Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hele ænder

Startet af SaschaDJensen, 18. December 2012, kl. 18:46

SaschaDJensen

Må/kan ilder spise hele ænder med ben og fjer. Min svigerfar har nemlig skudt nogle ænder, så tænkte på at hvis man så skar den ud i skykker og sådan og lavede nogle posioner  ud af den, så de fik ben, indmad osv :)

- Og kuglerne bliver self. fjernet grundigt :D

AlisVolatPropiis

Selvfølgelig må de det, men jeg tror ikke du skal regne med de gider sidde og tygge i fjer (det ville også være fjollet brug af plads i maven da de ingen nærring har) så selvom LIDT småfjer osv. er godt for deres fordøjelsessystem..ligesom pels...så ville jeg fjerne de største fjer...grovplukke dem lidt -fordi jeg personligt ikke gider fjer i hele min stue :)

Anne

De spiser selv udenom fjerene. Nu ved jeg ikke om man skyder ænder med hagl, men hvis man gør, skal man selvfølgelig være helt sikker på at der ikke er hagl i det ilderne får

SaschaDJensen

Den er plukket så det kun er dunene der sidder tilbage på den :) altså, mine dyr er vidst desværre gået hen og blevet kræsne for de vil ikke spise det lige nu.. det kan også gode være de bare ikke er sultene lige nu.. ?

Eliza

det er meget normalt de ikke lige gider det man tænker er det bedste.. mine vil ikke spise kanin med pels, selvom jeg nu synes det ville være godt for dem ;) Men skrog er aldrig det mine kaster sig over.

Ved ikke om du har fjernet de store stykker muskelkød, men det ville jeg selv gøre, så de ikke spiser sig mætte i det alene. (hvis de overhovedet vil spise det)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

SaschaDJensen

Det var en lidt tynd and, og ved slet ikke hvor det der muskel kød sidder så (: men nu må jeg se. Den ene har knasket lidt på hjertet, men de plager også at få kyllinge hjerter :)