Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hejsa :D

Startet af Zookie, 23. August 2009, kl. 03:23

Zookie

Hej.
jeg har lige oprettet en bruger for 5 min siden, men har de seneste par dage kigget lidt herinde, :)

Jeg hedder nanna, og er 18 år. bosat i værløse ved kbh.
jeg har altid elsket dyr, og har pt 4 tam rotter og 2 katte.
Jeg har ingen ilder men har altid ønsket mig en, men har aldrig "måtte" få en for mine forældre.
Da jeg står og skal flytte hjemmefra, sammen med kæreste tænkte jeg at det måske var tid, til ildere, så nu vil jeg lige undersøge sagen nærmere før jeg bestlutter mig. håber i vil hjælpe mig med det. - da jeg er totalt blank på det område.
Desuden syntes min kæreste ikke at ildere er den bedste ide jeg er kommet med, men han syntes også rotter var klamme og nedern, nu elsker han dem :D

Jeg går i skole, produktionsskole, stu.
Og jeg vil gerne være piercer, men tror ikke det bliver til noget desværre.

Det var lidt om mig :D
håber i tager godt imod mig, og gør mig til en lige så stor ilder elsker OG EJER, som nogen af jer sikkert er :D

Pipvig

Hej Zookie :)

Først og fremmest velkommen til forum :D

Ja, either you love 'em or hate 'em... Men jeg er vist lidt forudtaget når jeg siger at jeg synes det er MEGET svært at lade være med at elske dem. :)
Jeg faldt pladask for min lille dreng 2 maj, den 3 maj købte jeg ham... Juni/juli måned kørte jeg til Horsens efter to til.
Hvis din kæreste enten er syg med katte eller hund vil jeg beskrive det at have ilder som en kat og hund i et dyr, selvom det på ingen måder er det samme. Al den tid du poster i ilderen kommer kun positivt ud igen for de kræver meget tid. Og især i starten når i skal lære hinanden at kende og det at have ilder.
Max startede fx med at rydde mit skrivebord for bagefter at kravle ind under mit køkkenskab. De huller er stoppet nu og jeg har lært at der ikke skal stå noget på bordet som ikke må gå i stykker. Der kan heller ikke stå fyldte sodavandsglas fremme længere osv. men al besværet er glemt når han kommer over og vil nusses eller når man kommer hjem og de bare er så glade for at se en.

Ellers var det måske en ide at hive kæresten med hen og besøge en der har ilder så han kan se hvor kære de er og hvor mange ting de rent faktisk kan.

Jeg håber at du, hvis/når du køber en ilder at du husker at sætte billeder ind...

Mange hilsener

Stine :)

Peewit

Hejsa Zookie..

Velkommen til.
Håber du falder godt til herinde. :)

Min kæreste kunne heller ikke lide ildere til at starte med, faktisk kunne han slet ikke lide nogen anden form for pelsdyr end hund, men da han lige fik set min den første lidt an og lærte hende at kende, så var han fuldstændig skudt i hende/dem. Det har så også resulteret i at jeg "fik lov" til at få en mere og da min første pige så døde, købte vi en hvalp. Kæresten skal stadig lige lære nye ildere at kende før han er tryg ved dem, men han er helt syg med dem. :dans:

Jeg vil give Pipvig ret i at det er meget svært ikke at elske dem, når man først møder dem.  :)

Any Way, endnu engang velkommen.. :D

Mvh. Maja
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

lille_jill

Velkommen :)

Ej, hvor sjovt med en fra Værløse :D Jeg er selv vokset op og har boet i Jonstrup i 18 år..
Hvilken produktionsskole går du på?? (er helt vildt nysgerrig!!)
Du må sige til, hvis du har behov for at møde en ilder og se på, hvad det er for et kræ.. Jeg er tit i Værløse-omegnen.

cibatuchsi

velkommen herind.
håber du bliver glad for at være her

Julie

hey og velkommen til :D

Katrine

Ildere: Loppen & Bamse

PiaLyng

Hej og velkommen hid :D
Godt du fandt herind ;).

