Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Cilleborgs ildere's planer for 2013

Startet af Cille, 3. December 2012, kl. 00:23

Miliah


Julie

Føj hvor du lokker Hanne, fy! Hooold nu op nogle lækre dyr der kan blive ud af de parringer

Cille

Hey hey, hvor lokker jeg henne??
Jeg har da bare lagt planer ind, at du bliver fristet er da ikke min skyld :P :D :fnis:

Mosegrisen

Drømmer også lidt om en Iluna/gaius hvalp... Lugter lidt af lækre bebser! Og Calle skal jo ha en ven når tid kommer.. Vi vil gerne ha en mørk vikdtfarvet, så den vil jo være perfekt :D

Cille

Hehe det er da en eftersøgt parring :D
Dem efter Serbia tror jeg nu også bliver mørke, tror bare hun selv er "lysere" fordi hun ikke havde det godt da hun var hvalp og var i Serbien.
Dem fra Klamydia og Lucky bliver også mørke :)

Mosegrisen

jow, men Gaius/iluna virker bare som to kraftige ildere og har så en ide om at så må der også komme kraftige bebser.. Har ikke en kæft forstand på det! Det er bare en ide...  Har selv en kraftig dreng, der gerne skull eha en kraftig dreng at lege med! Og så er jeg ikke så tosset med at der ikke er så meget info på luckys stamtavle :o) VED godt at du går op i linjerne, levetid og sundhed. og Lucky ser fandenme også pisse lækker ud og har liiiige den farve jeg drømmer om! Jo mørkere jo bedre! Men Gaius/Iluna ser bare go ud ;o) Men Calle ska ha en lækker, mørk kammerat oog gerne en der er lidt stuuuur.... Men kunne sagtens være fristet til de andre mørke parringer også :)

Cille

Altså hvad der kommer er kun et gæt, for 2 spinkle ilder kan ligeså godt lave store hvalpe, og omvendt kan kraftige ilder give små hvalpe.
Men ja chancen er der for ok størrelser af hvalpe :D
Du har ret at Lucky er der sparsomt med oplysninger, han kommer fra rescue center i England, hvor han er fundet ved sin mor og søskende som var kørt over.
Eneste der overlevede var ham, men det var heldigt, for så fik jeg den dejligste dreng <3 :D

Cille

#22
Det lidt pinligt, men har den første rettelse  :-$ :-$
I sammenråd med Marianne, har vi fundet ud af det var en bedre parring.
Vi har gang i en smule , ja man kan vel kalde det sammenarbejde, og med de ting vi overvejer senere er dette en bedre parring for fremtidige planer :D
Så Serbia bliver ikke parret med Gaius, men med Frygtløs


Dvilja Serbia & Merry-Le Petit Nordmand of Milkyway (Frygtløs)
Frygtløs er udlånt af Ferrets of Milkyway v/ Marianne Tranborg Eriksen

Frygtløs kommer fra Frankrig og er ren korthårs linje med pastel og albino i baggrunden. Han er en meget livlig dreng der elsker at lege. Han er normal af størrelse og har god muskulatur.
Han er en tillidsfuld dreng som godt kan dele kindkys ud til sine madforældre.
Serbia er en lidt sky tæve, meget på vagt, men hun er også hybrid, så det er helt naturligt at hun er anderledes.
Hun kan nu godt li at nusse i kort tid, men hvis man har pasta så kan man næsten gøre det man vil (kun mig).
Hun kommer fra serbien og er næsten kun fra ren vildtfarvet linje, der er lidt pastel i hende.

