Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

PFF D-kuldet, hvem er syge?

Startet af Sussie, 26. Februar 2012, kl. 11:59

mette11

Måske kan det hjælpe hvis du går over til foder med mindre kulhydrat i?? Det er ikke sikkert, men det er vel værd at prøve? ZiwiPeak synes jeg selv er det bedste, men der er også andre typer tørfoder med lavt kulhydratindhold.

Sussie

Citat fra: Anitta PFF Dato 27. Februar 2012, kl. 13:14
Citat fra: Sussie Dato 27. Februar 2012, kl. 12:43
Citat fra: Anitta PFF Dato 27. Februar 2012, kl. 12:24
Hej Sussie.

Puha, det er jeg virkelig ked af at høre  :(
Men som sagt har jeg ikke hørt nogle andre fra D-kuldet skulle være syge, der er dog en jeg ikke høre fra længe, Tina der har Dolf..
Der er heller ikke nogen fra B eller C- kuldet, der har udviklet nogen form for sygdom, de har samme far som Ditmar, og er ældre..
Jeg kan desværre kun beklage at Ditmar har fået Inulinoma så tidligt, føler med jer  :(

Du behøver ikke at beklage, det er jo ikke din skyld. Ja, man skulle næsten tro at det var mig der gjorde noget galt. Først Sigurd, Bøffe har også insulinoma som følge af hendes binyrekræft og nu Ditmar. Dyrlægen spurgte også om de tre var beslægtede, siden der var så meget insulinoma. Det er de jo ikke. Jeg synes ellers selv at jeg er rimelig standhaftig med hvad de spiser, men..
Forhelvede altså, det er slet ikke til at holde ud at de bliver syge  :(

Nå, men hvis der er en dreng fra F-kuldet eller et andet kuld på samme alder som Flemming, som pludselig står og mangler et hjem i fremtiden, så må du meget gerne kontakte mig.

Prøver lige igen, mit indlæg blev slettet da jeg trykkede på gem ?????

Tak skal du have Sussie, det er virkelig sødt af dig...   - Men kan ikke lade være med at have en vis skyldfølelse, da han er fra mit opdræt, og jeg ønskede mine hvalpe og deres ejere skulle have glæde af hinanden i mange år, uden tidlige sygdomme/død..   
Man prøver jo at finde gode linier, netop for at undgå det i nu gennemgår  :(

Du må ikke bebrejde dig selv at han er blevet syg, eller at dine basser har fået insulinoma..   - Ved du gør alt for ilderne, og kun giver dem hvad der er godt for dem..

Hvis jeg får henvendelser vedr. nogen hanner fra F-kuldet eller andre på hans alder, skal jeg nok give dem din e-mail..
Er det kun en han du er interesseret i, eller ville en hun være velkommen ?

Jeg ved også godt at du har gjort hvad du kunne for at avle sunde og raske dyr, men der er bare ingen garantier og det er vist bare bagsiden af at holde af de små dyr  :(

Ja, alt efter personligheden kan en hun også gå an. Flemming er jo en fræk dreng der elsker at slås. Men det haster ikke, for han slås jo med Ditmar  :) Så længe jeg kan holde ham symptomfri som muligt. Men selvom vi ikke skal have flere hvalpe, skal Flemming ikke være aleneilder i flere år. Så han får brug for en ny ilderven på et eller andet tidspunkt.

Sussie

Citat fra: Anitta PFF Dato 27. Februar 2012, kl. 13:17
Citat fra: mette11 Dato 27. Februar 2012, kl. 13:08
Det er jeg ked af at læse.  :( Insulinoma er en lortesygdom. Må man spørge hvad du fodrer med??

Har 7, 9, 13, aldrig haft nogen med insulinoma, og derfor heller ingen erfaringer med det..
Hvor længe kan en ilder leve med Insulinoma ?

Jeg kan ikke huske hvor længe Sigurd præcist havde insulinoma, men det var i hvert fald over 1½ år, inden hun blev aflivet. Så mit sats er da at kunne holde symptomerne væk i et års tid i hvert fald. Men jeg har da også hørt om nogle, hvor det gik noget hurtigere. Det kommer også an på om de udvikler binyrekræft i samme moment. De to sygdomme har det jo med at følge hinanden som følge af medicinen.

