Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hejsa Ny ilderejer igen :D

Startet af Tendzin, 12. Juli 2010, kl. 19:47

Tendzin

hejsa

jeg ville lige kigge lidt rundt og se om dette er noget for mig :) nu har jeg gået og læst i emnerne i et halvt års tid, så tænkte det var på tide at registrere sig  :)

jeg er en pige på 22 snart 23 år og bor i vejle i jylland. bor i et lille renoveret havehus, med masser af dyr i alle former. pt. er det vidst 9 slanger, ukendt antal foderrotter (og lidt til kæl), 1 landskildpadde, 5 sumpskildpadder, 2 katte, 1 mops, 5 marsvin (4 skinny (2 unge drenge til salg  ;) ) og selvfølgelig sidst men ikke mindst ilderen Lizzie xD

fik hende for godt 2 uger siden. hun er lidt over et år. tror hun er Blaze, men har ikke vildt meget forstand på farverne. hun er en værre kyssetrold og elsker også at lopperere alle dyrene og min kærestes korte hår :D

fik min første ilder, Eddie i 2007 og der gik ikke ret længe, så kom bobby. desværre døde Eddie kort efter jeg fik bobby. bobby boede her i 2 år, indtil det gik lidt nedad bakke psykisk og jeg var nød til at skilde mig af med ham. han kom op og bo ved en veninde og fik det godt.
    så her for ikke ret lang tid siden i starten af året, begyndte det at krible efter en ny tæppehaj og jeg søgte længe efter den rigtige basse, men da det ikke rigtigt var hvalpesæson og jeg ikke gad en gammel ilder, ventede jeg heldigvis, fordi 2 uger siden kom jeg i kontakt med en rigtig sød dame fra vonge, der havde en sød, men meget lille pige, der bare skulle elskes og nusses til hendes dages ende, da hun er alt for lille til at gå gravid. vi styrtede ud og tog en kigger og snakkede længe, men kom selvfølgelig hjem med en lille pelspølse  <3






Julie

Velkommen til. Hun ser godt nok sød ud :)

Anne

Du har ret hun er blaze. Hendes grundfarve har nok været standard, men pga roan er den nu mere silver. Det vil sige hun nok blivre lysere og mere silver med tiden :)

Tillykke med hende og velkimen til

Tendzin

Citat fra: Anne Dato 12. Juli 2010, kl. 20:03
Du har ret hun er blaze. Hendes grundfarve har nok været standard, men pga roan er den nu mere silver. Det vil sige hun nok blivre lysere og mere silver med tiden :)

Tillykke med hende og velkimen til

sejt så er det på plads, men det er lige modsat rotte genetikken :D der bliver blaze aftegningen der, men husky, "fader" og bliver grå og nogle gange helt hvid. kommer an på grundfarven :D meget sjovt hehe.

takker for velkomsterne  :dans:

FerretParadise

Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis


Stephanie


Malene

Velkommen til, og tillykke med din nye ilder :D

Jeg forstår ikke hvorfor du siger det er modsat med rotter? Roan gør farven lysere på ildere, ligesom husky gør det ved rotter. Aftegningen vil altid være der, men hvis de bliver lyse nok, kan man selvfølgelig ikke se den mere.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Tendzin

Citat fra: Malene Dato 12. Juli 2010, kl. 20:24
Velkommen til, og tillykke med din nye ilder :D

Jeg forstår ikke hvorfor du siger det er modsat med rotter? Roan gør farven lysere på ildere, ligesom husky gør det ved rotter. Aftegningen vil altid være der, men hvis de bliver lyse nok, kan man selvfølgelig ikke se den mere.

ja modsat ved ikke hvad man skal kalde det. blaze på rotter, der "bliver" farven der, men husky der bliver farven bleget der efterhånden. nogle sorte husky rotter kan være helt hvide efter et år. normalt har den selvfølgelig "silver" farven med grå stænk rundt omkring på ryggen og de lysere farvede huskies, er ikke til at skældne fra en hvid rotte, efter meget kort tid. selvfølgelig ændrer det sig ikke genetisk set til en albino (PEW) rotte, den vil stadig være husky, men hvis man ikke kender generne, er det svært at se.

Barky

Velkommen til.... Ja Roan og Husky er det samme. og blaze er ikke det samme... For rotter er det nærmest en slags "bliss" og på ildere er det en del af en hvid markering, som oftest opstår på silvere, som med 99.99% har roan.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Ja jeg sidder og tænker på om jeg har set en blaze på en ilder som ikke havde roan...? eller om nogen har (i ved selvfølgelig ikke hvad jeg har set :P )

lille_jill


Barky

Jeg har set hvide aftegn ved næsen - blaze-ligende... men ikke helt alligevel.. ved dog ikke om roan er kommet ind i billedet senere, da det har været hvalpebilleder..

Dem her:



Undskyld at jeg spammer!!! Må vi få tråden delt?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

#13
Jamen jeg har da også set rene standard blaze, men jeg ved ikke om de var eller blev roan

Stephanie

Citat fra: Anne Dato 12. Juli 2010, kl. 21:57
Jamen jeg har da også set rene standard blaze, men jeg ved ikke om de var eller blev roan

Jeg skal lige være sikker, med Roan menes at de får en del hvide hår med alderen, nok til at de ikke længere er standarder? ik?

For det var da ihvertfald hvad man forbandt med roan inden ejg stoppede med forums

hvis det stadig er det, så har jeg da haft 2 standarder, som nok har haft den mindste blaze, det var bare en tynd stribe, men de fik masser af hvide hår på bagpartiet da de blev 1 år begge 2