Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hej, jeg er ny herinde :)

Startet af Kristine, 22. Juli 2010, kl. 17:46

Kristine

Det lyder meget rart, så skal du jo ikke knokle med det :P min sidste ilder var heller ikke en hvalp.. så han var også trænet.. men denne gang er jeg startet fra bunden af, men tror også lidt det er mig som er lidt utålmodig, for har jo kun haft ham i en uges tid ca :)
De plejer at falde mere til og ikke være så ''vilde'' men dog kan de også gå hen og blive ''hvalp'' igen :P og legesyge
Det lyder dejligt :) Hmm.. Det må vi jo finde ud af :D Når Jeg har haft Laban i lidt længere tid og han er helt tryg ved mig vil jeg gerne besøge andre.. og Han kommer fra en privat opdrætter som både havde mor og far ilder og en masse søskende.. så han er van til en masse ildere :)
Tror ikke at det kommer til at blive så slemt, det er altid hyggeligt med en legekammerat :D og når han er blevet kastreret ''slås'' de jo heller ikke om territoriumet eller ser hinanden som rivaler tror jeg :) Har aldrig prøvet at besøge nogen med min ilder eller sat dem sammen med nogen før, så ved ikke helt hvordan den reagerer :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Det er også helt iorden :) Har været rundt omkring og læse lidt.. Jeg bruger nakketag og siger føj og er også begyndt med skammekasse, og det synes jeg faktisk virker ok :) For så keder han sig lidt der og falder til ro, Men han er en mønster elev til at bruge bakken, hvilket er skønt! bortset fra når han er helt oppe at køre og leger, så kan den godt lige smutte, men det har jeg kun prøvet 2 gange :)

Uuh! Det lyder rigtig hyggeligt! Det vil jeg rigtig gerne. Jeg ville rigtig gerne møde en masse og deres ilder så min lille dreng kunne hygge sig og lege med andre.. og måske få råd fra andre :) Men nogle gange er man også så heldig hvis den lille hvalp leger med voksne ildere, ser han hvordan de opfører sig og lærer lidt af det :) Men han er stadig hvalp og har ikke haft ham så længe endnu, så venter stadig lidt tid til at han er blevet helt tryg ved mig før jeg tager ham med ud og møder andre artsfæller :) Hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Ja han skal nok lige vende sig til dig. Men sådan er det når man får et nyt dyr, man vil helst gerne være bedste venner med dem log lege med dem lige fra starten. Men nogen gange skal de lige have lidt tid for sig selv i starten til at vende sig til alt det nye der er. Du kan jo altid starte med at lade din ilder møde en andne ilder mens de er i snor så man kan holde dem lidt tilbage når de skal mødes første gang hvis man er lidt nervøs for dte kunne ende lidt for voldsomt. ved så ikke om nogen ville være uenig med mig om at gøre sådan :). Men du kan bare sige tid og sted og så er Buster og Jeg altid klar :) så længe det ikke er en dag hvor jeg er på arbejde :). Det eneste dyr jeg har haft buster tæt på mens jeg har haft ham er en kat og der reageret han ikke aggresiv de snussede lige til hinanden og så gik katten igen :) Men fleste katte flyver væk så snart buster begynder at løbe mod dem :)

Kristine

Ja det tænkte jeg også var en god idé, for kunne være lidt synd og stridt at han ikke er helt tryg ved mig og så tager jeg ham bare alle mulige steder hen og møder fremmede mennesker og ildere, tror jeg ikke ville være så rart for ham :)
Jo det lyder som en meget god idé.. så har man styr på at de ikke farer i hovedet på hinanden og ja så kan de lige snuse lidt.. Tror ikke Buster ville have så meget imod Laban.. Han er jo bare en lille møgunge min Laban :P
Min sidste ilder var bange for katte.. og kravlede op af mit ben og gemte sig oppe ved min hals.. men han kunne sagtens enes og lege med min kanin, selv om vi troede at han ville æde den.. men de hyggede sig fint :) Men desværre åd min sidste ilder min undulat.. Haha, hov! :S

Ville også blive bange hvis der kom sådan en kæmpe tot styrtende imod mig med rigtig spidse hug tænder :P Haha

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

He he ja tror det enste Buster er bange for er for høje lyde.Men hvem bliver ikke forskrækket af det :) Han er heller ikke bange for hunde selv om de står og gøer af ham, dog tager jeg ham altid op hvis der kommer en med en hund. Men der har været enkelte gange hvor nogen komer med en lille hund i snor hvor jeg så godt har ture at have ham nede. Men de små hunde tør heller ikke nærmer sig ham. De går langsomt hen imod ham og så kaster de sig tibage og gøer når Buster bevæger sig. Han er lige som sin storbror jærv :). Ingen frygt for noget he he. Ja ups med din Undulat :) Din ilder syntes nok den smagte godt :).

Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Kristine

Laban kan heller ikke lide høje lyde eller højt musik, Men der hvor jeg fik ham havde opdrætteren også 3 hunde og 2 katte + alle hendes ildere.. så det tror jeg også han er van til og er ikke bange for dem, men nu har jeg ikke lige prøvet :) Hun havde en stor hund.. den kunne faktisk nærmest æde en ilder i en mundfuld, men de syntes det var sjovt at kravle rundt på ham og nappe ham i underlæben.. hehe :)
Ja, stakkels undulat. Men det var en jeg havde fået af en pige der ikke gad at have den fordi hun syntes den var kedelig.. men det var også synd, han var aldrig ude at flyve eller ude af sit bur før han boede hos mig.. og da han aldrig var ude og aldrig fløj var han rigtig dårlig til det og blev hurtigt forpustet hvilket desværre forulykkede til at ilderen hapsede ham.. men ja, det var sikkert lækkert med noget friskt råt kød :P Hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

ved ikke hvor hvor meegt buster ville lege med hunde. Jeg var hjemme os en der havde en hund der var vant til ilder. Nu havde jeg så buster i snor. Men hunden blev med af puffe og vill lege, men Buster virkede lidt lige glad ind til den blev træt af at blive puffet til, så begynde han at bide efter hunden :D. Men ja Jeg er også ret ny og syntes også det kunnne være hyggeligt at møde lidt flere mennesker som har ilder :) 

Kristine

Det er vel forskelligt fra ilder til ilder :) De er vel også mere nysgerrig første gang de møder en hund end de vil lege med den :)
Ja tænkte også jeg ville høre om der var nogen der boede i/nær Roskilde så vi kunne lave en ilder legeaftale :) hehe..

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

#24
Jeg har også ferie fra næste uge og så skal buster kastrers og vaccineres så jeg kan ikke noget den første uge i hvert fald da buster skal have ro men overvejer om jeg kan finde ud af noget en lørdag den 7 eller søndag den 8. Hvis der er nogen som kan der. Det behøver nødvendigvis ikke være her oppe. Det kan godt være nærmer Roskilde hvis der er nogen der kender et godt sted at mødes?

Charlotte

Velkommen hertil og tillykke med din nye dreng.  :)

Som du selv skriver, så skal du nok bare have lidt mere tålmodighed med ham. Han er jo stoppet med at bide i dine tæer så det er da en fremgang selvom du kun har haft ham i 10 dage. Ang dine gæster, så kan du jo lade være med tage ham ud mens de er der, eller bede dem beholde skoene på.  ;)

Det kan absolut ikke anbefales at du lader ham møde en viril han ilder. Det eneste din dreng vil få ud af det er at blive bidt meget hårdt i nakken (eller hvor hannen nu får fat) og så vil han blive slæbt hen et sted hvor hannen kan få fred til at parre ham (hannerne prøver at parre alt når de er virile). Så er det bedre at lade din dreng møde andre omkring hans egen alder eller voksne der ikke kun tænker på piger.  :)

Robert > Buster glemmer ikke at han er en han på 1 uge. Der vil gå 3-4 uger fra kastrationen før hormonerne er ude af kroppen på ham så gør dig selv den tjeneste at vente med at præsenterer ham for andre ildere indtil da. Det vil være synd for de andre ildere specielt når det er en hvalp du vil lade ham møde!
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Robert

#26
Citat fra: Charlotte Dato 23. Juli 2010, kl. 15:23
Velkommen hertil og tillykke med din nye dreng.  :)

Som du selv skriver, så skal du nok bare have lidt mere tålmodighed med ham. Han er jo stoppet med at bide i dine tæer så det er da en fremgang selvom du kun har haft ham i 10 dage. Ang dine gæster, så kan du jo lade være med tage ham ud mens de er der, eller bede dem beholde skoene på.  ;)