Forventer Mellem - Mørk vildtfarvet ud af denne parring, pastel kan også forekomme
Hvalpene sælges kun til kæl

Pris for disse hvalpe : 2000kr
Til ulandet med alt includeret : 3500
Stamtavle : http://www.feritage.no/vis_stamtavle2?dbnr_tispe=7996&dbnr_hann=8454

Cille

Parringen har ikke været lagt ind, men jeg har haft nævnt her i tråden
CitatDooley og Tofle : den er så ikke sikker før jeg lige har fået undersøgt Tofle, hun har problemer med at hendes numsehul hæver og bliver rødt. Det begyndte efter hun fik hvalpe i år.
Det kommer og går lidt med at hun er rød og hævet, men det bliver undersøgt her d. 12. (og nej det virker ikke som om det er fyldte anal kirtler og det er kun den ene side af numsehullet)
Har det indvirkning på noget med fødsel, så bliver hun ikke brugt mere.
Så derfor har jeg heller ikke gidet ligge den ind endnu, for den er jeg jo ikke sikker på pga Tofle.

Nu har vi så været ved dyrlæge og som jeg selv mistænkte, så kan det muligvis lave større skade i hende numsehul
Der er en lille prolaps (udfald) af tarmen.. (meget lidt)
Så derfor bliver Tofle ikke anvendt i avl mere, for jeg skal ikke løbe nogen risiko og skade hende mere, selvom vi ikke ved med sikkerhed det ville blive værre.
Så hun har fået savle som jeg skal smøre hende med et stykke tid, da hun er lidt hudløs og rød i måsen + hun så fik Implantat med det samme.
Så bliver hun steriliseret engang næste år, når jeg skal ud med flere der skal under kniven :)
Ville have gjort det idag, men vores ene dyrlæge var syg idag, så der var ikke tid til det.

Cille

Lille opdate.
Flere af mine tæve er på vej i løb og den første tæve er parret op.

Den første der er parret op er Iluna, og Termin er omkring 17 februar

Citat fra: Cille Dato  3. December 2012, kl. 00:23

Twilights Black Iluna & Domino Moon Ferretry's Sterling (Ackee gaius)
Gaius er udlånt af Ferrets of Milkyway v/ Marianne Tranborg Eriksen

Gaius er en puttedreng, som elsker at blive nusset. Han kommer fra England og er ren vildtfarvet linje.
Han er muskulös, har en god struktur og en meget markeret maske.
Iluna er en super sød og meget godmodig tæve, og sidste år lod hun alle pille ved hendes hvalpe uden problemer.
Hun kommer fra Enland og er ren vildfarvet linje. Hun er ikke en kæmpe tæve, men har en rigtig fin bygning.

Forventer mørk vildfarvet ud af denne parring
Hvalpene sælges kun til kæl

Pris for disse hvalpe : 1800kr
Til ulandet med alt includeret : 3300
Stamtavle  http://www.feritage.no/vis_stamtavle2?dbnr_tispe=7292&dbnr_hann=6996

Lige et par billeder af dem sammen



Shamua

#25
:love: velkommen til sæson helved <3 .... Det bliver hårdt at holde nallerne fra disse hvalpe! <3 :-$

Vh. Marianne

Kiddo

 :o :o >:| GIV MIG!!!
hold da op hvor er Iluna bare flot...

-uuha sikke en bamsefar ham Gaius  :fnis:
man får helt lyst til at nulle ham  :-$
Your problem is you think your problem is your problem

Shamua

Citat fra: Kiddo Dato 10. Januar 2013, kl. 20:43
:o :o >:| GIV MIG!!!
hold da op hvor er Iluna bare flot...

-uuha sikke en bamsefar ham Gaius  :fnis:
man får helt lyst til at nulle ham  :-$
Han elsker også at blive nullet men han lugter noget så forfærdeligt :P men hvis du har lyst kan du se ham på Maniac udstillingen! Gaius elsker opmærksomhed og nus fra alle han kan få det fra!

Vh. Marianne

lussingen

Sikke et lækkert par <3 Jeg glæder mig til at sidde og savle foran skærmen, når de små kommer til verden <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

FerretParadise

Det bliver godt nok nogle meget smukke hvalpe.  <3
Ann Hillerslev.