Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ny til det her - råd

Startet af Sara G, 24. Juni 2013, kl. 13:42

Sara G

Hej alle sammen

Jeg ved ikke helt, hvordan denne her hjemmeside foregår, og hvilke ting, der er "okay" at spørge om.
Men jeg er en 17-årig pige, som virkelig gerne vil have mig en ilder  :)

Hvad bør man vide, før man går ind til det, at have sådan et kæledyr?
Og er jeg "gammel nok" til sådan et ansvar?
Jeg vil egentlig gerne bare have en masse råd, og hvad man skal lægge mærke til, hvis man gerne vil have sådan et dyr.

* Jeg har dog læst, at ilder, har en del ting, som minder om katte. Min familie og jeg, har selv tre katte herhjemme, ved ikke om det er nogen information, man kan bruge til noget, men ville bare lige sige det alligevel.

Håber I kan hjælpe mig, lidt på vej!

Hilsen Sara

Møghætte

#1
Besøg nogle ilder hjem :) Det kan give dig et indblik i det at have ilder og du kan spørger ejeren af ilderne om det du måtte ligge inde med af spørgsmål:) Ilder har bedst med at være flere sammen :) To ilder eller flere og husk det er et meget stort ansvar med sådan et dyr, de er dyre i dyrlægeregninger da de let bliver syge og de skal aktiveres rigtig meget.
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

lille_jill

Du skal være fint velkommen hos mig hvis det er :)

Sara G

Mange tak!

Men ja, har læst rigtig mange steder, at ilder har det bedst flere sammen :-)
Hvis man så gerne vil det, hvordan bør man gøre det, så der er bedst mulighed for, at de begge bliver tamme, og kan sammen? :)

Sara G

Er der ellers andet, jeg bør tage med i mine overvejelser?
Andet end dyrelægeregninger, bedst med mere end én ilder, et stort ansvar og at de skal aktiveres meget?
I må også meget gerne, komme med egne erfaringer omkring, da I fik jeres første ilder  :)

AlisVolatPropiis

Du skal i hvert fald være beredt på både bid (nogle flere gange dagligt i månedsvis) -så bliver du lettet hvis den kun napper lidt....og at der er lort og tis over alt og den aldrig bliver helt renlig :) at dine venner synes du stinker -og ikke tør besøge dig. Og du kan ikke besøge dem -for du skal hjem og underholde ildere. Byture og overnatninger bliver også noget du skal planlægge :)

Ordenligt foder er virkelig dyrt -samt legetøj, sengetøj godbidder osv. også kan tage toppen af en økonomi.

Og besøg endelig nogen med ildere :)

Sara G

Mange tak, for dit ærlige svar!
Hvad er det der gør, at de lugter sådan? Er det bare deres lugt, eller fordi de aldrig bliver helt renlige?  :)

Dyrenørden

Citat fra: Sara G Dato 24. Juni 2013, kl. 20:13
Mange tak, for dit ærlige svar!
Hvad er det der gør, at de lugter sådan? Er det bare deres lugt, eller fordi de aldrig bliver helt renlige?  :)

Det er bare deres lugt og den kan ikke fjernes

SaschaDJensen

Du er også velkommen her hjemme.. jeg bør på falster..

Sara G

Tak!
Sikke mange søde mennesker, der findes herinde  :)

AlisVolatPropiis

Du er iøvrigt også mere end velkommen her -jeg bor tæt på Nørreport i KBH.... :) Jeg har dog kun en enkelt tøs -og hun er altså ikke ligefrem den venligste mod fremmede... :/ men jeg kan fortælle dig en del :) og jeg skal selvfølgelig nok redde dig fra bæstet hvis hun går helt agurk :P

CMS

Min dør er også åben, jeg har 5 stk. - blandet med kastreret, implantat og fertil :) Forskellige aldre, størrelser og køn.
Mange hilsner Christina