Det kan absolut ikke anbefales at du lader ham møde en viril han ilder. Det eneste din dreng vil få ud af det er at blive bidt meget hårdt i nakken (eller hvor hannen nu får fat) og så vil han blive slæbt hen et sted hvor hannen kan få fred til at parre ham (hannerne prøver at parre alt når de er virile). Så er det bedre at lade din dreng møde andre omkring hans egen alder eller voksne der ikke kun tænker på piger.  :)

Robert > Buster glemmer ikke at han er en han på 1 uge. Der vil gå 3-4 uger fra kastrationen før hormonerne er ude af kroppen på ham så gør dig selv den tjeneste at vente med at præsenterer ham for andre ildere indtil da. Det vil være synd for de andre ildere specielt når det er en hvalp du vil lade ham møde!

Det var jo derfor jeg skulle holde ham i snor så jeg kunne forhindre ham i det. eller han kan snusse til andre ilder fra sin transport kasse hvis jeg er indefor. Men jeg havde jo ikke planer om at have ham løs hvis jeg skulle møde andre et sted alligvel. Så kan jo godt møde folk alligevel.  Men kan da også vente til en weekend om 1 måned det ændre jo ikke så meget. 

Kristine

#27
Tusind mange tak :)
Ja det er meget rart :) Men bare lidt irriterende han ikke er lige så sød imod mine gæster.. Men han slikker for det meste og snuser, og så kan han godt nappe i dem.. Men det er også fordi at mine gæster ikke har set sådan et dyr før og så siger de nogle høje lyde ligesom '' Hihihih! det kilder! '' og trækker hurtigt fødderne væk eller flytter dem hurtigt væk fra ham og ved siden af ham, og så siger jeg også at det skal de ikke.. for så tror han at de vil lege, og de bare skal stå stille med fødderne og så nakketag hvis han bider, men det ''tør'' de som regel ikke.. men jeg kan ikke gøre det, for så bliver han jo helt forvirret.. Men det er lidt svært at træne ham til at han ikke må bide andre, når de ikke rigtigt siger fra, så tror han jo det er iorden :P Ellers må jeg bare holde en pause fra at han møder gæster i et stykke tid? eventuelt sætte ham ind i buret eller lukke ham ude på toiletet :) eller bare lade helt være med at have gæster

Haha, Det vidste jeg ikke helt, at de var SÅDAN nogle liderbukke og parrer ligefrem alt.. Var mere bange for at de ville komme op at slås eller noget lignende, For så får min lille dreng da tæv når han kun er hvalp :)

Ved du ca hvor lang tid det tager at lære ham at lade helt være med at bide? Synes kun det er når han leger, så laver han nogle hårde nap nogle gange i mine fingre, og så er han begyndt at hævn bide, men gir ham som regel 3 chancer med nakketag ( Går an på hvor hårdt han bider ) og så ryger han i skamme kassen hvor han så kan kede sig lidt og falde lidt til ro.. men har heldigvis ikke prøvet at han har bidt mig til blods, eller låst kæben fast :) Så har vel været lidt heldig med ham.. Hehe, min sidste ilder låste sig fast og så var det enten 2 fingre ved siden af kæben eller ind under den kolde bruser :) Hehe

Men synes bare efter at han er blevet taget op eller har været nede i kassen glemmer han lidt at han ikke må bide hårdt.. nogle gange så er det fordi han er sulten, så sætter jeg ham over til hans mad skål.. og andre gange så tager jeg ham op og ligger ham lidt ligesom en baby i min favn og nusser ham på siden af hovedet, under hagen/på halsen eller på maven og så nogle gange falder han til ro og andre gange gider han ikke :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Tja, hvis de er under opsyn kan det vel forhåbentligt ikke gå alt for galt :) Hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Nej det jo ikke til at sige hvad de vil gør det er jo stadig lidt forskeligt hvordan nogen ilder opfør sig. Og ja kan da også godt være Buster ville vise dominans. Jeg har jo heller ikke så stor en erfaring. Men selv om nogen har en del efaring så skal jeg se nogen af tingene før jeg tror på alt hvad folk siger. Desuden bliver det lidt svært for Buster at overfalde en hvalp på en så brutal måde hvis han kunne finde på det, når han er i snor og man holder øje. Ved godt dyr speciel hanner prøver at domminere hinanden.