Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Spørgsmål? :-)

Startet af Majav, 28. Juli 2013, kl. 17:59

Majav

Hej

Jeg har på det sidste overvejet om en ilder er et dyr for mig. Derfor prøver jeg naturligvis at lære så meget som muligt om dem :-)
Derfor har jeg nogle spørgsmål

- Jeg ved at det er bedst at holde dem minimum 2 sammen, men er det muligt at holde en ilden alene og stadig opfylde dens sociale behov. Eller er det ganske enkelt det bedste at have 2 fra starten af? :-)

- Hvor meget kan man forvente at bruge på pasning og pleje om måneden?

- Er der nogen opdrættere på Fyn?

på forhånd tak for hjælpen :-)

Møghætte

ilder kræver rigtig meget at have, både tids og penge mæssigt. Det er bedst at holde flere ilder sammen da de får meget glæde af hinanden og kan lege med hinanden som vi mennesker ikk kan.

Jeg sætter personlig 1000 ind om måneden til mine og de penge er til dyrlægeregning og deres mad. En dyrlæge opsparing er rigtig godt at have til når det går galt og de kan godt let blive syge.

Desværre finder du ingen opdrætter på Fyn. Du kan finde nogle på sjælland og i jylland men om de har hvalpe nu ved jeg ikk men mon ikk en anden kan svare på det :)

Mange råder til at man besøger et ilder hjem før man få ilder selv, for på den måde kan man opleve en levende ilder i dens vante omgivelser og man kan som nybegynder stille en masse spørgsmål til den ilderejer der byder en ind i sit hjem. Benyttet selv af det da jeg var ny og det er bare skide skøn og mange åbner med glæde deres hjem op for nye :)
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)