Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Præsentation af Barky's ilderopdræt

Startet af Barky, 29. Juni 2009, kl. 17:54

Barky

Goddag goddag herinde også.

De fleste kender mig sikkert allerede fra Ilderkliken.dk og nogen få kan nok huske mig fra Ilderforum.dk.
Men til alle jer der IKKE ved hvem jeg er, kommer her en kort forklaring:

Mit navn er Julia Beck (set under billeder divserse steder), og jeg er 23 år gammel.
Jeg bor i en 2v'er i Valby med mine 6 ildere og en kæreste der har adresse andetsteds men ofte er her alligevel.
Jeg arbejder til daglig som 1 assistent i en Netto på Amager, hvor jeg også er født og opvokset.

Ildere har været i mit liv siden 6 juli 2004.
Da fik jeg min første ilder fra dyrehandel, 2 mdr senere kom den næste fra dyrehandel, og så har jeg ellers aldrig købt eller overvejet at købe en ilder i dyrehandel igen.
Da tankerne i flere år havde huseret om at måske starte et opdræt, har jeg som regel ofte mere studeret ildere, end holdt dem som kæledyr. Det bundede ud i at jeg sidste år købte min første avlstæve, som i år har fået 3 vidunderskønne hvalpe. :)

At jeg har været imod ildere i dyrehandel kommer sig ikke blot af alle de tekniske bagateller som manglende stamtavle og oplysninger om famile og den generalt elendige rådgivning man kan få hos diverse dyrehandlere om ildere. Men også i min personlige erfaring med at få 2 alt for unge hvalpe hjem, som så skulle passes som babyer i stedet for unge selvbevidste ildere klar til nye udfordringer. Derfor er netop dyrehandel-ildere et af de emner hvor jeg kan blive allermest rødglødende. :@

Men udover at ildere er min store hobby/interesse og er blevet min livsstil, så har jeg jo også nogen små totter jeg gerne vil præsentere jer for her. :)

Min første (og eneste) dreng er Sirius. Sirius er den første ilder jeg fik, han er fra dyrehandel. Han født 20/5-2004 og er lige blevet 5 år. Han er kastereret vildtfarvet (var han engang, nu er han for meget roan til at kunne kaldes en "ægte" vildtfarvet).
Sirius er mors dreng, elsker at lege, er en rigtig diva og går som en lille hund når vi går tur. Han er mit et og alt, og vil efterlade det største hul i mit hjerte når han forlader mig engang. Sirius plejer at bide alle andre end mig, men her på det seneste er han vist blevet dement, for den unode har han ikke vist i omkring 6 mdr. *G*


Alma. (Sterilliseret) Min gamle smukke veteranpige.. Hun er privatopdrættet hos Henritte Andersen (www.frilder.dk), og er født den 10/5-2002. Således blev hun 7 år her i maj, og er still going strong. Alma er den sødeste ilder, jeg fik hende da hun var 3 år, fordi hun ikke kunne med dem hun gik sammen med. Men hun elskede mine drenge og flyttede derfor ind hos mig. Alma havde da i 3 år gået som avlstæve hos Tusenæs ilderopdræt, før hun kom til Ilderfryd hvor hun ikke kunne med Ilderfryd's ildere. Heldigt for mig må man sige. For Alma er som sagt virkelig en stjerne. Hun er altid sød og rolig, og laver stort set ikke ballade, kun når jeg for 20 gang skal pille hende ned fra mit 160 cm høje bur.. Alma kan også prale af at være DK's tredje Champion, som hun vandt på IllerThriller i Sverige i marts iår. :)


Zallie of FerretParadise. (Sterilliseret)
Sikke en ilder! Zallie eller Zalsen blev født den 9/5-2005 hos FerretParadise, og hun må nok siges at være en af mine mest interessante ildere. Hun har en psykose med bolde, hun står ikke op før kl 11, hun kan (og gør det gerne) sende dig et dræberblik der får det til at isne ned langs rygraden og får dig til at frygte at du aldrig ser solen stå op igen. Samtidig er hun den mest kærlige og elskværdige lille tæve som man bare falder pladask for, hun er super charmerende når hun hver formiddag skal gnubbe sig op ad alle tremmer fordi at det er dejligt at blive nusset, hun krummer ryg som en kat og du kan se at hun elsker dig i hendes kærlige blik. Men kommer du i hendes vej, så hedder det; "Hævn, når du mindst venter det".
Zallie bider KUN i ildernes fødder, hun slås ikke fair, for det vinder man ikke af! Behøver jeg sige at hun er Alpha herhjemme? :lol: 


