Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Børn & Ildere??

Startet af SmilVerden, 29. August 2013, kl. 19:42

SmilVerden

Hej alle sammen! Nu står vi i den situation at min veninde som min kæreste og jeg bor sammen med netop er blevet gravid! hvilket jo er en fantastisk nyhed  - og mig og min kæreste har også planer om at jeg snart skal smide p-pillerne og springer ud som unge forældre!
men vi har jo også vores skønne ilder Ea!  :ja: - og det jeg har læst omkring ildere og børn er at de ikke er et optimalt kæledyr hvis man har børn under 4 år. :o Men jeg vil jo ikke droppe nogle af dem, så ville høre om jeres erfaringer omkring børn og ildere? Både de gode og de dårlige selvfølgelig  <3

mette11

Jeg har fem ildere og to børn. Mine børn er 8mdr. og knap 2½ år. En af mine ildere kan sagtens rende rundt sammen med børnene (der skal jeg bare passe på hvad børnene kan finde på at gøre ved hende), tre af dem kan børnene kæle når jeg holder dem og en af mine ildere kommer aldrig i nærheden af børn!
Mine ildere har et værelse i huset og en løbegård udendørs på 30m2 hvor de er om dagen. De kommer ind i stuen om aftenen når børnene sover og er så på deres værelse til næste morgen. Min datter (den store) er med til at sætte dem ud næsten hver morgen og hjælper med at give dem mad og vand. Hun kigger også meget på dem og snakker med dem når hun er ude og lege. Men alt foregår så ilderne ikke kan komme til hende uden at jeg holder dem, eller er lige ved siden af. Mine børn skal lære at omgås dyr, men pt. er de for små til at forstå ret meget om det og min ene ilder kommer nok desværre aldrig til at kunne med børn. Derfor er jeg glad for at vi har mulighed for at holde dem adskilt.

Hvordan det kommer til at gå kommer helt an på hvilke forhold man har til børn og dyr og hvilken ilder man har!

Her er min datter for over 1 år siden med vores gamle ilder

KariN

#2
Vi har en søn på næsten 1 ½ år og 2 ildere (jeg havde tre ildere da vi fik vores søn, men den ene han måtte desværre aflives for et par måneder siden).

Vi boede i en lejlighed med ilderne da vi fik vores søn, og det var fint nok, så længe vores søn var for lille til at kunne kravle osv. Vi flyttede så i hus, da vores søn var 6 måneder gammel og det er meget bedre. Det er langt nemmere at holde ham adskilt fra ilderne, end det ville være hvis vi stadig boede i lejligheden.

Vores søn er meget glad for dyrene, men ligesom Mette11, har jeg en ilder der på ingen måder er børne venlig og derfor kommer ham og vores søn aldrig i kontakt med hinanden. Vi har sat et børne gitter rundt om ildernes bur, sådan at vores søn kan kigge på dem og omvendt, men at de aldrig kan komme i kontakt med hinanden.

Den anden af vores ildere, hun vil sagtens kunne være sammen med vores søn, hun kunne ikke drømme om at gøre ham noget, og de får da lov at hilse på hinanden engang imellem, men jeg vil aldrig lade dem lege sammen, simpelthen fordi vores søn kan komme til at være voldsom og gøre skade på hende, han er stadig for lille til at forstå at han skal være forsigtig.

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

Det kan sagtens lade sig gøre at have ildere og børn, men hvor let det bliver kommer an på flere ting. Specielt ilderens temperament og ens muligheder i forhold til boligen er nok det mest afgørende.

Jeg har selv 4 ildere og to børn på 2 år.

To af mine ildere kan nogenlunde med vores børn. De er kun sammen under skarpt opsyn, hvor jeg er nødt til at styre det, så børnene ikke kommer til at gøre skade på dyrene. Den ene har været sød i lang tid, men har nu fået den ide at børnetøj er sjovt at bide i (aldrig huden), men det gør det lidt svære selvom den kun gør det for sjov, så forstår mine unger det ikke.

De to sidste ildere kommer aldrig i nærheden af mine børn, da de ikke er børnevenlige.

Jeg har et værelse til ilderne og en stor voliere på ca. 45kvm. Uden volieren ville jeg ikke selv kunne acceptere at mine dyr skulle være så meget alene, men inden vi fik børnene boede vi også i en lejlighed hvor de gik frit hele dagen sammen med os og var på deres værelse om natten. Nu kan de kun være sammen med os når børnene sover/ikke er der.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

SofieLykke

Jeg har 3 ildere, en af mine er godheden selv. Hun har aldrig i sit liv bidt, og alle børn kan rende rundt med hende. :-) så tror det er forskelligt.