Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hej, jeg er ny herinde :)

Startet af Kristine, 22. Juli 2010, kl. 17:46

Kristine

Ja det er rigtigt nok, og man bliver som regel kun kloger på egen erfaring, og hvis de bare starter med at snusse til hinanden fx. når man holder dem, har dem i nsor eller den ene i transport kasse og lige får dem til at sige ''Hej'' til hinanden tror jeg ikke det kan gå så galt.. Nu er Laban så kun en lille dreng, så tror ikke at Buster vil se ham så meget som en trussel eller rival ( Håber jeg da ) men mere nysgerrig over hvad han er for en lille en, og tror når Laban har hilst på Buster vil han rigtig gerne lege med ham :) Men det går så an på om Buster gider ham, hvilket jeg da håber, for det kunne være hyggeligt hvis Laban kunne få en lille ilder lege kammerat :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Hé hé ja Buster ville nok heller ikke have noget imod at se andre dyr selv om han har vendet sig til at være alene med mig. Hvis jeg havde lidt mere plads ville jeg nok også få 2. Men ja nu når din er en hvalp ville jeg nok også have det bedst med at have Buster lidt i snor når jeg ikke har den store erfaring med at se ilder lege sammen. Men hvis de mødte hinanden et par uger efter buster er kastrert     Kunne de bare snuse lidt til hinanden og se hinanden i første omgang og lege mere når der er gået en måneds tid. Men nu når jeg bliver hjemme i ferien i år kunne det være hyggeligt at møde andre med ilder. 

Charlotte

Laban > Buster har været alene i lang tid og er viril. Derfor VIL han kun tænke på at parre din hvalp som altså vil blive bidt meget hårdt der hvor Buster får fat. Hvis han er i snor og de skal kunne snuse til hinanden, så vil Buster få fat i din drengs næse. Gør dig selv den tjeneste at spar din dreng for den "oplevelse" som en viril han vil give ham. Hvis du vil lade Laban møde Buster, så vent 1 måned fra Buster er blevet kastreret. Uanset hvad Robert skriver, så har han altså kun haft 1 ilder i få måneder. Jeg har haft ildere i flere år og ved hvordan virile drenge opfører sig. Jeg lader ikke min virile han møde mine hvalpe eller andre voksne selvom hvalpene er hans egne børn. For jeg VED hvordan han reagerer og det vil jeg ikke udsætte dem for. Når min dreng er kastreret om et par måneder, så venter jeg stadig 3-4 uger før jeg forsigtigt prøver at sætte ham sammen med mine andre ildere. Der går noget tid før hormonerne er ude af kroppen og dermed før han bliver legesyg og ikke "parresyg".  ;) Det er nemt for Robert at ville lade dem mødes. Det er jo ikke hans ilder det går ud over. Husk lige det. Ja jeg er hård, men Robert forstår jo ikke at vi andre har mere erfaring end ham.

Hvis jeg var dig ville jeg vente med at tage ham ud når du får gæster til han har lært at han ikke må bide dig. En ting er hvis du får besøg af en der er vant til ildere, men når folk hiver benene til sig (hvilket jeg godt forstår når de ikke er vant til dem), så vil han netop tro at de leger og netop bide dem. Så hellere vente til han bedre forstår at man ikke leger så hårdt med tænderne. Jeg ved ikke hvor lang tid det tager at opdrage ham. Det er forskelligt fra ilder til ilder.

Hvis han hævnbider, så tag ham op ligeså snart han gør det. Om du så skal gøre det igen og igen fordi han bider igen og igen, så vil en af jer til sidst blive træt af det og droppe det (så du skal "bare" være mere stædig end ham).  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Robert

Charlotte hvordan skal han få fadt hvis jeg har ham i snor. Jeg er enig i at jeg ville være forsigtig men Buster ved ikke de katte han snussede til men ved godt der er forskel på en kat og en hvalp. Jeg er enig i at man nok skal være forsigtig men de behøver jo ikke være fysisk i kontakt til at snuse til hinanden. Men jeg kan vel godt møde andre alligevel kan jeg ikke og så bare vente med at de får fysisk kontakt til den måned er gået. Du behøver vel ikke forsøge lige frem at forhindre folk i at ture at se buste og mig. Det jo ikke fordi Buster er en dræber.   