Maleika Gypsy Chocolate Feenwald-Frettchen of Dreamland med det uendeligt lange navn er min første avlstæve, og var da hun kom til landet lidt af en berømthed for sin farve. Da hun var den første i skandinavien (og pt stadig er) som er Chocolate-self. Maleika eller Mali-Maleika aka. Morleika også kendt som Malzilla eller Nougat-Egernet blev født i Tyskland 24/4-2008.
Hun har det mest kærlige og legesyge væsen jeg nogensinde har mødt. Hun elsker alle mennesker, gør ingen forskel men kaster sig bare i deres arme med et "elsk mig og nus mig" blik og så falder hun i søvn. Maleika's charme har vundet flere hjerter end hendes specielle farve. Maleika er den type ilder man kun KAN falde for, der er ikke nogen vej udenom hvis hun mener at du skal indlemmes i hendes fanklub.  :P


Ciara Luna of FerretParadise (Med Suprelorin-implantat), kom til verden d. 13/4-2008. Og gik en barsk tid i møde med en mor der ikke ville passe hende eller hendes søskende.. Men til alt held for de små hvalpe, gik opdrætter + veninder i forbund og lagde kræfter i at få hvalpene til at overleve. Ciara boede først hos Ryberg Klanen, men hun kom aldrig til at gå med flokken, så hun flyttede herhjem og fik job som lærer for de andre ildere; "Du er dum! Og det er DU også!" Noget hun praktiserede i lidt tid, men det går bedre og bedre.
Ciara elsker at nusse, nej vent, det er en underdrivelse.. HUN ELSKER AT NUSSE! Hun kan ligge i timevis på min mave og se tv, eller bare kigge mens jeg nusser hende, og hun kunne aldrig drømme om at bide. Hun har en svaghed for sokker, men kun hvis man har dem på. 8)


Guan Yin from Angelcastle  (Sterilliseret) som boede hos RybergKlanen med Ciara, bor også hos mig nu. Hun har efter lidt tumulter fundet sammen med sin gamle veninde igen. Yin eller Jensen som jeg også kalder hende (tak for det øgenavn Anne), er også en tysk ilder og blev født 14/5-2007. Hun er angora uden næsefejl, og ikke bare flot. Men SINDSYGT smuk! Hvis man nu sagde at Yin er glad for at lege, eller har god humor, ville man ikke være helt galt på den, men lidt. For hvis I tror at I har en legesyg ilder, så gang den med 200 og så har i en ide om hvor glad og hoppende Yin er. Hun er den gladeste, morsommeste mest hoppende ilder jeg nogensinde har mødt. Hun er faktisk meget lig Sirius, men bare mere øh... Aktiv. *G* Yin har sine unoder, som gør at hun kan irritere en del folk, hun napper lidt og nok lidt for hårdt. Men alle som kender mig ved at den slags syns jeg bare er fedt og en udfordring. Jeg elsker Yin, hun er lige min type ilder personlighedsmæssigt. :ja:



Og så lige mine 3 vidunderhvalpe fra i år som jeg bare er så stolt af! :D
2 tæver og 1 han - alle har fundet hjem som jeg glæder mig til at følge dem i når de flytter hjemmefra om en 3 ugers tid.


Hyzenthlay Clover - 7 uger gammel
En rolig velafbalanceret lille pige med hjertet på rette sted.


Mallow Fiver - 7 uger gammel
En hyper lille "Stage-Ferret" som altid er med hvor det sker!


Efrafa Thlayli-roo - 7 uger gammel
Mors dreng med begyndende diva-nykker, men ret kær alligevel.




Så er der vist ikke så meget mere at sige, end at jeg altid er 100% ærlig (måske for meget?). Jeg kan virke en smule sær på en del, men har ladet mig fortælle at det har en slags charme. Julesange synges bedst om sommeren for om vinteren er det smølferne der driller rundt omkring i de danske hjem.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Velkommen :P og god beskrivelse af din bande bøller :D jeg må dog indrømme jeg nyder Sirius's demens... :-$ og at de alle er præcis ligeså skønne som du beskriver dem...jeg glæder mig meget til at få min lille mørke dreng hjem :D og skal han ikke have sin mor med egentlig?  8)

Malene

Velkommen til! Dejligt du gad tage dig tid til at præsentere dig og dine dyr :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

tzari

Velkommen til dejligt med en masse billeder  :dans: Håber du bliver glad for tiden herinde   :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

velkommen til :D Godt at se dig herinde også. Dine dyr er så lækre, men det ved du jo godt. Jeg er glad for at eg kunen smitte sig lidt med "jensen"

Amazing Ferret


Julie

Velkommen til, dine dyr ser rigtig lækre ud :D Yin ligner godt nok min Zeph meget (selvom Zeph er en han og har næsefejl  :fnis:)

Katrine

Velkommen til!
Åhh *smelte* Zallie & Maleika :love:
Ildere: Loppen & Bamse

lille_jill


Black Diamond

Jeg havde håbet lidt på du kom her ind også  :dans: Og velkommen.. Du har nogle smukke dyr, virkelig! Glæder mig til at følge dine hvalpe. <3

Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

Pipvig

Hejsa :-)

Velkommen til forum. Skønne dyr, de lyder pragtfulde :-)

Bawa