Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Forfærdeligt ...

Startet af griflen, 19. Juni 2013, kl. 12:53

griflen

Har en veninde der købte en hvalp ved en 'opdrætter'. Hun blev først lovet en han, men den døde som lille, sjovt nok gjorde den næste det også som hun skulle ha'?? Så 3. gang ''lykkens gang'' lykkedes det at få en lille hunhvalp.
Men i går skete så det mest forfærdelige .. den lille hvalp (kun haft hende i 2 uger) fandt hun død om morgenen i sin hængekøje. Aftenen forinden var den glad og frisk, og viste ingen tegn på sygdom.

Min veninde var selvfølgelig i chok og totalt knust. Så nej, den her 'opdrætter' er på ingen måde en person der bør ha' fritter. Jeg var med ude og hente den lille hvalp. Ejeren boede på en stor går med jeg ved ikke hvor mange dyr. Fritterne stod i bure (det skal lige siges at de var pæne og rene med vand og mad) ude i den store stald, i en forhenværende hestebås. Dette undrede mig en del, og især fordi hun solgte fritterne for 600kr, hvilket er ufatteligt billigt efter min mening. Men min veninde forelskede sig i den lille pige, men det viste sig jo så, at denne opdrætter på en eller anden måde ikke kan finde ud af at håndtere sine dyr. Den havde hverken fået vaccine osv. Og ja, hun havde bestilt tid i dag ved dyrlægen, men den lille døde jo så dagen før ....

Min veninde vil vente lidt med at anskaffe sig en lille ny en, hun skal lige komme sig over den her ubehagelige oplevelse .. :( Jeg ved ikke helt hvad hun hedder, den hun købte hvalpen af. Men opdrætter er hun ikke, og burde ikke ha' fritter efter min mening!

Dyrenørden

Forfærdlig oplevelse for din veninde, sælgeren gør tydeligvis noget forkert når hvalpene dør på den måde. Hvor gammel var hvalpen da hun hentede den? De kan nemlig først vaccineres som 10 uger normalt

griflen

Var også selv i chok da hun fortalte det i går .. Jeg var jo blevet 'moster' til den lille, og havde også brugt meget tid sammen med den. Jamen mener den var omkring de 12 uger regnede vi frem til. Opdrætteren sagde at de fik 'beskyttelse' (opdrætteren brugte et andet ord, men kan ikke lige huske det) fra modermælken. Dette undrede jeg mig en del over. Men min veninde havde som sagt bestilt en tid ved dyrlægen her i dag, hvor den skulle ha' haft alle de nødvendige vacciner og ormekur osv.

Har sagt til hende, at næste gang, så er det en rigtig opdrætter hun skal til. En der giver de små kærlighed, bide og pottetræning og den nødvendige pleje.

Men tror i bund og grund at hun sagde ja til den, fordi hun ville give den et godt liv, og ikke leve i en stald. (Hun er typen der vil redde alle dyr i hele verden) Men dette var bare en dårlig idé :/ Har ondt af de unger der kommer efterfølgende ...

Eliza

Det lyder som noget svineri :( der er desværre dukket en del steder op hvor der avles ildere under forhold og på måder der slet ikke er acceptabelt :(

Det bedste man kan gøre er IKKE at købe dem, da man bare støtter det personen har gang i og dermed laver endnu flere hvalpe. Men jeg kan godt forstå man får ondt af de stakkels kræ, men så skal man tænke på at man er med til at endnu flere dyr skal have et elendigt liv fra det sted.

Jeg ved ikke om du selv har ildere, hvis du har skal du måske være opmærksom på det ikke er noget som kunne smitte.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Miss-Bjerregaard

Har desværre også haft en veninde som har oplevet noget nær det samme med en "opdrætter" og det er simpelthen noget svineri. Da jeg skulle til at kigge på ilder første gang for nogle år siden, blev jeg også kontaktet af en fyr som ville af med sin ilderhvalp til 500 kr og allerede der ringede alle alarmer i mit hoved.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33