Kristine

Ja okay, det er dejligt med nogle der har erfaring for vil absolut ikke have at det sker for min lille dreng <3 så kommer han også bare til at blive sky for andre ildere tror jeg.. det ville være forfærdeligt :S

Han er bare en møgunge.. Har gjort det nogle gange, taget ham op i nakken, og til sidst gik han sin vej.. og andre gange har jeg taget ham op i nakken og så ignoreret ham.. og så er der jo også skamme kassen :) Der kommer han ned hvis jeg synes at han bider rigtig hårdt, eller han bliver ved, så han kan falde lidt ned.. nu gaber han også med det samme fordi at han ikke vil ned i skamme kassen.. men han hævn bider alligevel :P
Men tror også at han skal teste mig lidt :) og at hans tænder måske klør lidt, ved ikke I hvilken alder de skifter tænder

Forresten! Når jeg skal klippe hans negle, er det så bare spidsen af neglen jeg skal tage? Tør ikke rigtigt at gøre det, for er bange for jeg klipper for langt ned og han begynder at bløde... så havde tænkt mig at tage til dyrelægen for et sundhedstjek og høre hvor langt man klipper hans negle ned.. men det er der stadig noget tid til :S og han trænger snart synes jeg

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Selvom han er i snor, så vil I lade dem komme tættere og tættere og UPS, pludselig har han fat om Labans næse eller en tand inde ved Labans øje.  :( Hvis de kun skal kunne se hinanden og snuse til hinanden et stykke væk, så tag ud og besøg Laban men uden Buster. Tag et tæppe med der lugter af ham. Det vil være det samme. Jeg siger ikke at Buster er en dræber og jeg synes det er rigtig godt at du vil lade ham møde andre, men han er viril Robert. En viril han tænker kun på en ting på denne årstid. Vent dog den ene måned efter kastrationen. Jeg LOVER dig at det er ventetiden (og pengene til kastrationen) værd. Han vil ELSKE at møde andre og du vil ELSKE hans reaktion.  :) Men lige nu: "damer, damer, damer". Det er hvad der foregår i hans hjerne.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Kristine

Hun prøver heller ikke at skræmme :) Det var bare et råd fordi hun har erfaring med det.. Og hanner kommer jo i brunst så det er jo helt normalt.. der skal bare tages lidt hensyn :) Der kommer jo også en periode hvor min lille dreng bliver en lille liderbuks og han ikke kan møde nogen indtil noget tid efter kastrationen :P

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Laban > Han gaber med det samme fordi han har luret dig. Han lader bare som om fordi så kommer han jo ned. At han så går tilbage og bider dig igen er fordi han lige skal vise dig hvem der bestemmer. Vær det stædige æsel og hvis han gaber med det samme, så prøv at se hvordan han gaber. Nogen gange kan man ligefrem se at det bare er et overfladisk "jeg lader bare som om-gab". De er skønne, men de er sku flabede engang imellem.   :lol:

Ang neglene, så hold dem op mod lyset. Du kan se hvor blodåren går og der skal du bare klippe nogle milimeter fra. Så vil det ikke bløde.  :) Men medmindre han er en meget tålmodig dreng, så nøjes med at tage nogle få kløer eller 1 pote af gangen. Mine hvalpe har fået klippet kløer nogle gange og de finder sig kun lige i 1 pote, så vil de videre og bider og vrider sig for at slippe for mere. De er jo hvalpe.  :lol:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Kristine

Ville ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete Laban noget :( Han er min lille baby
Det lyder som en god idé, så må man bare prøve det :) Eller bare vente den måneds tid efter :)
Kunne også være hyggeligt hvis der var nogen der havde hvalpe som han kunne møde, nogle små søde nogen med krudt i røven ligesom ham selv :P Hehe
Eller også bare nogle ældre og vise ildere han kunne lære noget af :D

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Har godt lagt mærke til når han laver det der overfladiske lade som om gab, hvor han bare lige åbner munden, ikke engang ordentligt.. rigtig fesen og sætter ham også først ned når han gaber rigtig.. Men det er et rigtigt gab han giver mig.. Det er jeg næsten helt 100 på :S

