Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hjemme igen fra dyrelægen :)

Startet af Kristine, 5. August 2010, kl. 17:36

rikki

Det blev ju inte billigare att vaccinera två i och med att du nu istället måste vaccinera ännu en gång.
Det blir ju istället dyrare för dig.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Anne

#16
altså hun er jo ikke død af det og det eneste der sker er at du skal afsted igen om nogle uger. Der er nogle dyrlæger der faktisk anbefaler at man giver dem 2 vacciner (selv om det altså ikke er nødvendigt) så det er ikke fordi der sker noget ved det.

Men som sagt så kan du ikke få hende med nogen steder hen hvis vaccinen er givet før 10 uger og du er ikke 100% sikker på hun er ordentligt beskyttet.

Og det er ikke sikkert at Laban har været i stand til at danne nok og blive ved med det, så derfor er det godt at du har vaccineret ham igen.

Kristine

Ja det er rigtigt nok.. Men mente det kun godt.. Kunne aldrig finde på at skade hende.. Hvis jeg måske havde haft en mere ilder kyndig dyrelæge kunne han have haft fortalt mig hvad jeg skulle have gjort og hvad der ville være bedst for hende...

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Jeg er også ret ny i området med vaccine osv.. Og er ked af hvis det har gået ud over min lille piges helbred :(
Man lærer heldigvis af sine fejl.. Selv om sådan har jeg ikke engang lyst til at sige eller tænke hvis jeg har gjort skade på hende nu

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Jeg var så bekymret og bange for jeg havde gjort noget galt... Men så her til morgen ringede jeg til Alison for at høre :)
og hun sagde 2 dage fra eller til gjorde ikke spor, og jeg skulle ikke være bekymret, man siger bare omkring 10 ugers alderen pga antistofferne fra moderen.. og hun skal bare have en vaccine igen her om 3-4 ugers tid igen, så det er helt fint, så er hun dækket helt ind, har intet gjort galt.. så der blev jeg helt beroliget :) Hehe

Alle siger jo hun er en god dyrelæge, så ville lige ringe til en professionel og høre :) og der er intet der, har ikke gjort nogen skade på hende så det er bare super!
Har det meget bedre, blev helt trist igår om jeg havde gjort noget forkert.. men har jeg ikke :)
Og de sagde også at mange avlere havde forskellige syn på vaccinationer osv men det gjorde intet.. det var dejligt lige at få tjekket det.. så nu er jeg helt rolig :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Eliza

Tror nu ikke der er nogen der har sagt du har gjort noget forkert, andet end at det havde været en del smartere at vente de par dage, for så skulle hun kun have haft en enkel vaccine.

Det kan godt være det var billigere at vaccinere to på en gang, men nu skal du jo igen ha vaccineret en enkel..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Kristine > Du har ikke gjort noget forkert! Det er ikke længere tid siden end sidste eller forrige år at alle avlere (også jer herinde) netop vaccinerede da hvalpene var 8 uger så køberne skulle revaccinere når de var 12 uger. Jeg har kun hørt om 1 hvalp der er døde pga en vaccine men hvis hun ikke kunne tåle den, så var hun død nu så rolig nu. Der sket intet ved at hun bliver revaccineret om 4 uger. Så er du bare sikker.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Jeg har nu heller ikke sagt noget om at dret var farligt for den. Det er jo bare at den nu skal revaccineres og det havde du kunnet undgå ellers. Der er jo dyrlæger der anbefaler at man revaccineret selv om der står i vaccinen at den kun skal gives en gang hvis man giver den efter 10 uger, så det er jo ikke fordi der er sket nogen skade på ilderen, det er bare penge der kunne have været sparet, og det er trods alt bare penge.

Kristine

Rikki havde bare skrevet det kunne være farligt og hun kunne blive overvaccineret og så blev der også skrevet at hun er meget lille, vejer ikke så meget..
så blev jo bekymret og bange for jeg havde udsat hendes helbred.. Jeg får jo penge igen d. 1 så det er jo ikke så slemt og vil gerne bruge penge på en vaccine til..
og ville bare gerne have hende sundheds tjekket og vaccineret hurtigst muligt så jeg kunne gå udenfor med hende og ikke behøvede at være bekymret..

Jeg var bare bange for at hun ville dø af anden vaccine.. for sådan forstod jeg det på nogle af beskederne, men måske mig der tolkede det forkert :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

Hehe ja du overtolkede nok en smule. Det er jo ikek sundt med for meget vaccine, men nu venter du jo nogle uger og hun skal nu nok lade være med at dø af det