Der findes en masse flinke ilderfolk i kbh (hvad jeg har hørt :P) som er villig til at blære sig med deres dyr ;)
+Er der jo ilderudstilling i kbh den 5 sep. hvor der mulighed for at se på alle farver ildere :P.
Han skal nok blive vild med ildere ;)

tzari

velkommen til. Han skal da ok blive overtalt når han møder en  8)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Zookie

Citat fra: lille_jill Dato 23. August 2009, kl. 08:58
Velkommen :)

Ej, hvor sjovt med en fra Værløse :D Jeg er selv vokset op og har boet i Jonstrup i 18 år..
Hvilken produktionsskole går du på?? (er helt vildt nysgerrig!!)
Du må sige til, hvis du har behov for at møde en ilder og se på, hvad det er for et kræ.. Jeg er tit i Værløse-omegnen.


Ja det er lidt sejt :O hvor gammel er du nu? *kunne være man "kendte" dig*
jeg går på ballerup/herlev.
Det vil jeg da meget gerne, især en dag min kæreste kan komme med så jeg lokke ham xD

Malene

Hej og velkommen til Ferretopia! Jeg håber du bliver glad for at være her :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

lille_jill

Citat fra: Zookie Dato 23. August 2009, kl. 16:53
Citat fra: lille_jill Dato 23. August 2009, kl. 08:58
Velkommen :)

Ej, hvor sjovt med en fra Værløse :D Jeg er selv vokset op og har boet i Jonstrup i 18 år..
Hvilken produktionsskole går du på?? (er helt vildt nysgerrig!!)
Du må sige til, hvis du har behov for at møde en ilder og se på, hvad det er for et kræ.. Jeg er tit i Værløse-omegnen.


Ja det er lidt sejt :O hvor gammel er du nu? *kunne være man "kendte" dig*
jeg går på ballerup/herlev.
Det vil jeg da meget gerne, især en dag min kæreste kan komme med så jeg lokke ham xD

Ej, hvor griner! Jeg har også gået på BHP for 3-4 år siden.. Hvilken linje er du på? Får næsten en skør idé om at tage derud på besøg (med ilder self.) Har ikke været derude siden jeg stoppede. Jeg er 21 (skulle meget gerne stå under mit billede).

Zookie

Citat fra: lille_jill Dato 23. August 2009, kl. 19:17
Citat fra: Zookie Dato 23. August 2009, kl. 16:53
Citat fra: lille_jill Dato 23. August 2009, kl. 08:58
Velkommen :)

Ej, hvor sjovt med en fra Værløse :D Jeg er selv vokset op og har boet i Jonstrup i 18 år..
Hvilken produktionsskole går du på?? (er helt vildt nysgerrig!!)
Du må sige til, hvis du har behov for at møde en ilder og se på, hvad det er for et kræ.. Jeg er tit i Værløse-omegnen.


Ja det er lidt sejt :O hvor gammel er du nu? *kunne være man "kendte" dig*
jeg går på ballerup/herlev.
Det vil jeg da meget gerne, især en dag min kæreste kan komme med så jeg lokke ham xD

Ej, hvor griner! Jeg har også gået på BHP for 3-4 år siden.. Hvilken linje er du på? Får næsten en skør idé om at tage derud på besøg (med ilder self.) Har ikke været derude siden jeg stoppede. Jeg er 21 (skulle meget gerne stå under mit billede).

radio sidste år - og form og farver i år. også stu.
Kunne være fedt -  men jeg er der ikke hver dag.

Soelberg`s SUN ferret


Namilla

Velkommen til...
Lige to ting:
Vær nu lige 110% sikker på at det er okay med kæresten, inden du køber en ilder... de tackler ikke flytning ret godt, så det ville være trist, hvis du var nødt til at skille dig af med den igen, fordi din kæreste ikke var forberedt på lugten... Det er en rigtig god ide, at tage ud og besøge nogen der har ildere, inden I bestemmer Jer...
Noget andet er, at ildere jo vil se rotterne som mad!...dvs at de vil prøve med al vold og magt at komme ind til rotterne... så rotterne bør stå i et rum hvor ilderne ikke kommer...Jeg har hørt et par historier om ildere som er sluppet ud af deres bur og er gået på jagt på hjemmets øvrige beboere (fx rotter eller marsvin)...rotterne kan i øvrigt også blive meget stressede af lugten af rovdyr...