Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Anne, ildere og flying ferrets opdræt

Startet af Anne, 12. Oktober 2008, kl. 14:26

Anne

Hejsa.

Jeg bilder mig ind at de fleste kender mig, men her er alligevel en præsentation.
Jeg hedder Anne (det havde I da aldirg gættet), jeg er 86'er, jeg studerer psykologi i Aalborg og jeg har 4 ildere.

Min første ilder fik jeg i 2005, Lille My som dengang var en lille og absolut ikke sød hvalp. My er Steriliseret.
Hun har vundet en 1 plads på valhalla ilderen 2008.

Her er hun nu, voksen og I gang med at fortære en skovdue




Min anden ilder fik jeg en af de aller sidste dage i året 2005, Hun er fra 2004 og er jordens sødeste ilder. Hun bider aldirg og er et rigtigt lille nussedyr. HUn er god ved både dyr og mennesker og virkelig one of a kind. Hun er fra jagtilderopdræt i Jylland og steriliseret. Hun har været parret op før jeg fik hende, men det fik galt og hun fik ingen hvalpe.
Puk hedder hun.
Hun har vundet en førsteplads på HDI i 2007 samt bedste pastel.





Ilder nr 3 kom til i 2007 i maj. Hun er fra 2006. Jeg så hende i en annonce på dba og faldt pladask for hende, jeg ahr ALTID ønsket mig en silver med maske, men har ike villet købe en fra en opdrætter forid jeg ikek vil støtte silver avl. Hun skulle kun sælges sammen med sin bror så det vrikede jo sikkert nok at lige spørge lidt ind til hende, jeg kunne jo alligevel ikke få hende, troede jeg. Men før jeg vidste af det var ejeren taget hele vejen fra sjælland til Thisted med toget og afleverede Bimse til mig, som hurtigt blev omdøbt til Sif. Hendes bror bor hos Emmadyhr.
Sif har ikke vundet noget, det har hun åbenbart for fjollede aftegn til.







Sidste skud på stammen er min avlstæve Halona Mija.
Mija er Hollænder og jeg har brugt ret lang tid på at finde netop hende. Hun er en tisfarvet lille tyk albino, deraf hendes navn tisbjørn. På trods af dette er hun dog alligevel en smuk og velbygget ilder. Hun er lidt kompakt og har mange muskler, hun er virkelig stækt! Udover det er hun noget større end mine andre tæver allerede.
Mija har et godt sind, hun bider aldirg til blods, det er kun nap hvis der er noget og det er som regel hvis hun bliver overgearet, som enhver anden hvalp.
Mija får et kuld i 2009 eller 2010. Jeg hælder mest til at vente til 2010.
Mija har endnu ikke deltaget i en udstilling.








Om mit opdræt kan jeg sige at det hedder flying ferrets, hjemmeside kommer når jeg har tid :ja:
Jeg fukuserer på en sund kræftfri linie med høj levealder. I Mijas tavle er der dyr op til 8 år og et enkelt dyr på 8 som stadig er i live.
Linien er en standard linie med enkelte albinoer i og en enkelt pastel. Der er ingen aftegn i linien.
Det vil kendetegne mit avl at jeg fokuserer på standard og pastel uden aftegn. Også albino (som mija jo er) vil være velkommen i mine linier, så længe det ikke er jokere hvor der er mulighed for der gemmer sig aftegn i!

Angora, silver, dew og sort finder i ikke hos mig.

Er der noget I gerne vil vide så spørg endelig :)

Med venlig hilsen Anne.

Malene

Hej og velkommen til! :)
Jeg er helt forelsket i Puk. Hun er godt nok lækker :-$ og fedt navn til dit opdræt, i øvrigt ;)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne


Julie


tzari

nej der var en Anne..... ved i hvem det er  :o Og hun vil bruge en tisgul albino i avl eeeeeew (læs venligt ironien) :D :D :D Ej nu skal jeg være sød godt at se dig herinde håber du kommer til at hygge dig  :ja: :ja:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

DarkGirl

Hej, velkommen hertil. :)
Super dejlige ildere. :love:

Anne

Vivian: du er bare misundelig fordi DU ikke er ejer af en tisbjørn.

darkgirl: tak :)

Majbritt

Dejlige, flotte fritter du har, især Puk (hun ligner en tro kopi fa min Bella  :love:)

Anne


PiaLyng

velkommen Anne, ilder, især søster My :D
tisbjørnen felix kan godt li at se på hans søster og tisbjørnen mija :o
^de nu alle rigtige smukke  :-$



Anne

Tak PiaLyng, altid dejligt at høre fra famlile :) My syens også det er dejligt at se billeder af sin tisbjørnebror.