Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hälsningar från Finland!

Startet af Pickpocketsferrets, 19. Februar 2010, kl. 21:56

Bawa

Velkommen hertil :dans: .. waaauw dine dyr er flotte! :o :o ... <3

Starshineferrets

Välkommen hit Lisa! Àmor vinkar till sin syster! Dina illrar är lika vackra som alltid <3

Barky

Velkommen Lisa

Du har de smukkeste pasteller i hele Norden. Jeg kan ikke sige hvor mange gange jeg har været inde på din hjemmeside og savlet over Wicca og de andre.!!!

Men, jeg syns nu godt lige at du kunne vise os dine smukke hunde også. De er virkelig et syn for sagen de 2 herligheder! :D

/Julia
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Pickpocketsferrets

#18
Det glädjer mig massor att få så vänliga kommentar av er alla! :) Tack massor, det värmer hjärtat! <3

Barky, här kommer en liten introduktion om mina hundar. :)

Vanu (som är ett finskt ord för vadd) är en blandras hane på 5 år. Han är en rescue-fall och han kom till mig i ca 4 mån ålder och vi vet inte just nånting om hans första tider. Tillsammans har vi hunnit under årens lopp hålla på med många slags hobbyn (ska inte rabbla upp det här eftersom jag vet inte faktist vad vissa av dem heter på svenska), men för tillfället är det bara vardagliga saker som vi gör. Vanu är en väldig klok hund som det är inte nåt problem att lära några trix åt. :) Han är super positiv och ÖVER snäll (ibland litet för snäll), men också litet känslig (han skulle kunna ha någon vallhund i bakgrunden, eftersom hans lynne är väldigt liknande till dem). Då i början så var det inga alls problem med att ha Miiko och Vanu tillsammans. De lekte för fullt och tyckte massor om varnadra. Men efter att Mila kom så blev det tyvärr sämre, eftersom Vanu fick känna Milas tänder i skinnet några gånger, och eftersom han är ganska känslig så lärde han sig snabbt att springa undan illrarna om de kom för nära. Vanu har ALDRIG gjort ett enda ilsket gester mot någon varelse som han mött.

Vinha (finskt ord för rask eller kvick) är en renrasig "racing" (alltså kapplöpande) greyhound tik som fyller snart 3 år. Hon är en mycket glad och alert hund, som ÄLSKAR att springa! Men, även om de flesta skulle kunna tro, så har Vinha har aldrig försökt att jaga mina illrar, eftersom hon har blivit van vid den enda sedan hon var 8 veckor gammal. Men eftersom mina illrar är ibland litet bedrägliga så har även Vinha fått prova på hur det känns när en iller bits. Vinha önskar att få en extra tjock pälsöverall till födelsedagsgåva, så att illrarnas tänder inte skulle störa henne längre!  ;)  Vinhas näst bästa hobby efter springandet är absolut att sova. Ju större område hon lyckas att erövra från soffan eller från sängen, desto bättre. :) Vinha älskar alla människor och kan inte hållas stilla om någon människa visar ett minsta lilla intresse för henne! :)

Men för det mästa så är det inga problem med illrarna och hundarna. Men i alla fall så får man alltid vara aktsam och därför så ger vi privattid med oss människor åt både illrarna och hundarna, så att de får hålla time out från varandra. :)

Här är mina hundar!

Vanu




Vinha




Bawa

Waaauw!!!! Sikke nogle gode billeder! Og sikke nogle dejlige hunde :o <3

Pickpocketsferrets

#20
Just precis när jag skickade mitt förra inlägg så märkte jag att Bija hade "rymt" på hundarnas sida! Jag hade satt tvätt på torkställningen och satt hundarna i vardagsrummet så att illrarna skulle få springa fritt här i lägenheten. Vi har en hage som vi använder ibland för att hålla isär hundarna och illrarna, så att hundarna får litet ro från de små terroristerna. Jag gick förbi hagen för att hämta mera papper att snyta näsan med (är förkyld) och märkte plötsligt att Bija satt och stirrade på mig från den fela sidan av hagen! Där satt hon bredvid Vanu. Bija hade tydligen bestämt sig att hon vill fara och hälsa på hundarna. :) Lyfte henne bort och följde med hennes följande försök att fara tillbaka, men tog kameran fram den här gången! Så här kan ni se en liten bildserie...

http://picasaweb.google.fi/pickpocketsferrets/BijaSEscapeToTheDogs#

Efter Bija så ville Wicca försöka på samma och till sist slapp även hon på andra sidan. :) Nu ser mina glada, men trötta små terrorister ut så här...


Sølvsten


Malene

Haha, skønne billeder! Hun er ikke helt dum hende Bija :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Pickpocketsferrets

Bija är en väldigt smart liten tjej! :)

Synd att min kamera var för långsam för att hinna ta bild på själva hoppet över hagen.  :X

FerretParadise

Det er godt nok nogle meget smukke hunde du har det, gud hvor jeg nu savner at ha hund.
:)
Ann Hillerslev.

Barky

Yaaaaaaay! :D

Tak Lisa, nu har jeg utallige gange siddet og kigget på Vanu og Vinha på facebook, syns at alle andre herinde skulle have lov at se dine über smukke hunde! :D
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Velkommen herinde :) Sikke nogle smukke dyr, både ilderne og hundene

Pickpocketsferrets

Gud vad jag har många skrivfel!  :@

Tack alla för kommentarerna! :)