Sussie

Citat fra: mette11 Dato 27. Februar 2012, kl. 13:35
Måske kan det hjælpe hvis du går over til foder med mindre kulhydrat i?? Det er ikke sikkert, men det er vel værd at prøve? ZiwiPeak synes jeg selv er det bedste, men der er også andre typer tørfoder med lavt kulhydratindhold.

Jeg har ikke hørt om ZiwiPeak før, men jeg har heller ikke rigtig fulgt med de sidste par år. Jeg vil undersøge det nærmere. Kan du nævne flere? :)

mette11

ZiwiPeak synes jeg som sagt er det bedste, men WildCat, Orijen og Applaws er også gode. Christina (CMS) har også fundet noget som ser rigtig godt ud som hun vil forhandle, men jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder.
Natures:menu laver noget rigtig lovende vådfoder (skulle være rent kød blendet med vand), men jeg har ingen erfaring med det selv. Dog vil jeg nok snart prøve at købe noget til dem som snacks.
http://www.ziwipeak.dk/zpintl/dnk/cuisinefamily.shtml her kan du læse mere om ZiwiPeak  ;)

Malene

Citat fra: mette11 Dato 27. Februar 2012, kl. 13:56
Christina (CMS) har også fundet noget som ser rigtig godt ud som hun vil forhandle, men jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder.
Carnia Lynx måske?

Man kan jo også fodre med barf eller supplere med det :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

mette11

CitatCarnia Lynx måske?
Ja det var det det hed. Tak

Sussie

Citat fra: mette11 Dato 27. Februar 2012, kl. 13:56
ZiwiPeak synes jeg som sagt er det bedste, men WildCat, Orijen og Applaws er også gode. Christina (CMS) har også fundet noget som ser rigtig godt ud som hun vil forhandle, men jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder.
Natures:menu laver noget rigtig lovende vådfoder (skulle være rent kød blendet med vand), men jeg har ingen erfaring med det selv. Dog vil jeg nok snart prøve at købe noget til dem som snacks.
http://www.ziwipeak.dk/zpintl/dnk/cuisinefamily.shtml her kan du læse mere om ZiwiPeak  ;)

Tusind tak, det vil jeg bestemt se nærmere på. Jeg synes egentlig ikke at foderet har for meget kulhydrat, men jeg har dog i et stykke tid tænkt på at droppe Totally ferret og Royal Canin. Ikke pga. kulhydrater, men mere fordi at jeg ikke synes at de tilfører noget de andre mærker ikke gør allerede. Så det ville være fedt med nogle bedre alternativer.

Sussie

Citat fra: Malene Dato 27. Februar 2012, kl. 16:15
Citat fra: mette11 Dato 27. Februar 2012, kl. 13:56
Christina (CMS) har også fundet noget som ser rigtig godt ud som hun vil forhandle, men jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder.
Carnia Lynx måske?

Man kan jo også fodre med barf eller supplere med det :)

Mine dyr er kræsne, så det er begrænset med barf de får, men de får masser af tilberedt kød ved siden af deres foder :)

Dark Crystal Ferret

Er ked af at høre at det var insulinoma Sussi :(

CMS

Jeg er rigtig ked af at høre, han har fået konstateret insulinoma Sussie. Min første ilder fik det også, og hun reagerede heldigvis rigtig godt på medicinen. I løbet af få dage var hendes blodsukker normalt, og hun var helt symptom-fri. Jeg håber, du vil opleve det samme :-)

Hvis du har tid/lyst, er der udstilling i Albertslund i weekenden. Her vil der være mulighed for at købe guffere uden kulhydrater (du kan evt. få en smagsprøve eller to til din dreng først) samt både Applaws og Ferretastic på tilbud. 

Citat fra: mette11 Dato 27. Februar 2012, kl. 16:17
CitatCarnia Lynx måske?
Ja det var det det hed. Tak

Forhåbentlig får jeg dette hjem henover sommeren også :)
Mange hilsner Christina

mette11

Jeg kan også tage noget ZiwiPeak med så du kan prøve det, hvis du kommer lørdag?? Jeg har selv haft fået smagsprøver på det i MaxiZoo også, men ved ikke om det er noget de generelt har, eller om jeg var heldig.

Sussie

Det er rigtig sødt af jer, men jeg kommer ikke på udstillingen (jeg vidste faktisk slet ikke at der var en udstilling), da jeg skal noget andet.