Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hej

Startet af Queenbee, 20. Juli 2010, kl. 18:47

Queenbee

Jeg er 21 år, og bor på Østerbro. Flyttede fra Svendborg til København for 3 år siden.
Har siden jeg var spæd altid været vant til at have dyr omkring mig, og det har jeg savnet sindssygt meget mens jeg har været her i København.
Sådan fandt jeg ud af jeg skulle have en ilder:

Jeg har været skruk her omkring de sidste 2 år, og her for et halvt år siden var det særligt slemt, jeg så babyer og gravide maver over det hele. Da jeg kun er 21, ikke har en kæreste eller uddannelse synes jeg måske det er lige tidligt nok at begynde på at få børn :-)

Så jeg begyndte at tænke på hvad jeg kunne gøre for mig selv, så det ville blive bedre. Jeg fandt ud af, at det jeg virkelig trængte til var et dyr, altså noget jeg kunne passe på, og jeg kunne tage mig af. Noget som der virkelig gav mig en grund til at gå på arbejde, og at når jeg gik på arbejde, at det så ikke kun var for mig egen skyld. Men at jeg ikke kun gjorde det for mig selv, eller hvad men nu skal sige.

Her hvor jeg bor må man ikke have husdyr, så jeg vidste at det desværre ikke kunne blive hund eller kat. Det skulle være noget der ikke går under betegnelsen "husdyr". Jeg ville helst have noget jeg kunne kramme og sove med om natten. Så det første jeg tænkte på var at købe en kanin. Men, hvad skal man sige, en kanin er bare lidt for kedelig til mig.
Så til sidst kom jeg frem til at jeg ville have en undulat. Har haft en som barn, og den var bare super sjov. Den kunne jeg så desværre ikke kramme med, men det er det ikke noget at gøre ved.

Jeg begyndte at gennemsøge dba.dk efter et billigt fuglebur, og fandt et, og var så ude og hente det i går.
Så kom min veninde hjem til mig her i går efter jeg var kommet hjem med fugleburet, og hun spurgte om vi ikke bare skulle gå over og finde en undulat med det samme.
Vi gik hen til dyrehandleren som ligger et par hundrede meter væk fra mig. Og gik lidt rundt derinde og kiggede efter undulater, men der var ikke rigtig nogen der sagde mig noget.
De dyreelskere som vi er skulle vi selvfølgelig også lige sige hej til resten af dyrene.  :-)
Og efter vi havde været derinde i en halvtime fik jeg øje på et underlig dyr, der lå øverst oppe i et bur lige under loftet.
Jeg bankede lidt til glasset og han kom med det samme hen og skulle se hvem jeg var.

Dyrehandleren kom, og hun tog ham ud af buret til os, så vi rigtig kunne se hvem han var. Og han bed lidt i mine fingre, og kravlede rundt i mit hår og på min ryg. Og han var så søøøøød!!!
Så jeg har reserveret ham til den 1. og så kommer jeg og henter ham.
Jeg glæder mig så meget til at få ham hjem, var også lige ovre og besøge ham i en time i dyrehandleren i dag (tror allerede de er trætte af mig og mine spørgsmål :-))

Han koster 1500kr, han er 10 uger gammel, har læst lidt her på siden at de skal have vaccine.
Spurgte i dag om han var det, men de siger han først kan få en vaccine når han er 3 mdr gammel. Og når han skal have skåret kuglerne af skal han være 10 mdr ikke?
Jeg ved godt at man kan få ildere som ham billigere andre steder, men jeg er blevet forelsket i ham nu, så det SKAL være ham + jeg heller ikke kan lide han sidder i det lille bur dagen lang hos dyrehandleren.

Glæder mig til at høre fra jer.

Venlig Hilsen Nanna.

Queenbee

Jeg vil forresten fodre ham med det jeg har læst herinde om der hedder BARF.
Vil have han skal være stærk og sund og så lidt til dyrlægen som muligt, vil gå med ham i fælledparken hver dag, og han skal aldrig være i bur, heller ikke når han er alene hjemme :-)

-Ved i hvor højt sådan an ilder kan klatre?

lille_jill


Charlotte

Velkommen hertil.  :)

Det er noget af et spring du tager fra en undulat til en ilder.  :o Så jeg håber du bruger tiden indtil d. 1 til at læse og læse og gerne besøge nogle der har ildere så du kan se hvordan de er når de ikke lige er i hænder.  :)
Hvis han først får 1. vaccine når han er 10 uger, så behøver han kun få 1. Det har nok været det de har misforstået. Får han den første inden, så skal han have 1 igen 4 uger senere for at være optimalt vaccineret.
Jeg kan godt forstå du er faldet for en ilder for de ER skønne. Totalt skønne. Men jeg synes du skal gå ud og købe et bur til ham så du kan lære ham at kende i starten og stadig gå på arbejde og lægge dig til at sove uden at være bekymret over om han vil rasere dit hjem. Alle de steder han kan kravle op, der vil han kravle op. Så hvis du har en vindueskarm i nærheden af sofaen og du har planter, så kan du forvente at komme hjem til en omgang oprydning for han vil kravle derop og grave i jorden og rive planterne ned. Din rist på badeværelset skal også være ildersikret. Du må ikke kunne hive den op med fingrene uden at skulle skubbe noget til side for så vil han også prøve at hive risten op og kravle ned i røret.  Der er faktisk rigtig mange ting der skal ordnes inden man kan sætte en ilderhvalp på gulvet for de kan komme ind alle steder. Du skal også være klar over at det er et stort arbejde at bidetræne og bakketræne dem og de kan være nogle bisser når de kommer i teenage-alderen (hvilket din dreng snart gør).   :)

Derudover vil jeg anbefale dig IKKE at bruge BARF. Det er råt kød og du skal virkelig være inde i hvilke foderbehov en ilder har for at kunne fodre korrekt med kød. Så der er ilder-tørfoder og eller killinge-tørfoder bedre. Det er jo heller ikke sikkert at han vil spise råt kød.

Udover det er der desværre nogle boligselskaber der anser en ilder som hørende til hunde og katteafdelingen. Så du skal være opmærksom på at du risikerer at skulle skjule ham for din vicevært og andre i opgangen for at måtte beholde ham. Det kan du kun vide ved at ringe og spørge dit boligselskab.

Hvis du stadig har mod på en ilder og gerne vil opleve dem på gulvet irl, så er du velkommen til at komme her og møde et par af mine hvalpe og voksne. Jeg kan også vise dig min virile han så du ved hvorfor vi kastrerer dem for at kunne holde ud at bo sammen med dem.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

KariN

Velkommen til :)

Hvis du vil møde et par ildere, er du mere end velkommen hos os i Rødovre :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Ferretmania


Eliza

Hej og velkommen til herinde  :)
Jeg synes bestemt også du skal tage hjem og besøge nogle med ildere, for at se hvordan de er i et hjem og så for at få en masse information og råd til hvordan du skal håndtere sådan en lille bandit..

Du er velkommen her i rødovre hos mig.. Jeg har tre ildere lige nu to piger og en dreng og får en dreng mere hjem på lørdag..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

PetPile

Velkommen hid! :)
PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile

FerretParadise

Ann Hillerslev.

NannaMB