Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Välkommen till FerretID

Startet af Ceciliaolucifer, 10. August 2012, kl. 21:23

Ceciliaolucifer

FerretID är en databas med syftet att ge illerägare i Sverige, Norge & Danmark möjlighet till ett samlat register över id-märkta illrar.

FerretID gör det möjligt att söka på ett specifikt id-nummer och på så sätt få upp viktig information om illern samt kontaktuppgifter till illerägaren ifråga.

Målet med FerretID är att registret ska gynna illrar på rymmen och vara tillgänglig för den enskilda illerägaren, föreningar, veterinärer etcetera.

För att få tillgång till FerretID krävs det att du skapar ett konto. Tjänsten är gratis!

Besök http://www.ferretid.se   :)


Malene

Jeg har lige registeret min ilderdreng og det er et rigtigt smart system! Ved du om der er planer for at siden bliver oversat til flere sprog?
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Ceciliaolucifer

Citat fra: Malene Dato 16. August 2012, kl. 20:52
Jeg har lige registeret min ilderdreng og det er et rigtigt smart system! Ved du om der er planer for at siden bliver oversat til flere sprog?

Tack! :)
Från början var den på engelska, men testpersonerna ville ha den på svenska, så vi översatte den till svenska.
Men om intresset skulle bli stort i dk och no så kan eventuellt det fixas. Ännu är inte databasen helt färdig då det ska finnas möjlighet att lägga upp bilder :)
Men ngn gång i framtiden om det registreras tillräckligt med illrar :)

Dark Crystal Ferret

#3
Jeg syndes virkelig det er lækkert i gør det. Nu har jeg ikke registeret mig der endnu. Men må jeg spørge om en lille ting, det er ikke fordi jeg vil ødelægge noget. Det er bare en lille tanke jeg lige ville høre jer om. :-$

Men hvad gør i for at udbrede denne database til landenes dyrlæger osv, hvis de finder en forsvunden ilder?
Jeg spørger kun fordi vi for 2 år mistede en dejlig dreng, som stak af fra os, og vi aldrig fik igen. Og han var registeret i en dansk chiprings database.

I forbindelse med jeg ringer rundt til alle dyrlæger, internater og politi og Falck i hele omegn af hvor vi bor, fortalte jeg selvfølgelig også at han var skrevet ind på denne databaser. Det var virkelig som at slå hovedet imod en mur for jeg fik gentagene afsvide af alle, at de databaser, vi har her i Danmark ihvertfald, ikke er obligatoriske for dyrlæger og politi osv. at kigge i som det første. De fortalte mig dengang at der var rigtig mange databaser med chipregistrere i. Og det var op til den installation der fandt dyret, hvilke de chipregister tjekkede.
Jeg spurgte dengang om ikke der fantes et sted hvor man kunne være sikker på alle søgte på en og samme tid, så man var sikker på at man blev informeret hvis ens dyr blev fundet og det havde en chip. Og dertil svarede de at der ikke umildbart er nogle chipregister der er obligatoriske, og slet ikke for ildere.
Ville man sikre sig mest muligt, var det bedste at skrive sig op i så mange register som muligt.
Siden har jeg ikke rigtig turet tro på ideen ved den slags register.
Jeg vil rigtig gerne skrive mig op i jeres her :) For jeg syndes virkelig det er fedt med en samlet ilder chip database, og det vil jeg gerne støtte op om.
Men jeg ville bare lige høre hvor meget i har tænkt jer at gøre for at den også kommer frem til dem der måske får ilderne ind, ved at dette sted findes, så de ved hvor de kan finde denne her samlede ilder database. Ellers nytter det jo ikke så meget at skrive sig ind.
Ved ikke om i kan forstå hvad jeg mener ? :-$

Shamua

Forstår godt hvad du mener Maria, jeg har selv tænkt mig at give den her til mine dyrlæge, og sige at han gerne må give det videre til sine kollegaer :)

Vh. Marianne

Malene

Citat fra: Ceciliaolucifer Dato 16. August 2012, kl. 21:50
Citat fra: Malene Dato 16. August 2012, kl. 20:52
Jeg har lige registeret min ilderdreng og det er et rigtigt smart system! Ved du om der er planer for at siden bliver oversat til flere sprog?

Tack! :)
Från början var den på engelska, men testpersonerna ville ha den på svenska, så vi översatte den till svenska.
Men om intresset skulle bli stort i dk och no så kan eventuellt det fixas. Ännu är inte databasen helt färdig då det ska finnas möjlighet att lägga upp bilder :)
Men ngn gång i framtiden om det registreras tillräckligt med illrar :)
Personligt har jeg ikke noget imod at det er på svensk, men jeg snakkede lidt med Anne om det og hun pointerede at eksempelvis dyrlæger nok hellere vil bruge det hvis det også kommer på dansk eller engelsk, så det ikke bare ligner en svensk side, og det må jeg give hende ret i. Jeg tror også at der er flere (danske) privatpersoner der ville bruge det så, for der er sikkert flere der ikke forstår svensk så godt.

Det fungerer super godt og jeg håber det bliver udbredt i alle de nordiske lande, men jeg tror det ville hjælpe en del at oversætte det til flere sprog.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.