Ah, det skal jeg prøve :) Ellers kunne man vel eventuelt gøre det når de ligger og sover døds søvn :P Hehe
Så må jeg lige have ham op ved min arkitekt lampe og kigge :) Vil så nødigt gøre skade på ham.. men han trænger sørme til at få en manicure :P Og det er jo også synd for ham at gå rundt med lange kløer, det må være ubehageligt.. Bruger Ildere egentligt kradsetræ ligesom katte?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Jeg har haft et kradsetræ der gik fra gulv til loft. De brugte det ikke til at hvæse kløer som katte gør, men de elskede at kravle op af det. Og en enkelt kunne ikke finde ud af at kravle ned igen så hvis jeg ikke lige nåede at snuppe ham på øverste hylde, så faldt han ned. Der er heldigvis aldrig sket ham noget men jeg har fjernet det fra min stue så ilderne ikke længere har adgang til det. Det er for farligt at de falder ned. Plus med alle mine 6 hvalpe, så vil jeg ikke kunne lave andet end at stå ved kradsetræet og pille dem ned en efter en efter... Ja, du forstår.  :lol:

Ja du kan også klippe kløer når han er gået helt ud og sover. Det er en del nemmere. Der er også nogle der hælder lidt flydende guf på deres maver og klipper mens de slikker det af.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Kristine

Ah, øv.. så lyder det ikke som en særlig god idé alligevel.. Hehe, ja de er så kluntede, det er så kært :) De er i hvert fald ikke højde skræk, men heller ikke så god til at bedømme afstanden ned til gulvet :P Der har også lige været nogle gange hvor at Laban har lavet nogle stunts, hvor jeg lige har fået grebet ham :) Nogle gange prøve han at springe fra min sofa og over til sofabordet, og så ender det med at han lige får for poterne op på bordet, men ikke røven, og han har så meget fart på at han nærmest laver en baglæns salto :O Men han har ikke gjort det det sidste lange stykke tid. tror at han har lært af det :)

Ja har egentligt godt læst om at der er nogle folk som gør det :) men forstod det bare ikke helt eller hvordan man skal gøre.. Der er også nogen der gør det når de skal rense øre på ilderen :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Ja jeg var også nervøs med at klippe negle i starten, så jeg fik lige nogen tiil at vise mig det en gang. Men nu tør jeg godt selv det er ret nemt af se blodårene når man først kommer igang. Jeg pleje lige at gå en lang tur først så Buster bliver lidt mere rolig. Når jeg skal klippe negle har ham på skødet og så tager stille og rolig en negl af gange. Han er også sød til at lægge stille et øjeblik men han lægger lidt urolig så er nød til at lægge ham ordenligt nogen gange. Men får dog klippet dem uden for store problemer he he 

Kristine

Ja gad også godt at have eventuelt en dyrelæge til at visse mig det, eller en anden med ildere som ved hvad de laver, i stedet for bare at ''prøve mig frem'' for så kan det jo nemt gå galt.. og den eneste måde at stoppe blødningen på er at brænde åren :S og så kommer det hele til at være et helvede hvis det går galt..
Ja det er en meget god idé.. lige lege eller gå tur med dem så de har brugt lidt krudt :) og slapper af..

Men når jeg går tur med Laban.. Så vil han helst ind i buske og ind under ting og alt muligt :S .. og så bliver snoren til selen helt hvilket ind.. og nogle gange når han kravler igennem og ind i små ting ryger han ud af selen.. så synes det er ret svært at gå tur med ham, for jeg vil ikke ind og kravle i buske efter ham... og hvis vi er på en stor græsplæne vil han meget hellere løbe over til buskene :S

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

he he ja tror alle ildere helst gerne vil gå langs et eller andet eller kravle ind i buske osv hvis de kan komme til det. Jeg lader dog ikke buster komme så langt ind for så har jeg ikke styr på hvad han laver og ja så vikler snoren sig ind i grene. Men Buster er god til bare at nøjes med at gå langs buske osv. Men der er gange hvor han også vil ind i andres haver eller ind i en masse buske. Det giver han så hurtigt op med når jeg jo forhindre ham i at komme for langt ind  :)

Ja når man skal klippe negle er det nok også en fordel hvis man har nogen der feks kan holde ham. Ved ikke hvor god jeg ville være til at vise det. Men blod årene er vist somregl ret nemme at se, eller det syntes jeg i hvert fald de er med buster. Men jeg var jo også lidt usikker i starten. Men ja du må jo møde nogen af os her inde. er helt sikker på at alle vil hjælpe dig med det :).

Men hvad med den ilder du havde sidst, hvordan klippede du negle på ham?