Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

kost og vitaminer og slik

Startet af zymex, 9. Januar 2013, kl. 21:14

zymex

HEJ! =)

Jeg har to ilder tøser på 7 måneder... =)

og har købt lidt ind til dem, men kom til at tænke på hvor meget og hvornår de egentligt bør få det jeg har til dem....

- de får dagligt en skål mad af noget eukanuba kitten with chicken (læste det sku være godt)
- og så får de 1 gang om ugen ca. 1 æggehvide


- så har jeg derudover gimpet vitamin tuber både orginal og ekstra
- så har jeg noget tikki lakse olie
- og så noget tørret kylling, kanin, lam, og and i små stykker (1-2cm)

men hvor ofte bør de egentligt få de 3 ovenstående ting og i hvilke mængder?
lakse olien bruger jeg når jeg klipper klør, men det har vidst også en god virkning på dem? eller er det kun katte/hunde =)
og hvor ofte bør de få vitaminerne

og er der andet de mangler for at være dækket sundt ind? =) (eller mindre for den sags skyld)

KariN

Du skal hellere give dem æggeblommen i stedet for hviden, det er bedre for dem :)

Du kan sagtens give dem tørret kød hver dag, så længe det ikke er tilsat alt muligt andet, men det er 100% tørret kød så er der ikke noget i vejen for det :)

Jeg ville blande deres tørfoder op med noget af en bedre kvalitet, man kan sagtens blande flere mærker, det gør jeg selv til mine 3 :) Du kan søge på Foder herinde så kommer der oplysninger om de gode mærker frem :)

Mht. Olie og Vitaminpasta, ville jeg give dem det en gang i mellem som en ekstra snack, jeg bruger det selv når jeg klipper klør og renser ører på mine, eller hvis de i en periode skal have medicin, så blander jeg medicinen i enten olien eller vitamin pastaen.

Du kan også give dem råt kød flere gange om ugen, gerne med brusk og knogler i (BARF, det kan du også læse om herinde), dog skal du sætte dig ind i det hvis du begynder at give dem kød hver dag, da man nemt kan komme til at fejl ernære dem, hvis de udelukkende lever af BARF.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

zymex

syntes jeg læste at den jeg valgte sku ligge ret godt på listen over behovne =)

så huskede jeg nok forkert ang æggeblomme/hvide :P