Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hjæææælp !! (:

Startet af nok, 18. Oktober 2009, kl. 16:02

nok

nååår :)
troede lige at der kun var nogle ildere og IKKE alle ildere der kunne få den :)

Black Diamond

Jeg ved med kaniner der har boet indedørs og man vil havde ud igen.. så kan man åbne vinduet i deres værelse men sørge for at de IKKE for træk så ikke de bliver forkølet. Og så får de pelsen til det i dens eget tempo. Men det ville jo kræve du havde ilderen indedørs nogle månder jo :P

nok

tror godt jeg kunne overleve med... ville nok osse være smart, så ville man hurtigere lære den at kende :)..
-men det tror jeg sku ikk min mor går med tl haha :D
og hun har sku meget at have sagt :P
-det jo hendes hus :D

cibatuchsi

Citat fra: nok Dato 18. Oktober 2009, kl. 23:31
tror godt jeg kunne overleve med... ville nok osse være smart, så ville man hurtigere lære den at kende :)..
-men det tror jeg sku ikk min mor går med tl haha :D
og hun har sku meget at have sagt :P
-det jo hendes hus :D
må indrømme at er din mor så meget imod at der kommer en ilder hjem til jer og bor, så ville jeg nok overveje at læse og få så meget indput omkring ilderen imens du bor derhjemme og så anskaf dig en når du flytter hjemmefra. husk som du skriver det er din mors hus, og i skal jo alle sammen kunne holde ud at bo der.

nok

det ikk fordi min mor er direkte imod dyret.. hun ved bare at hvis hun ikk er sådan kommer hun til at bo i en zoo :D

cibatuchsi

^^ okay. håber da hun kan affinde sig med en ilder så.

nok

hvis vi for den kommer hun til at elske dem :) ..
vi har osse haft kamælion, rotter, fedthalemus,og agamer :)
fedthalemusene blev købt af en opdrætter :) ..
og kamælionen døøde.. efter et halvt år(gjorde hele kuldet) :(

men hun gad intet af det men til sidst var hun lige så vild med dem som os :)


-ikk at jeg siger en ilder er som nogle af de dyr :)

AlisVolatPropiis

Citat fra: Black Diamond Dato 18. Oktober 2009, kl. 23:29
Jeg ved med kaniner der har boet indedørs og man vil havde ud igen.. så kan man åbne vinduet i deres værelse men sørge for at de IKKE for træk så ikke de bliver forkølet. Og så får de pelsen til det i dens eget tempo. Men det ville jo kræve du havde ilderen indedørs nogle månder jo :P

Med andre ord kan han ligeså godt vente til foråret...det ville være dyreplageri at sætte dem udenfor, og menneskeplageri at gradvist have flere og flere minutter i udendørstemperatur indendørs. -plus...en forkølelse hos ilderne, og så skal de have det varmere og man kan begynde forfra igen når de er raske :lol:

Hør her...fortæl mor at jeg har sagt de ikke kan bo udenfor. Ikke denne vinter. Og lov så at du selv vasker deres sengetøj hver uge, og skifter bakke to gange dagligt. At påstå de IKKE lugter, eller på denne måde ikke VIL lugte, er en fornærmelse mod din mors intelligens, og det vil jeg ikke råde dig til...du risikerer bare en verbal halshuggelse. :lol: -Men sig at det kun er vinteren over. Og at de ikke lugter så meget før foråret hvor de går i brunst -til den tid skal de alligevel neutraliseres. -Tag ud og besøg nogen med viden om ildere, og måske mor vil opdage at det ikke er så slemt, det ville være fristende at aftale med personen at der var renere end en reklame for Ajax, men så igen, så ender det bare med mor smider både ilderen og dig på porten, når det viser sig at det lugter lidt mere når der ikke er nyrengjort.

Dernæst er det nok en skide god ide at finde de store blå øjne frem og spørge mor hvad HUN ønsker sig i julegave? (nøgleordet er her, dyrt, fint og fedtende) og krydse fingre...evt kan man ønske sig noget større og mere besværligt....men i dit tilfælde :P -så vil det sikkert lyde...."jamen mor det er enten en ilder eller en elefant" jøsses et menagerie af dyr i har haft :lol: :D

En helt anden side af sagen er at du nok ikke når at bygge et udendørs voliere -frosten slår snart ind, og der skal altså graves fliser ned, det er ikke så nemt i frossen jord. (ildere kan nemt grave sig ud, så grav en halv meter ned, læg fliser eller lign. og så hegn helt ned til (det skal være mink-net, de kan sagtens bide andet trådnet over) et alm bur udenfor er slet slet ikke nok plads.

nok

haha :D ...
hvis jeg fik en ilder nu ville jeg også have den inde :) ..
pga det med pelsen.. det osse smart, fordi på den måde lære den mig at kende og mig den (; !

men hvis jeg laver en udendørs bur, ville jeg købe et inde dørs bur og byggen en kasse uden om nærmest :) ..
eller noget :D er stadig lidt på tegne brættet hva det angår

Julie

når du skal tegne et udendørsbur, er det vigtigt du spørger dig selv "kan det virkelig lade sig gøre for en ilder og gøre sådan og sådan?", og så sørge for at det ikke kan lade sig gøre.. du bliver overrasket over hvad de kan finde på :lol:

nok

tror mig :D !
jeg har en lille bror på 14 eller femten kan sku ikk huske, men han laver ikkk rigtigt andet end at kommm med ider :D
lige fra tunneler til trampolier hehe

Julie

jojo, men nu var det ikke ment på den måde med aktiviteter til ilderen.. men hvis du tænker "okay, ville en ilder kunne åbne en lås med talkode?", så skal du sikrer dig mod at det ikke sker, ved at låse buret på en anden måde. (overdrevet eksempel, men det var for at understrege min pointe) Husk på, der findes snart ikke noget de dyr ikke er i stand til. ;)

nok

lidt lige som min rotter.. den lærte at åbne den ejet bur :)

Julie

det er der også mange ildere der gør.. når de bare lige finder ud af hvor åbningen til buret er, så går der ikke lang tid før de har fundet ud af at åbne det

PiaLyng

Jeg har bare nogen utrolig uinteligente ildere :P