeg har lyst til.

Glemte også at der altid er et lotteri, hvor man køber lodder der støtter udstillingen og så har man mulighed for at vinde en masse lækre ilderting :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.